Wyniki wyszukiwania "Tysiąc i jedna noc"

  • Piewca śródziemnomorskiej kultury Piewca śródziemnomorskiej kultury, FILM: 50/1975 (1410), strona Nieodrodny syn i dziedzic kultury śródziemnomorskiej, poeta kina, indywidualność rozsadzająca ramy sztuki - takimi słowami Maria Kornatowska określa Piera Paolo Pasoliniego. Twórczość reżysera stała się przedmiotem szerokiej analizy. Na zdjęciach: - kadr z filmu "Król Edyp"; - Pier Paolo... wydanie 50/1975
  • Współczesna cywilizacja szuka duszy Współczesna cywilizacja szuka duszy, FILM: 1/1978 (1517), strona Wywiad ze scenarzystą, pisarzem Wiesławem Majkowskim o utworach o polskiej wsi, braku zrozumienia wartości przekazywanych przez pokolenia na wsi, upraszczania wsi jedynie do cepeliowskiego folkloru. O kulturze plebejskiej w filmie. Zdjęcia: Kadr z filmu „Ameryka, Ameryka” Elii Kazana... wydanie 1/1978
  • Jaki jest ten repertuar? Jaki jest ten repertuar?, FILM: 11/1978 (1527), strona Dziennikarze „Filmu” wypowiadają się na temat filmów z repertuarów polskich kin. Zdjęcia: „Kwiat tysiąca i jednej nocy” Pier Paolo Pasoliniego. „Bugsy Malone” Alana Parkera. wydanie 11/1978
  • Tessa Bouche Tessa Bouche, FILM: 26/1975 (1386), strona Tessa Bouche w filmie „Kwiat z Tysiąca i Jednej Nocy” Pasoliniego. wydanie 26/1975
  • Jaki jest ten repertuar? Jaki jest ten repertuar?, FILM: 11/1978 (1527), strona Dziennikarze „Filmu” wypowiadają się na temat filmów z repertuarów polskich kin. Zdjęcie: „Siedem nocy w Japonii”, Lewisa Gilberta. „Wianek sonetów” Walerija Rubinczyka. wydanie 11/1978
  • Wrota Persepolis Wrota Persepolis, FILM: 7/1975 (1367), strona Wspaniały opis kina Irańskiego od początku jego istnienia, autorstwa Aleksandra Ledóchowskiego. Szczegółowy opis historii i współczesności kina irańskiego wspieranego przez władców kraju od jego powstania. Zdjęcia: Mirza Ebrahim Han. „Adamak”, Haritash Khosrow. wydanie 7/1975
  • Tajemnice niebieskiej skrzynki Tajemnice niebieskiej skrzynki, FILM: 50/1978 (1566), strona Tricki filmowe wymagają techniki i dobrego pomysłu. Telewizja węgierska wsparła Andrasa Rajnai, pomysłodawcę rozwiązań technicznych, które ją umożliwiają, bez ponoszenia wielkich kosztów. Zdjęcia: Ściany i podłoga obite niebieskim suknem: na pianie filmu „Turandot i Kalaf” Andrasa Rajnai.... wydanie 50/1978
  • Piewca śródziemnomorskiej kultury Piewca śródziemnomorskiej kultury, FILM: 50/1975 (1410), strona Nieodrodny syn i dziedzic kultury śródziemnomorskiej, poeta kina, indywidualność rozsadzająca ramy sztuki - takimi słowami Maria Kornatowska określa Piera Paolo Pasoliniego. Twórczość reżysera stała się przedmiotem szerokiej analizy. Na zdjęciu: - kadr z filmu "Medea". wydanie 50/1975
  • Piewca śródziemnomorskiej kultury Piewca śródziemnomorskiej kultury, FILM: 50/1975 (1410), strona Nieodrodny syn i dziedzic kultury śródziemnomorskiej, poeta kina, indywidualność rozsadzająca ramy sztuki - takimi słowami Maria Kornatowska określa Piera Paolo Pasoliniego. Twórczość reżysera stała się przedmiotem szerokiej analizy. wydanie 50/1975
  • Co nowego? Co nowego?, FILM: 7/1975 (1367), strona W dziale Co nowego? przeczytamy: • Repertuar Konfrontacji 74. • II Międzynarodowe Forum Filmowe „Człowiek – praca – twórczość”. • Premierowe pokazy filmów studenckich. Polskie filmy w Kenii. • Mogło być więcej wpływów w kinach w 1974 roku. Konkurs na scenariusz krótkometrażówki dla dzieci.... wydanie 7/1975
  • Kinorama Kinorama, FILM: 23/1978 (1539), strona Dział "Kinorama" a w nim: słów kilka o "baśni filmowej" "Gwiazdooki", a także wywiad z Charlesem Vanelem, aktorem francuskim. Na zdjęciach: - Agi Szirtes - Marlena Dietrich - Charles Vanel wydanie 23/1978
  • Fest 75 Fest 75, FILM: 13/1975 (1373), strona Jerzy Płażewski o przeglądzie najlepszych filmów roku 1974 organizowanego w Belgradzie. Zdjęcie: „Cóż za zabawa”. wydanie 13/1975
  • Co nowego? Co nowego?, FILM: 24/1978 (1540), strona Dział "Co nowego?" a w nim między innymi o: Nagrodach na Ogólnopolskim Festiwalu Filmów Krótkometrażowych, wywiad z reżyserem Lechem Majewskim, sylwetka Zygmunta Chmielewskiego oraz list do redakcji od Andrzeja Gassa. Na zdjęciach: - operator Jerzy Gościk i reżyser Jerzy Hoffman z aktorem... wydanie 24/1978
  • Jaki jest repertuar? Jaki jest repertuar?, FILM: 11/1978 (1527), strona Naszą dyskusję redakcyjną poświęciliśmy repertuarowi polskich kin, i to nie jego blaskom, które przecież dostrzegamy, lecz przede wszystkim cieniom. WACŁAW ŚWIEŻYŃSKI: Przed ćwierćwieczem mówiło się, że w kinach nie ma nic do oglądania, przed dwudziestu laty pisano o „najlepszym... wydanie 11/1978
  • Romy Schneider Romy Schneider, FILM: 18/1975 (1378), strona Ma 36 lat i jest dzisiaj u szczytu kariery. Filmy z jej udziałem niezmiennie przyciągają widzów. Ostatnio pojawiły się na paryskich ekranach dwa: „Najważniejsze to kochać” (L'important c'est d'aimer) Andrzeja Żuławskiego i „Niewinni o brudnych rękach” (Les innocents aux mains sales) Claude... wydanie 18/1975
  • Wojna Wojna, FILM: 41/1978 (1557), strona Temat wojenny? Niemodny, a przede wszystkim wyeksploatowany... Przekonanie to oparte jest od dawna na mglistym przeświadczeniu, że zrealizowano już mnóstwo filmów o wojnie. Sporządźmy więc inwentarz. Z miejsca powstaje problem, które spośród pół tysiąca pozycji zrealizowanych od 1947 roku są... wydanie 41/1978
  • Nowa świadomość Nowa świadomość, FILM: 48/1978 (1564), strona Zmienia się społeczeństwo, zmienia się i kino amerykańskie, pojawiają się nowe myśli i nowe motywy. Dawny wzorzec postępowania, akcentujący karierę i powodzenie materialne, zderza się z innym wzorcem życia, w większym stopniu uwzględniającym czynniki etyczne. Zjawisko przejściowe czy zarys... wydanie 48/1978
  • Kalifornijski podział Kalifornijski podział, FILM: 20/1975 (1380), strona Robert Altman ukończył pięćdziesiąt lat. Średniego wzrostu, barczysty, rzadkie włosy i broda, badawcze spojrzenie. Pod wieloma względami przypomina Hemingwaya — w typie, sposobie bycia, działalności. Także skalą talentu. Hemingway był dziennikarzem i pisarzem, pasjonował się myślistwem i... wydanie 20/1975
  • Ludzie: Johnny Ludzie: Johnny, FILM: 35/1978 (1551), strona Ma 24 lata, niebieskie oczy, ciemne włosy - tańczy i śpiewa. Nazywa się Johnny Travolta. wydanie 35/1978
  • Kino nie przeszkadza teatrowi. Rozmowa z artystami radzieckimi Kino nie przeszkadza teatrowi. Rozmowa z artystami radzieckimi, FILM: 8/1949 (64), strona Kierownik artystyczny Państwowego Moskiewskiego Teatru Dramatycznego, Mikołaj Ochłopkow, laureat nagrody Stalina, znakomity reżyser teatralny i aktor filmowy, jest zbyt zajęty, by można mu było zająć czas dłuższą rozmową. Poproszony o wywiad dla „Filmu", nie chce jednak odmówić, więc prowadzimy... wydanie 8/1949