Wyniki wyszukiwania "odwaga ludu"

  • Kto się nie boi Czarnego Luda? Kto się nie boi Czarnego Luda?, FILM: 31/1975 (1391), strona "Taka była Oklahoma" - postwestern w reżyserii Stanleya Kramera - poza tradycyjnym przekazem (pochwała wytrwałości, poczucia niezależności, odwagi, zdolności oporu wobec przemocy) zawiera również oskarżenie bezwzględności wielkiego kapitału. Niestety, korzysta z łatwych rozwiązań. Na zdjęciu:... wydanie 31/1975
  • Niebezpieczny „dobry” biały człowiek Niebezpieczny „dobry” biały człowiek, FILM: 35/1978 (1551), strona MANDINGO (Mandingo). Reżyseria: Richard Fleischer. Wykonawcy: James Mason, Susan George, Perry King i inni. USA, 1975. Mandingo to nie imię, to nazwa grupy plemion murzyńskich faworyzowanych przez handlarzy niewolnikami. Murzyni Mandingo to dorośli, doskonale umięśnieni, robotni mężczyźni i... wydanie 35/1978
  • Kinorama Kinorama, FILM: 24/1975 (1384), strona W dziale Kinorama przeczytamy: • Krótko o filmie „Cezar i Rozalia” Claude Sauteta z Romy Schneider i Yves Montandem w rolach głównych. • Część notki o ulubionym filmie odbiorcy radzieckiego „Kalina czerwona”. • Jorge Sanjines opowiada o specyfice tworzenia filmów w Boliwii oraz udziale... wydanie 24/1975
  • Wendkouni - dar porozumienia Wendkouni - dar porozumienia, FILM: 27/1978 (1543), strona Artykuł Andrzeja Kołodyńskiego dotyczący Festiwalu filmowego w Taszkiencie. Tym razem autor skupia się na filmach z Japonii i Iranu. Na zdjęciu: - pakistańska aktorka Kuawita Nasrin Bano wydanie 27/1978
  • Klasyka stara czy nowa?; Książki Klasyka stara czy nowa?; Książki, FILM: 49/1975 (1409), strona Walentyna Iwanowa analizuje twórczość Siergieja Sołowjowa - reżysera, który pracuje nad filmowymi adaptacjami klasyki literackiej po nowatorsku, z natchnieniem, a przy tym nie boi się ryzyka. Przykładem odwagi filmowca jest "Jegor Bułyczow i inni". Z okazji trzydziestolecia polskiej... wydanie 49/1975
  • Frontier-Film contra Hollywood Frontier-Film contra Hollywood, FILM: 22/1949 (78), strona Frontier-Film produkował filmy tylko przez klika lat. Dzieła takich reżyserów jak Paul Strand do dzisiaj zachwycają odwagą i bezpośredniością pokazywania „innej” Ameryki. Zdjęcia: Ku-Klux-Klan walczy przeciw postępowi i demokracji. Paul Strand bojownik o wolność i postęp w sztuce filmowej.... wydanie 22/1949
  • Morderstwo w Orient Ekspresie Morderstwo w Orient Ekspresie, FILM: 22/1975 (1382), strona Agata Christie, dbając o nieśmiertelność własną, dba również o nieśmiertelność swego znakomitego Herkulesa Poirot, genialnie przenikliwego detektywa belgijskiego. Wprawdzie poza książkami, które sławią wyczyny nieśmiertelnego Poirota, pani Agata napisała podobno również taką, w której belgijski... wydanie 22/1975
  • „Wokulski to właśnie sam Prus” „Wokulski to właśnie sam Prus”, FILM: 46/1978 (1562), strona Kończący się właśnie serial według „Lalki”, w realizacji Ryszarda Bera, wywołał ogromną falę zainteresowania zarówno powieścią, jak i jej autorem, Bolesławem Prusem. Zamieszczony przez nas szkic jest odpowiedzią na liczne listy czytelników.  „Literatura nie jest stosem bibuły - ale cudowną... wydanie 46/1978
  • Kranj 78. Szczyty i depresje Kranj 78. Szczyty i depresje, FILM: 48/1978 (1564), strona To, co pokazano na VII Międzynarodowym Festiwalu Filmów Sportowych i Turystycznych w Kranj, może wprawić w zdumienie kibica choćby trochę zorientowanego w zakulisowych mechanizmach wydarzeń sportowych. Jest to bowiem spotkanie z monumentalną, klasyczną koncepcją sportu, w myśl której człowiek... wydanie 48/1978
  • Śpiewogra o zakochanych Śpiewogra o zakochanych, FILM: 16/1975 (1376), strona ROMANCA O ZAKOCHANYCH (Romans o wlublonnych). Reżyseria: Andriej Michałkow-Konczałowski. Wykonawcy: Jewgienij Kindinow, Jelena Koreniewa, Innokientij Smoktunowski i inni. ZSRR, 1974. Trudno uwierzyć, by film zatytułowany niewinnie „Romanca o zakochanych” i poświęcony banalnej aż do ostentacji... wydanie 16/1975
  • Nowa świadomość Nowa świadomość, FILM: 48/1978 (1564), strona Zmienia się społeczeństwo, zmienia się i kino amerykańskie, pojawiają się nowe myśli i nowe motywy. Dawny wzorzec postępowania, akcentujący karierę i powodzenie materialne, zderza się z innym wzorcem życia, w większym stopniu uwzględniającym czynniki etyczne. Zjawisko przejściowe czy zarys... wydanie 48/1978
  • Tragiczny pościg / Miasto westchnień Tragiczny pościg / Miasto westchnień, FILM: 12/1949 (68), strona TRAGICZNY POŚCIG (z którego zwycięzcą wychodzi G. de Santis) W spadku po reżimie faszystowskim i pożodze wojennej otrzymała żyzna prowincja włoska Emilia setki tysięcy hektarów zaminowanej, ugorującej ziemi wielkich latyfundystów. Ci niedawni entuzjaści Mussoliniego, zastraszeni... wydanie 12/1949
  • Szarża Szarża, FILM: 18/1975 (1378), strona Luty 1945. Pomorze i Dolny Śląsk jeszcze w rękach niemieckich, wojska radzieckie klinem wysunięte Ku Berlinowi. Siły radzieckie i polskie szykują się do operacji pomorskiej. Pierwszy front białoruski rusza w kierunku Kołobrzegu i Goleniowa, drugi — na Koszalin. I Armia pod dowództwem gen.... wydanie 18/1975
  • Kobiety w pustce Kobiety w pustce, FILM: 20/1978 (1536), strona Ten niezwykle pięknie zrobiony film mówi o kobietach jakby z pozycji kobiet, pozbawiony jednak miękkości ręki kobiecej, chłodno, z męską konsekwencją przeprowadza analizę, może lepiej powiedzieć - wiwisekcję swoich bohaterek. O ile w „Nashville” Robert Altman interesował się bardziej społecznymi... wydanie 20/1978
  • Fedora Fedora, FILM: 36/1978 (1552), strona Siedemdziesięciodwuletni Billy Wilder należy do coraz szczuplejszego grona żyjących klasyków kina. Pisał scenariusze jeszcze do niemych filmów, zaczął realizować własne u progu ery dźwiękowej. Jego nazwisko wiąże się ściśle z wielkimi sezonami kina hollywoodzkiego - „czarnego filmu” lat... wydanie 36/1978
  • Gadget za 24 miliony Gadget za 24 miliony, FILM: 38/1978 (1554), strona Nie widziałem pierwszej wersji „King Konga”: nie chodziłem wtedy jeszcze do kina. Nie podzielam też mniemania mistrza Karola Irzykowskiego, który twierdził, iż „w kinie zamienia się życie w cyrk, a cyrk w życie”. Zwłaszcza po obejrzeniu „King Konga” Dino De Laurentiisa, producenta, którego... wydanie 38/1978
  • Samotny pan z kotem Samotny pan z kotem, FILM: 22/1975 (1382), strona Nikt nie oczekiwał, że to właśnie Art Carney, prawie sześćdziesięcioletni aktor o nieznanym nazwisku, zdobędzie w tym roku Oskara za najlepszą kreację męską. Zwłaszcza, że konkurowały z nim prawdziwe sławy: Jack Nicholson („Chinatown”), Albert Finney (detektyw Poirot z „Morderstwa w Orient... wydanie 22/1975
  • Dziewczęta z Nowolipek Dziewczęta z Nowolipek, FILM: 38/1978 (1554), strona W jubileuszowym roku odrodzenia się polskiej państwowości kontynuujemy cykl publikacji poświęconych przedwojennemu kinu polskiemu. W naszych pisanych po tatach recenzjach przypominamy najciekawsze filmy dwudziestolecia, próbując na nie spojrzeć z perspektywy dnia dzisiejszego. Za udostępnienie... wydanie 38/1978
  • Yannick Bellon: Pokochałam to nieznane miasto Yannick Bellon: Pokochałam to nieznane miasto, FILM: 2/1975 (1362), strona Ponad 600 tysięcy widzów obejrzało już — tylko w salce Muzeum Historycznego Warszawy — dziesięciominutowy film dokumentalny „Varsovie quand même”. Zrealizowała go w 1954 r. Francuzka, pani Yannick Bellon, niegdyś dokumentalistka, dziś reżyser filmów fabularnych (jej film „Żona Jeana” zdobył... wydanie 2/1975