Wyniki wyszukiwania "Visconti"

  • Zbliżenia: Ostatni Visconti Zbliżenia: Ostatni Visconti, FILM: 2/1978 (1518), strona Felieton o odbiorze filmu, autorstwa Czesława Matusewicza, kierownika Zakładu Psychologii Społecznej i Propagandy przy Wyższej Szkole Nauk Społecznych. O kształtowaniu się modeli postępowania, ciekawości nowych ujęć rzeczywistości ukazywanych w kolejnych produkcjach. Krytycznie o ostatnim filmie... wydanie 2/1978
  • Summa Viscontiego Summa Viscontiego, FILM: 16/1975 (1376), strona Wielki sukces we Włoszech: film Luchino Viscontiego „Portret rodzinny we wnętrzu” (Gruppo di famiglia in un interno) nie schodzi z afisza już od ponad trzech miesięcy. W Londynie wyświetlany jest w wersji angielskiej i nosi tytuł „Conversation Piece” (Obraz rodzajowy), w Paryżu — „Violence et... wydanie 16/1975
  • Kinorama Kinorama, FILM: 16/1975 (1376), strona O filmie „Cebascabo” nigeryjskiego reżysera Oumarou Ganda oraz produkcjach Mustaphy Alassane. Lea Massari wystąpi w nowym filmie Henriego Varneila „Pierwsza spokojna noc”. Ciekawa opowieść o Luciano Viscontim, jego życiu i filmie „Portret rodzinny we wnętrzu”. Zdjęcia: Lea Massari.... wydanie 16/1975
  • Portret rodzinny we wnętrzu Portret rodzinny we wnętrzu, FILM: 24/1975 (1384), strona Oskar Sobański ciekawie o filmie Luchino Viscontiego „Portret rodzinny we wnętrzu”. Zdjęcie: Kadr z filmu „Portret rodzinny we wnętrzu” Luchino Viscontiego. wydanie 24/1975
  • Recenzje: Estetyzm konsekwentny do końca Recenzje: Estetyzm konsekwentny do końca, FILM: 1/1978 (1517), strona Recenzja filmu Luchino Visconiego pt. „Niewinne” według powieści Gabriela d’Annunzia. Zdjęcie: Kadr z filmu „Niewinne” Luchino Viscontiego. wydanie 1/1978
  • Jedenasty język Jedenasty język, FILM: 6/1978 (1522), strona Ciąg dalszy rozmowy Jana Olszewskiego z doc. dr hab. Stanisławem Pietraszką, kierownikiem Studium Kultury Współczesnej Uniwersytetu Wrocławskiego o roli publicystyki filmowej. Na zdjęciu: - Giancarlo Giannini w filmie "Niewinne" Luchino Viscontiego wydanie 6/1978
  • Strefa ochronna Strefa ochronna, FILM: 9/1978 (1525), strona Czy kino jest w stanie odkryć najgłębsze warstwy osobowości człowieka? Na to pytanie odpowiada filozoficznie Aleksander Ledóchowski. Zdjęcia: Kadr z filmu „Anna i wilki” Carlosa Saury. „Portret rodzinny we wnętrzu” Luchino Viscontiego. wydanie 9/1978
  • Musimy płonąć. Ściana. Musimy płonąć.  Ściana., FILM: 16/1978 (1532), strona W cyklu „Drugie życie kina” przeczytamy o genialnym reżyserze włoskim Luciano Viscontim i jego filmach, przedstawianych obecnie w telewizji. Krzysztof Gradowski, jako pierwszy zaczął mieszać gatunki filmowe, co wywołało burzę wśród znawców filmu. Jego najnowszy film dokumentalny „City” opisuje... wydanie 16/1978
  • Znane i nieznane Znane i nieznane, FILM: 28/1978 (1544), strona Relacja z XIV Festiwalu Nowego Kina we włoskim Pesaro. Korespondentka "Filmu", Maria Kornatowska, poświęca swój artykuł nie tylko repertuarowi, ale też wydarzeniom towarzyszącym imprezie - licznym sympozjom i dyskusjom. Dodatkową atrakcję stanowił pierwszy zorganizowany na tak szeroką skalę... wydanie 28/1978
  • Tak jakby nas nie było Tak jakby nas nie było, FILM: 20/1975 (1380), strona Oskar Sobański krytycznie opisuje filmy wyświetlane na festiwalu w hiszpańskim Valladolid. Zdjęcie: Silvana Mangano i Helmut Berger w filmie „Portret rodzinny we wnętrzu”, Luchino Viscontiego. wydanie 20/1975
  • Kinorama Kinorama, FILM: 29/1975 (1389), strona W dziale Kinorama przeczytamy: • Federico Fellini poszukuje „olbrzymki”, ponad dwa metry wzrostu, do swojego najnowszego filmu. • Kompozytor Arnold Schönberg stworzył muzykę do nie istniejącego filmu, a Charlotte Jennings Arnell zilustrowała ją. • Sesja poświęcona wpływowi filmu na młodzież... wydanie 29/1975
  • Portret rodzinny we wnętrzu Portret rodzinny we wnętrzu, FILM: 24/1975 (1384), strona Latem 1972 roku, kończąc prace nad „Ludwigiem”, 66-letni Luchino Visconti ciężko zachorował. Kilka miesięcy szpitala i długa, przeciągająca się rehabilitacja. Wówczas to grupa jego współpracowników ze scenarzystą Suso Cecchi d’Amico doszła do wniosku, że najlepszym lekarstwem będzie praca.... wydanie 24/1975
  • Musimy płonąć Musimy płonąć, FILM: 16/1978 (1532), strona Musimy płonąć aż do chwili, gdy śmierć będąca ostatnim aktem życia, nie dopełni swego dzieła, zmieniając nas w popiół - oto jedna z ostatnich myśli włoskiego reżysera LUCHINO VISCONTIEGO (1906-1976), sformułowana w tonie patetycznie pretensjonalnym, ale współbrzmiącym z dekadencką atmosferą i... wydanie 16/1978
  • Nibelungi Nibelungi, FILM: 8/1978 (1524), strona W styczniu gościnne występy sztokholmskiej Opery Królewskiej na scenie Teatru Wielkiego w Warszawie. Pierwszy raz w powojennej Polsce „Pierścień Nibelunga” Richarda Wagnera, dramat muzyczny w czterech częściach - „Złoto Renu", „Walkiria", „Zygfryd" i „Zmierzch bogów". Orkiestra o... wydanie 8/1978
  • Strefa chroniona Strefa chroniona, FILM: 9/1978 (1525), strona Nas wejściem do świątyni Apolla Pytyjskiego - napis POZNAJ SIEBIE. Gdyby wzniesiono przybytek X Muzy, nad portykiem należałoby umieścić następujące słowa: POZNAJ INNYCH. To „poznaj siebie" było symbolem pewnej postawy i kultury, najpierw starożytnej, później europejskiej. Świata, którego... wydanie 9/1978
  • Marlena Marlena, FILM: 10/1978 (1526), strona Jest bodaj najsławniejszą kobietą XX wieku: jako gwiazda ekranu, sceny i estrady, jako Niemka, która walczyła z faszyzmem, jako osoba o legendarnej biografii. Mieszka w Paryżu i pisze pamiętnik. Była uwielbiana i nienawidzona. Jej wielkość, prawdziwa i historyczna wielkość bierze się stąd,... wydanie 10/1978
  • Nie lubię ekshibicjonizmu Nie lubię ekshibicjonizmu, FILM: 26/1978 (1542), strona 78-letni Luis Buñuel stroni od kontaktów z prasą, ostatnio jednak zrobił wyjątek dla pisarki Eleny Poniatowskiej. Jej wywiad ukazał się w pismach „Novedades de México” i „Cambio 16”. Oto fragmenty wypowiedzi wybitnego reżysera. Jestem samotnikiem. Wielkim samotnikiem. Lubię samotność, ponieważ... wydanie 26/1978
  • Kino kronik i arii Kino kronik i arii, FILM: 23/1975 (1383), strona Grand Prix otrzymał algierski film Mohammeda Lakhdara Haminy „Kronika lat pożogi”, panorama wydarzeń od roku 1939, gdy susza doprowadziła do katastrofy rolników i pasterzy, aż do historycznej daty 11 listopada 1954, gdy algierska rewolucja stała się faktem. Film o kształtowaniu się świadomości... wydanie 23/1975
  • Wkraczamy w Pustynię Parmeńską Wkraczamy w Pustynię Parmeńską, FILM: 23/24/1949 (79/80), strona O świetnej powieści Henryka Beyle – Standhala „Pustynia Parmeńska”. Zdjęcia: Tullio Carminati i Gerard Philipe w „Pustelni Parmeńskiej”. Sala recepcyjna na dworze parmeńskim. Na zdjęciu Gerarda Philipe, Louisa Salou i Marię Casares. wydanie 23/24/1949
  • Producenci hollywoodzcy zmieniają opakowanie. O nowym „realizmie” amerykańskim Producenci hollywoodzcy zmieniają opakowanie. O nowym „realizmie” amerykańskim, FILM: 15/1949 (71), strona Jerzy Płażewski bardzo krytycznie wobec produkcji kina amerykańskiego, które coraz mniej interesuje publiczność europejską. O nowym realizmie w filmach z USA, który daje się zauważyć w takich filmach jak: Pocałunek śmierci Hathaway’a, czy Ciemny zaułek Delmera Davisa. Zdjęcia: - Kadr z filmu... wydanie 15/1949