Wyniki wyszukiwania "Strach na wróble"

  • Strach na wróble Strach na wróble, FILM: 5/1975 (1365), strona Podsumowanie dyskusji o ważnej roli kin studyjnych i braku jednolitych zasad oraz wspierania ich działania. O systemie dobierania filmów. Recenzja filmu „Strach na wróble” autorstwa Jerzego Niecikowskiego o samotności, wędrówce i nawiązywaniu się przyjaźni. Zdjęcia: „Lancelot” Roberta... wydanie 5/1975
  • Strach na wróble Strach na wróble, FILM: 5/1975 (1365), strona Z pozoru „Strach na wróble” to bardzo typowy film amerykański. W grę wchodzą tu bohaterowie, których na dobrą sprawę oglądaliśmy wielokrotnie, a i konstrukcja fabularna dzieła Schatzberga nie jest żadną nowością. Przeciwnie — w kinie amerykańskim spotyka się ją bardzo często. Zaglądam do gazety i... wydanie 5/1975
  • Dwóch w linii prostej Dwóch w linii prostej, FILM: 9/1975 (1369), strona Przyjaźń między dwoma mężczyznami w filmie Jerryego Schatzberga „Strach na wróble”. Zdjęcie: „Strach na wróble”. wydanie 9/1975
  • Nowa świadomość Nowa świadomość, FILM: 48/1978 (1564), strona Film amerykański w latach siedemdziesiątych bazuje na produkcjach o bogatszej treści psychologiczno-obyczajowej. Coraz więcej jest filmów dających do myślenia, nad wartością wewnętrzną człowieka, który nie musi już walczyć z otoczeniem o sukces jednostki. Pojawiają się też filmy o zupełnie innych... wydanie 48/1978
  • Kalifornijski podział Kalifornijski podział, FILM: 20/1975 (1380), strona Robert Altman ukończył pięćdziesiąt lat. Średniego wzrostu, barczysty, rzadkie włosy i broda, badawcze spojrzenie. Pod wieloma względami przypomina Hemingwaya — w typie, sposobie bycia, działalności. Także skalą talentu. Hemingway był dziennikarzem i pisarzem, pasjonował się myślistwem i... wydanie 20/1975
  • Góry dzikie lecz zamieszkałe Góry dzikie lecz zamieszkałe, FILM: 1/1975 (1361), strona JEREMIAH JOHNSON (Jeremiah Johnson). Reżyseria: Sydney Pollack. Wykonawcy: Robert Redford, Will Geer i inni. USA, 1972. Kiedyś ułatwiały nam życie wygodne podziały: kinu europejskiemu (oczywiście - jego intelektualnej czołówce) pozostawialiśmy trud filozofowania na ekranie, myślenia obrazami,... wydanie 1/1975
  • Co nowego? Co nowego?, FILM: 11/1975 (1371), strona W dziale Co nowego? Przeczytamy między innymi: • Przeniesienie na ekran słuchowiska radiowego „Partia na instrument drewniany” Stanisława Grochowiaka. • O amatorskich filmach Tadeusza Wudzkiego. • Konkurs na scenariusz filmu o tematyce górniczej rozstrzygnięty. Zdjęcia: Zofia... wydanie 11/1975
  • Co nowego? Co nowego?, FILM: 28/1975 (1388), strona W dziale Co nowego? przeczytamy między innymi: • Klub Krytyki Filmowej przyznał nagrodę dla „Ziemi obiecanej” Andrzeja Wajdy oraz inne nagrody. • Nagrody organizacji popularyzujących sztukę filmową. • O kolejnych nagrodach. Warna – Międzynarodowy Festiwal Filmów Medycznych. • Film... wydanie 28/1975
  • Walka o konkret Walka o konkret, FILM: 43/1975 (1403), strona Druga część szkicu, w którym Marek Hendrykowski rozpatruje film jako wzajemnie uwarunkowaną całość, jeden spójny organizm. Tym razem zastanawia się nad zależnościami między kinem artystycznym a popularnym, kinem dla dorosłych i kinem dla dzieci. Na zdjęciach: - kadr z filmu "Rejs"; - kadr z... wydanie 43/1975
  • Walka o konkret Walka o konkret, FILM: 43/1975 (1403), strona Druga część szkicu, w którym Marek Hendrykowski rozpatruje film jako wzajemnie uwarunkowaną całość, jeden spójny organizm. Tym razem zastanawia się nad zależnościami między kinem artystycznym a popularnym, kinem dla dorosłych i kinem dla dzieci. Na zdjęciu: - kadr z filmu "Bilans kwartalny";... wydanie 43/1975
  • Nowa świadomość Nowa świadomość, FILM: 48/1978 (1564), strona Amerykański film lat sześćdziesiątych pokazuje nie tylko pęd do sukcesu, lecz odwrotnie, skupia się na ludziach, który dalecy są od osiągania najważniejszych idei, a jest głęboko nieszczęśliwy i z marnymi szansami na dobre życie. Zdjęcie: Johnny Travolta w „Gorączce sobotniej nocy” Johna... wydanie 48/1978
  • Cytaty Felliniego Cytaty Felliniego, FILM: 13/1975 (1373), strona Wywiad Tadeusza Sobolewskiego ze Stanisławem Barańczakiem o wpływie filmu na odbiorcę, sposobach przekazu filmowego oraz o przekładzie literatury na film. Krytyczna recenzja Filmu „Amarcord” Federico Felliniego autorstwa Jerzego Niecikowskiego. wydanie 13/1975
  • Co nowego? Co nowego?, FILM: 22/1975 (1382), strona W dziale Co nowego? przeczytamy: • Spotkanie z pisarzem argentyńskim Julio Cortazarem oraz pokazy filmów i seminaria dotyczące produkcji kina iberoamerykańskiego. • Wręczenie nagród im. Irzykowskiego m.in. dziennikarzom „Filmu”. • Jerzy Kawalerowicz członkiem-korespondentem w Akademii Sztuki... wydanie 22/1975
  • Walka o konkret Walka o konkret, FILM: 43/1975 (1403), strona Druga część szkicu, w którym Marek Hendrykowski rozpatruje film jako wzajemnie uwarunkowaną całość, jeden spójny organizm. Tym razem zastanawia się nad zależnościami między kinem artystycznym a popularnym, kinem dla dorosłych i kinem dla dzieci. wydanie 43/1975
  • Góry dzikie lecz zamieszkałe Góry dzikie lecz zamieszkałe, FILM: 1/1975 (1361), strona Recenzja filmu Jeremiah Johnson S. Pollacka autorstwa Konrada Eberhardta o przełamywaniu mitu ucieczki od cywilizacji i kultury. Film pokazuje zwrócenie się bohatera w stronę natury i odsunięcie od obowiązujących reguł, jednocześnie przyjęcie nowych zasad i norm obowiązujących w dzikim świecie.... wydanie 1/1975
  • Morały komedii Morały komedii, FILM: 16/1975 (1376), strona Aleksander Ledóchowski o marnej dystrybucji filmów w Polsce, małej liczbie miejsc kinowych i większych niż dotychczas oczekiwaniach widzów. Dodatkowo o słabym doborze filmów dla szerokiego odbiorcy. Jerzy Niecikowski bardzo krytycznie o filmie Janusza Zaorskiego „Awans”, gdzie komedia nie jest... wydanie 16/1975
  • Kalifornijski podział Kalifornijski podział, FILM: 20/1975 (1380), strona Aleksander Ledóchowski trafnie opisujący twórczość Roberta Altmana w kontrze do innych reżyserów takich jak Arthur Penn czy Polański. Zdjęcie: Elliot Gould i George Segal. wydanie 20/1975
  • Frankenstein junior Frankenstein junior, FILM: 23/1975 (1383), strona Leszek Armatys o filmie Mela Brooksa „Frankenstein junior”, odniesieniu do innych filmów o Frankensteinie. Zdjęcie: Kadr z filmu „Frankenstein junior” Mela Brooksa. wydanie 23/1975
  • Kobiety w pustce Kobiety w pustce, FILM: 20/1978 (1536), strona "Nowa fala w Hollywood odkryła kobiety" - stwierdza Anna Lechicka w recenzji "3 kobiet". Robert Altman "na chłodno" zgłębia psychikę swych bohaterek, tworząc żeńskie odpowiedniki samotników z "Pięciu łatwych utworów”, ,"Stracha na wróble" czy też "Nocnego kowboja”. Na zdjęciu: - kadr z filmu... wydanie 20/1978
  • Atrakcje i niebezpieczeństwa Atrakcje i niebezpieczeństwa, FILM: 13/1975 (1373), strona Wywiad Tadeusza Sobolewskiego ze Stanisławem Barańczakiem o wpływie filmu na odbiorcę, sposobach przekazu filmowego oraz o przekładzie literatury na film. Zdjęcia: „Strach na wróble”. wydanie 13/1975