Wyniki wyszukiwania "techniki filmowe w poezji"

  • Rzeczywistość jak film Rzeczywistość jak film, FILM: 3/1975 (1363), strona Wywiad Tadeusz Sobolewskiego z Edwardem Balcerzanem, poetą, teoretykiem literatury na temat bliskości literatury i filmu, możliwości korzystania jednej formy przekazu artystycznego z drugiej. Zdjęcia: „Okno na podwórze” Alfreda Hitchcocka. wydanie 3/1975
  • Nadzieja w Supermanie Nadzieja w Supermanie, FILM: 8/1978 (1524), strona Nawet przy wzrastających w zawrotnym tempie kosztach produkcji filmowej w krajach zachodnich kwota 30 milionów dolarów budzi zaskoczenie. Tyle kosztować będzie film „Superman" powstający obecnie w Anglii. Branżowy dziennik „The Hollywood Reporter” rozmawia z producentem Ilyą Salkindem; jego... wydanie 8/1978
  • Biały Bim Czarne Ucho Biały Bim Czarne Ucho, FILM: 12/1978 (1528), strona Niepodobny do innych: czyż ta sprawa właśnie nie jest jednym z ważniejszych motywów filmu od chwili, kiedy z przewróconej teczki wypełza biały szczeniak seter i chwiejąc się na nóżkach zmierza w stronę Iwana Iwanowicza? Mały białasek - pośród pełnokrwistych, prawdziwych seterów o czarnej sierści.... wydanie 12/1978
  • François Truffaut: odrzucam zapomnienie François Truffaut: odrzucam zapomnienie, FILM: 30/1978 (1546), strona „Zielony pokój” - rzecz o śmierci, zapomnieniu. Truffaut nie chce wymazać z pamięci spraw i ludzi, o których już się nie mówi. W rozmowie z Samuelem Lachize na łamach „Humanité Dimanche" wyjaśnia sens filmu. • Temat „Zielonego pokoju” nie narodził się nagle. Czy można by go nazwać „starym... wydanie 30/1978