Dawne kino Włochów; Do pojednania jeden krok
Włoski neorealizm poprzedzony był przez epokę faszyzmu. Czy w twórczości takich reżyserów jak Alessandro Blasetti, Mario Camerini i Ferdinando Maria Poggioli można znaleźć zapowiedź nowego nurtu? Na pytanie odpowiada Maria Oleksiewicz.
Drugą połowę strony zajmuje relacja z Ogólnopolskiego Zjazdu Działaczy Dyskusyjnych Klubów Filmowych i Kin Studyjnych w Częstochowie. Jednym z najważniejszych omawianych problemów był kryzys ruchu upowszechniania kultury filmowej.
Na zdjęciach:
- kadr z filmu "Stara gwardia”, reż. Alessandro Blasetti;
- Krzysztof Zanussi i prezes DKF "Rumcajs", Zygmunt Chmielarz;
- Henryk Worcell, Leon Bukowiecki i Zygmunt Chmielarz.
Drugą połowę strony zajmuje relacja z Ogólnopolskiego Zjazdu Działaczy Dyskusyjnych Klubów Filmowych i Kin Studyjnych w Częstochowie. Jednym z najważniejszych omawianych problemów był kryzys ruchu upowszechniania kultury filmowej.
Na zdjęciach:
- kadr z filmu "Stara gwardia”, reż. Alessandro Blasetti;
- Krzysztof Zanussi i prezes DKF "Rumcajs", Zygmunt Chmielarz;
- Henryk Worcell, Leon Bukowiecki i Zygmunt Chmielarz.
Do pojednania jeden krok, Jerzy Antczak, Noce i dnie, Czesław Dondziłło, Anna i wilki, Carlos Saura, O miłości, Karel Kachyňa, Krzysztof Zanussi, Rumcajs, Zygmunt Chmielarz, Henryk Worcell, Leon Bukowiecki, Ogólnopolski Zjazd Działaczy Dyskusyjnych Klubów Filmowych i Kin Studyjnych, Częstochowa, Dyskretny urok burżuazji, Widmo wolności, Relax, Ryszard Uklański, Jacek Tomczyk, Henryk Depta, Klute, Kabaret, Dawne kino Włochów, Vittorio de Sica, Pan Maks, Mario Camerini, Alessandro Blasetti, Rok 1860, Maria Oleksiewicz, Stara gwardia, Pesaro, neorealizm, kino włoskie, faszyzm, Ferdinando Maria Poggioli, Słońce, Mężczyźni co za łajdacy, Żegnaj młodości, Tak proszę pani, Ettore Fieramosca, Przygoda Salvatora Rosy, Żelazna korona, Trójgraniasty kapelusz, Romantyczna przygoda, Zazdrość, Centro Sperimentale, Podróż w nieznane, Cesare Zavattini, Piero Tellini, Trzy pieśni o Leninie, Atalanta, Człowiek z Aran, Wielki apel, Rzym miasto otwarte, Paisa, Roberto Rossellini, Dzieci ulicy
Pozostałe strony
- strona 1 wydanie: 42/1975
- strona 2 wydanie: 42/1975
- strona 3 wydanie: 42/1975
- strona 4 wydanie: 42/1975
- strona 5 wydanie: 42/1975
- strona 6 wydanie: 42/1975
- strona 7 wydanie: 42/1975
- strona 8 wydanie: 42/1975
- strona 9 wydanie: 42/1975
- strona 10 wydanie: 42/1975
- strona 11 wydanie: 42/1975
- strona 12 wydanie: 42/1975
- strona 13 wydanie: 42/1975
- strona 14 wydanie: 42/1975
- strona 15 wydanie: 42/1975
- strona 16 wydanie: 42/1975
- strona 17 wydanie: 42/1975
- strona 18 wydanie: 42/1975
- strona 19 wydanie: 42/1975
- strona 20 wydanie: 42/1975
- strona 21 wydanie: 42/1975
- strona 22 wydanie: 42/1975
- strona 23 wydanie: 42/1975
- strona 24 wydanie: 42/1975