Wyniki wyszukiwania "neorealizm"

  • Nad Odrą i u brzegów Bałtyku, Zbliżenia Nad Odrą i u brzegów Bałtyku, Zbliżenia, FILM: 26/1978 (1542), strona "Powojenna wędrówka ludów na ziemiach zachodnich i północnych jest wspaniałym materiałem na wielką narodową epopeję. Ale epopeja taka nie powstała do dziś" - stwierdza Janusz Skwara. Zauważa jednak, że motyw Ziem Odzyskanych pojawia się w kinie nader często jako wątek poboczny. Artykuł poświęca... wydanie 26/1978
  • Kina w płomieniach Kina w płomieniach, FILM: 48/1978 (1564), strona O kinie irańskim, filmach z innych krajów wyświetlanych w Iranie, podpaleniach kin, restauracji i innych miejsc spotkań oraz nowym irańskim neorealizmie w filmie. Zdjęcia: Demonstracja antyrządowa w Teheranie. wydanie 48/1978
  • Kinorama Kinorama, FILM: 51/1978 (1567), strona W dziale Kinorama przeczytamy między innymi: • Włoski teoretyk kina i znawca neorealizmu Cesare Zavattini kręci nowe filmy. • Walka o środowisko naturalne w filmie Leonida Osyki „Morze”. • Nowa wersja filmu Hitchocka „Dama zniknęła” w reżyserii Anthony’ego Page. • Ludmiła Gurczenko w „Pięknym... wydanie 51/1978
  • Vittorio De Sica Vittorio De Sica, FILM: 37/1975 (1397), strona Artykuł poświęcony życiu i twórczości Vittorio De Sici - jednego z najważniejszych reżyserów w historii kina, przedstawiciela włoskiego neorealizmu i autora niekwestionowanego arcydzieła, "Złodziei rowerów". Na zdjęciach: - Vittorio de Sica; - kadr z filmu "Złodzieje rowerów". wydanie 37/1975
  • Vittorio De Sica Vittorio De Sica, FILM: 37/1975 (1397), strona Artykuł poświęcony życiu i twórczości Vittorio De Sici - jednego z najważniejszych reżyserów w historii kina, przedstawiciela włoskiego neorealizmu i autora niekwestionowanego arcydzieła, "Złodziei rowerów". Na zdjęciach: - Sofia Loren w filmie "Matka i córka“; - kadr z filmu "General della... wydanie 37/1975
  • Dawne kino Włochów Dawne kino Włochów, FILM: 42/1975 (1402), strona Włoski neorealizm poprzedzony był przez epokę faszyzmu. Czy w twórczości takich reżyserów jak Alessandro Blasetti, Mario Camerini i Ferdinando Maria Poggioli można znaleźć zapowiedź nowego nurtu? Na pytanie odpowiada Maria Oleksiewicz. Na zdjęciach: - Vittorio de Sica (z prawej) w "Panu... wydanie 42/1975
  • Dawne kino Włochów; Do pojednania jeden krok Dawne kino Włochów; Do pojednania jeden krok, FILM: 42/1975 (1402), strona Włoski neorealizm poprzedzony był przez epokę faszyzmu. Czy w twórczości takich reżyserów jak Alessandro Blasetti, Mario Camerini i Ferdinando Maria Poggioli można znaleźć zapowiedź nowego nurtu? Na pytanie odpowiada Maria Oleksiewicz. Drugą połowę strony zajmuje relacja z Ogólnopolskiego... wydanie 42/1975
  • Przekraczanie, rozszerzanie, powiększanie Przekraczanie, rozszerzanie, powiększanie, FILM: 19/1978 (1535), strona Ambicją kina powojennego stało się nieustanne dążenie do uchwycenia autentyzmu życia, do wiarygodności. Włoski neorealizm, cinéma-vérité, francuska i angielska „nowa fala" wchłaniały coraz to nowe elementy życia. Zacierały się różnice pomiędzy fikcją a rzeczywistością, zdarzeniami wymyślonymi a... wydanie 19/1978
  • Ucieczka w głąb siebie Ucieczka w głąb siebie, FILM: 22/1975 (1382), strona Wyludnione ulice, surrealistyczne pejzaże wielkomiejskich peryferii, dziwaczne miejsca i konstrukcje, wyniosła uroda starej architektury — ulubione motywy filmów Michelangelo Antonioniego, znaki określonej wrażliwości, sposobu widzenia i odczuwania świata. Pojawiają się już w najwcześniejszych... wydanie 22/1975
  • Notatnik Recenzenta Notatnik Recenzenta, FILM: 12/1949 (68), strona Trzy recenzje filmowe autorstwa Jerzego Płażewskiego oraz Leona Dagmara. "Tragiczny pościg", "Miasto Westchnień" oraz Na zdjęciach: - kadr z filmu "Tragiczny pościg" - kadr z filmu "Miasto Westchnień", Mary Anderson, Helmut Dantine wydanie 12/1949
  • Producenci hollywoodzcy zmieniają opakowanie. O nowym „realizmie” amerykańskim Producenci hollywoodzcy zmieniają opakowanie. O nowym „realizmie” amerykańskim, FILM: 15/1949 (71), strona Jerzy Płażewski bardzo krytycznie wobec produkcji kina amerykańskiego, które coraz mniej interesuje publiczność europejską. O nowym realizmie w filmach z USA, który daje się zauważyć w takich filmach jak: Pocałunek śmierci Hathaway’a, czy Ciemny zaułek Delmera Davisa. Zdjęcia: - Kadr z filmu... wydanie 15/1949
  • Doświadczenia, które uczą Doświadczenia, które uczą, FILM: 16/1949 (72), strona Felieton Karoliny Beylin o filmach uczestniczących w Festiwali Filmowym w Knokke-le Zoute w Belgii. O triumfie kierunku neorealistycznego i upadku filmów surrealistycznych oraz wielkich produkcji amerykańskich. Zdjęcia: - Scena z realistycznego filmu francuskiego O świcie w reżyserii L.... wydanie 16/1949
  • Drzazga w świadomości Drzazga w świadomości, FILM: 2/1978 (1518), strona Kino australijskie rozwija się dzięki dotacjom państwowym. To jednak twórcy filmów kręcą coraz ciekawsze pozycje filmowe i rozpowszechniają je w świecie. O filmach z Australii i nie tylko, w reportażu Jana Olszewskiego. Zdjęcia: Kadr z filmu „Piknik przy Wiszącej Skale” Petera Weira.... wydanie 2/1978
  • Drzazga w świadomości Drzazga w świadomości, FILM: 2/1978 (1518), strona Kino australijskie rozwija się dzięki dotacjom państwowym. To jednak twórcy filmów kręcą coraz ciekawsze pozycje filmowe i rozpowszechniają je w świecie. O filmach z Australii i nie tylko, w reportażu Jana Olszewskiego. Zdjęcia: „Człowiek kina” Johna Powera. „Brzask” Kena Hannama. wydanie 2/1978
  • Kinorama Kinorama, FILM: 5/1978 (1521), strona W dziale Kinorama zobaczymy: • Patrice Chereau pracuje nad nowym scenariuszem filmowym. • John Avildsen realizuje film „Wolny taniec w wielkim mieście”. • Alla Pugaczowa debiutuje w filmie „Kobieta, która śpiewa”. • Nagrodę „gwiazda przyszłości” pierwszy raz przypadła aktorce francuskiej -... wydanie 5/1978
  • Zwierciadło mimowolne Zwierciadło mimowolne, FILM: 7/1978 (1523), strona Alberto Moravia, pisarz, krytyk i eseista filmowy pisze o kierunkach współczesnego kina włoskiego i jego wpływu na społeczeństwo. Zdjęcie: „Brzydcy, brudni, źli” Ettore Scoli. wydanie 7/1978
  • Zwierciadło mimowolne Zwierciadło mimowolne, FILM: 7/1978 (1523), strona Alberto Moravia, pisarz, krytyk i eseista filmowy pisze o kierunkach współczesnego kina włoskiego i jego wpływu na społeczeństwo. Zdjęcie: „Ostatnia kobieta” Marco Ferreriego. „Orlando Szalony” Luca Ronconiego. wydanie 7/1978
  • Z ekranów Świata: Basen Z ekranów Świata: Basen, FILM: 7/1978 (1523), strona O bułgarskich filmach Binki Żelazkowej i jej najnowszym „Basenie”. Zdjęcie: „Basen” Binki Żelazkowej. wydanie 7/1978
  • Rozpoznanie mitologii Rozpoznanie mitologii, FILM: 9/1978 (1525), strona Wywiad z reżyserem jugosłowiańskim Goranem Paskaljeviciem o najnowszym filmie „Pies, który lubi jeździć koleją”, „Stróżu plaży w sezonie zimowym” oraz spojrzeniu artystycznym okiem na mity i przekazy ludowe. Zdjęcia: Goran Paskaljević. Dara Ćalenić i Ifran Mensur w filmie „Stróż plaży w... wydanie 9/1978
  • Rozpoznanie mitologii Rozpoznanie mitologii, FILM: 9/1978 (1525), strona Wywiad z reżyserem jugosłowiańskim Goranem Paskaljeviciem o najnowszym filmie „Pies, który lubi jeździć koleją”, „Stróżu plaży w sezonie zimowym” oraz spojrzeniu artystycznym okiem na mity i przekazy ludowe. Zdjęcia: Kadr z filmu „Pies, który lubi jeździć koleją”. wydanie 9/1978