Wyniki wyszukiwania "brak prawa filmowego"

  • Wszystko co kocham Wszystko co kocham, FILM: 43/1978 (1559), strona Wywiad z Carlosem Saurą, reżyserem, który nigdy nie dekoruje swoich filmów. Zawsze wybiera istniejący dom, który wybiera z wielkim pietyzmem. Scenopis jest dla niego tylko zapisem idei, a film sam tworzy zawartość. Jak sam twierdzi, jego filmy powstają instynktownie. Zdjęcia: Kadr z filmu... wydanie 43/1978
  • Wszystko, co kocham. Z „Filmem" rozmawia Carlos Saura Wszystko, co kocham. Z „Filmem" rozmawia Carlos Saura, FILM: 43/1978 (1559), strona • Czemu wybiera Pan zawsze za tło swoich filmów ten sam, ściśle określony region Hiszpanii - okolice Madrytu, Segowii, Toledo? - Bo w tym pejzażu jest wszystko, co kocham. Zawsze filmuję to, co kocham. Fascynuje mnie otwartość tego pejzażu, jego bezkres. W moich filmach z reguły jest niewielu... wydanie 43/1978
  • Zbyt mało młodych aktorów? Zbyt mało młodych aktorów?, FILM: 9/1978 (1525), strona Podczas rozmów z reżyserami i organizatorami produkcji filmowej w Polsce, słyszeliśmy nieraz opinię, że brak aktorów, zwłaszcza młodych może w bliskiej przyszłości zahamować wzrost ilości realizowanych filmów. Ostatnio sytuacja się zaostrzyła w związku z tendencją do zakładania stałych teatrów w... wydanie 9/1978
  • Zawód Zawód, FILM: 52/53/1978 (1569), strona Kaskader? Nie ma takiego zawodu. Taką odpowiedź słyszy się u nas nieraz. A przecież jest, bowiem są ludzie, którzy są kaskaderami: spełniają funkcje temu zajęciu przypisywane, a także otrzymują za to wynagrodzenie. Ten wstęp potrzebny był po to, aby uświadomić czytelnikowi, jak skomplikowane... wydanie 52/53/1978
  • Świecić własnym światłem Świecić własnym światłem, FILM: 42/1978 (1558), strona Nie bez przyczyny uwagę światowej krytyki filmowej skupia od paru sezonów produkcja australijska. Narodziny szkół narodowych należą do zjawisk szczególnie rzadkich. Ostatnio wiązały się, niemal wyłącznie, z kinematografiami emancypującego się intensywnie w sferze kultury Trzeciego Świata.... wydanie 42/1978
  • W stronę sztuki. Korespondencja własna z Cannes W stronę sztuki. Korespondencja własna z Cannes, FILM: 25/1978 (1541), strona W poprzedniej korespondencji odnotowałem zjawisko, które nazwałem kinem parabolicznym; kierunkiem wiodącym okazał się film artystyczny, który oddziałuje piękną formą i głęboką refleksją, jest wtopiony w pejzaż kultury, rozwija się równolegle do literatury i malarstwa. Dużo zależy od selekcji,... wydanie 25/1978