Wyniki wyszukiwania "Tania"

  • Kinorama Kinorama, FILM: 39/1978 (1555), strona W dziale Kinorama przeczytamy: • Richard Patterson w filmie „Dżentelmen Włóczęga” opisuje życie Charliego Chaplina. • Luis Rocha w filmie „Ucieczka” pokazuje prześladowania antyfaszystów portugalskich przez tajną policję PIDE. • Serge Silberman finansował wiele francuskich produkcji, między... wydanie 39/1978
  • W cudzym płaszczu W cudzym płaszczu, FILM: 39/1978 (1555), strona Biały, wymięty prochowiec uczynił sławnym porucznika Columbo i może dlatego Peter Falk nie chce rozstać się z płaszczem detektywa, tym razem na dużym ekranie. Czy wybrał właściwie? Zdania są podzielone. Jako porucznik Columbo potrafił umiejętnie wykorzystać swoją vis comica, nie popadając jednak... wydanie 39/1978
  • Namawianie do strachu Namawianie do strachu, FILM: 34/1975 (1394), strona Film, które czerpie z doświadczeń masowego kina rozrywkowego, ale zarazem używa jego elementów do tworzenia struktur zupełnie nowych i oryginalnych, to zjawisko rzadko spotykane i cenne. Właśnie tak klasyfikuje "Nie oglądaj się teraz" recenzent Wojciech Jędrkiewicz. Na zdjęciu: - kadr z... wydanie 34/1975
  • Notatnik Recenzenta Notatnik Recenzenta, FILM: 5/1949 (61), strona Trzy krótkie recenzje autorstwa L. Rubacha oraz W. Swieradowskiego dotyczace filmów: "Opowieść o prawdziwym człowieku", "Zabawna historia" oraz "Jasna Droga". Na zdjęciach (od lewo-góra): aktorzy filmu "Opowieść o prawdziwym człowieku": Paweł Kaducznikow i L. Swierdlin, aktorzy filmu "Jasna... wydanie 5/1949
  • Film nie przeszkadza teatrowi Film nie przeszkadza teatrowi, FILM: 8/1949 (64), strona Krótkie wywiady z aktorami Moskiewskiego Teatru Dramatycznego: Lwem Swierdlinem oraz Eugeniuszem Samoiłowem Na zdjęciach: - karykatura autorstwa Jotesa przedstawiająca: Fainę Raniweską oraz reżysera W. Własowa - Lew Swierdlin - Dyrektor Teatru Moskiewskiego Mikołaj Ochłapkow przegląda... wydanie 8/1949
  • Sztuka Socjalistycznej Prawdy Sztuka Socjalistycznej Prawdy, FILM: 9/1949 (65), strona Opis wysokiego poziomu sztuk radzieckich, z których część została przeniesiona na ekran. Na zdjęciach: - T.M Karpowa - B.M Tołmazow - kadr z filmu "Sąd Honorowy" Rooma - scena z przedstawienia teatralnego "Sąd Honorowy" wydanie 9/1949
  • Śpiewogra o zakochanych Śpiewogra o zakochanych, FILM: 16/1975 (1376), strona ROMANCA O ZAKOCHANYCH (Romans o wlublonnych). Reżyseria: Andriej Michałkow-Konczałowski. Wykonawcy: Jewgienij Kindinow, Jelena Koreniewa, Innokientij Smoktunowski i inni. ZSRR, 1974. Trudno uwierzyć, by film zatytułowany niewinnie „Romanca o zakochanych” i poświęcony banalnej aż do ostentacji... wydanie 16/1975
  • Wypadek w górach, czyli kulisy filmowej produkcji Wypadek w górach, czyli kulisy filmowej produkcji, FILM: 4/1949 (60), strona Dopiero za Myślenickimi Turniami, jadąc kolejką linową na Kasprowy Wierch, obydwaj równocześnie zwróciliśmy uwagę na drobną, szczupłą brunetkę w kostiumie sportowym, z wielkimi, jasnymi, misternej roboty, klipsami na uszach; mówię: równocześnie zwróciliśmy uwagę, bo w jednej chwili przenieśliśmy... wydanie 4/1949
  • Sztuka socjalistycznej prawdy Sztuka socjalistycznej prawdy, FILM: 9/1949 (65), strona Pierwszym warunkiem twórczości artystycznej jest temat — i to nie tylko warunkiem „mechanicznym", który wskazuje np. architektowi charakter projektowanego obiektu: gmach ministerstwa oświaty czy kościół, mauzoleum czy kino, osiedle robotnicze czy jednorodzinna willa. Temat narzuca również rygory... wydanie 9/1949
  • „Serials". Filmy produkowane według podręcznika T. Mitchella „Serials". Filmy produkowane według podręcznika T. Mitchella, FILM: 9/1949 (65), strona Są i tacy widzowie kinowi, którzy mimo rzetelnych wysiłków nie zdołali jeszcze zapomnieć — niby claire'owskiego — „Płomienia Nowego Orleanu" z Marleną Dietrich w roli tytułowej. Okazuje się, że nawet kicze warto jest czasem pamiętać, zwłaszcza gdy mogą posłużyć za punkt wyjścia do... wydanie 9/1949
  • Nadzieja w Supermanie Nadzieja w Supermanie, FILM: 8/1978 (1524), strona Nawet przy wzrastających w zawrotnym tempie kosztach produkcji filmowej w krajach zachodnich kwota 30 milionów dolarów budzi zaskoczenie. Tyle kosztować będzie film „Superman" powstający obecnie w Anglii. Branżowy dziennik „The Hollywood Reporter” rozmawia z producentem Ilyą Salkindem; jego... wydanie 8/1978
  • Producenci hollywoodzcy zmieniają opakowanie. O nowym „realizmie” amerykańskim Producenci hollywoodzcy zmieniają opakowanie. O nowym „realizmie” amerykańskim, FILM: 15/1949 (71), strona Czytamy: „Kiedy po wojennej pauzie wygłodniali czekaliśmy na nowe filmy amerykańskie, spodziewaliśmy się, że będą objawieniem. A już co najmniej — rewelacją. Nie przewidzieliśmy jednak prostej w zasadzie rzeczy: że gdy nas zmieniały Iata najkoszmarniejszej z wojen, Hollywood zatrzymało się w... wydanie 15/1949
  • Czas czułości Czas czułości, FILM: 1/1978 (1517), strona Kino hollywoodzkie powraca do filmów, których bohaterkami są kobiety. Ta mała rewolucja zasługuje na uwagę: jest wynikiem procesów odbywających się także poza kinem. Cztery lata temu modelowym przykładem sukcesu był film „Żądło” George Roy Hilla. Nie ze względu na fabułę, lecz osobowość... wydanie 1/1978
  • Jaskółka z Brooklynu Jaskółka z Brooklynu, FILM: 8/1978 (1524), strona Mel Brooks jest reżyserem w Polsce nieznanym. Nadarza się jednak okazja, żeby go poznać. Właśnie wszedł na nasze ekrany jego film „Nieme kino", zrealizowany w roku 1976. Brooks debiutował w roku 1967 filmem „The Producers", ale bez specjalnego powodzenia. Potem zrealizował w roku 1971 „The Twelve... wydanie 8/1978
  • Poszukiwanie granic Poszukiwanie granic, FILM: 10/1978 (1526), strona Relacje telewizja - kinematografia mają już dość długą tradycję czy - należałoby raczej powiedzieć - złożoną tradycję. Jest bowiem elementem tradycji coś, co powraca stale, a przecież za każdym nawrotem znaczy co innego, inaczej się ujawnia i innego wymaga spojrzenia. W każdej fazie tych... wydanie 10/1978
  • Fassbinder i inni Fassbinder i inni, FILM: 12/1978 (1528), strona Geografia kina zachodnioniemieckiego jest nieskomplikowana. Z jednej strony istnieją twórcy filmów komercjalnych tacy jak Harald Reinl, Alfred Vohrer czy Peter Patzak, którzy przenoszą na ekran teksty nieśmiertelnego Karola Maya lub powieści trzeciorzędnych pisarzy współczesnych, łączących tanią... wydanie 12/1978
  • Gdańsk 78: wstęp do dyskusji Gdańsk 78: wstęp do dyskusji, FILM: 40/1978 (1556), strona Takiego maratonu filmowego nie mieliśmy od dawna. Ogółem w Gdańsku zaprezentowano 32 filmy, z tego 21 w konkursie i 11 w sekcji informacyjnej; 16 tytułów pokazywano po raz pierwszy, na zasadzie przedpremierowej, co znakomicie podwyższało temperaturę kuluarowych rozmów. A przecież był jeszcze... wydanie 40/1978
  • Barrandov nie pauzuje Barrandov nie pauzuje, FILM: 46/1978 (1562), strona Miejskim tramwajem można dojechać pod skaliste wzgórze wznoszące się nad Pragą, na którym usytuowano przed czterdziestu czterema laty Studio Filmowe Barrandov. Była to wówczas jedna z największych inwestycji filmowych w Europie, konkurująca z rzymskim Cinecittà nowoczesnością wyposażenia,... wydanie 46/1978
  • Sitges 78. Horror nierówny horrorowi Sitges 78. Horror nierówny horrorowi, FILM: 47/1978 (1563), strona Czy wiecie państwo, co to są Zombi? To żywe trupy. W jednym z filmów angielskiej wytwórni Hammer przedsiębiorczy kapitalista zatrudnił Zombi w swojej fabryce. Ciągnął z tego krociowe zyski, bo - jak łatwo zgadnąć - nie musiał tym robotnikom nic płacić, jako że wzorowi nieboszczycy nic nie jadają,... wydanie 47/1978
  • Jak kupować Jak kupować, FILM: 48/1978 (1564), strona Dlaczego dość długo czekamy na niektóre filmy? Czyżby „Koziorożec” był tańszy niż „Duch roju”? Czy będzie mniej premier? Czytelnicy stale pytają o rozmaite sprawy dotyczące rozpowszechniania. Dziś wracamy do tego, co je w dużej mierze warunkuje: do importu filmów. Eksportuje polskie filmy za... wydanie 48/1978