Wyniki wyszukiwania "Roberto Rossellini"

  • Kinorama Kinorama, FILM: 46/1978 (1562), strona W dziale Kinorama przeczytamy: • Tom Laughlin, będący w sporze sądowym z Warner Bros. czeka na wyrok, który może umożliwić twórcom wprowadzanie swoich produkcji poza koncernami filmowymi. Trzymamy kciuki. • Festiwal Filmowy Międzynarodowego Stowarzyszenia Filmu Amatorskiego UNIGA. • Adriano... wydanie 46/1978
  • Kinorama Kinorama, FILM: 15/1975 (1375), strona W dziale Kinorama przeczytamy: • O filmie japońskim i jego reżyserach w relacji Masayoshi Iwabutchi. • Roberto Rossellini, reżyser filmów o wielkich postaciach naszej historii opowiada o swoich kolejnych planach filmowych oraz odkrywa swoje podejście do życia. Zdjęcia: Liv Ullman.... wydanie 15/1975
  • Kinorama Kinorama, FILM: 36/1975 (1396), strona W dziale "Kinorama" przeczytamy: - relację z planu zdjęciowego nowego filmu Roberto Rosselliniego - "Mesjasz"; - wypowiedzi twórców filmu "Taka smutna, śmieszna jesień" - reżysera Edmonda Kieosajana i aktora Nikołaja Kriuczkowa. Na zdjęciach - Mita Ungaro; - Nikołai Kriuczkow. wydanie 36/1975
  • Vittorio De Sica Vittorio De Sica, FILM: 37/1975 (1397), strona Artykuł poświęcony życiu i twórczości Vittorio De Sici - jednego z najważniejszych reżyserów w historii kina, przedstawiciela włoskiego neorealizmu i autora niekwestionowanego arcydzieła, "Złodziei rowerów". Na zdjęciach: - Sofia Loren w filmie "Matka i córka“; - kadr z filmu "General della... wydanie 37/1975
  • Nasz Obiektyw Nasz Obiektyw, FILM: 14/1949 (70), strona Jerzy Płażewski w dyskusji z krytykiem kultury kinowej Wiesławem Sulimirem, który dzieli widzów na kulturalnych, na których film nie działa i pozostałych, którzy pozostają pod ogromnym wpływem przekazu. Po dziesięcioletniej przerwie powróciła na ekrany aktorka francuska René Dennsy, grając w... wydanie 14/1949
  • Kinorama Kinorama, FILM: 49/1975 (1409), strona W dziale "Kinorama" znajdziemy między innymi następujące informacje: - Jean-Louis Dabadie i Yves Robert pracuje nad tekstem scenariusza "Słoń, ta olbrzymia trąba"; - Lilli Palmer zapowiedziała, że tytułowa rola w filmie "Lotta w Weimarze" jest jej ostatnim występem na ekranie; - Karel Kachyňa... wydanie 49/1975
  • Przegląd zagraniczny Przegląd zagraniczny, FILM: 19/1949 (75), strona Przegląd zagraniczny a w nim między innymi: • W czasie przerw w zbiorach filmowcy rosyjscy wyświetlali rolnikom filmy. • Film o Konstantym Zasłonowie, pod tym samym tytułem, o bohaterskim wyczynie przewiezienia pociągiem, przez linię frontu, całego dziedzictwa narodowego Białorusi oraz... wydanie 19/1949
  • Rzym - Miasto Otwarte Rzym - Miasto Otwarte, FILM: 7/1949 (63), strona Analiza filmu "Rzym - Miasto Otwarte" autorstwa Wacława Swieradowskiego. Na zdjęciach: - Harri Feist i Aldo Fabrizi - Maria Michi i Carla Revere wydanie 7/1949
  • Przegląd Zagraniczny Przegląd Zagraniczny, FILM: 17/1949 (73), strona Zmarł czeski reżyser Włodzimierz Slavinsky, autor takich filmów jak Ostatni Mohikanin, Adwokat biednych czy Czeski muzykant. Sukces filmu Syrena z M. Vaszovą w roli głównej w krajach socjalistycznych i poza nimi. Dzieci robotników węgierskich kształcą się na filmowców dzięki programowi... wydanie 17/1949
  • Vittorio De Sica Vittorio De Sica, FILM: 37/1975 (1397), strona Artykuł poświęcony życiu i twórczości Vittorio De Sici - jednego z najważniejszych reżyserów w historii kina, przedstawiciela włoskiego neorealizmu i autora niekwestionowanego arcydzieła, "Złodziei rowerów". Na zdjęciach: - Vittorio de Sica; - kadr z filmu "Złodzieje rowerów". wydanie 37/1975
  • Dawne kino Włochów Dawne kino Włochów, FILM: 42/1975 (1402), strona Włoski neorealizm poprzedzony był przez epokę faszyzmu. Czy w twórczości takich reżyserów jak Alessandro Blasetti, Mario Camerini i Ferdinando Maria Poggioli można znaleźć zapowiedź nowego nurtu? Na pytanie odpowiada Maria Oleksiewicz. Na zdjęciach: - Vittorio de Sica (z prawej) w "Panu... wydanie 42/1975
  • Dawne kino Włochów; Do pojednania jeden krok Dawne kino Włochów; Do pojednania jeden krok, FILM: 42/1975 (1402), strona Włoski neorealizm poprzedzony był przez epokę faszyzmu. Czy w twórczości takich reżyserów jak Alessandro Blasetti, Mario Camerini i Ferdinando Maria Poggioli można znaleźć zapowiedź nowego nurtu? Na pytanie odpowiada Maria Oleksiewicz. Drugą połowę strony zajmuje relacja z Ogólnopolskiego... wydanie 42/1975
  • Kina nie ma? Kina nie ma?, FILM: 51/52/1975 (1411), strona Lata 70. to czas, kiedy kino artystyczne osuwa się w cień, ustępując kinu komercyjnemu. Na domiar złego zmagać się ono musi z rosnącą falą pornografii. Przyczyny te sprawiają, że kino przechodzi kryzys, a niektórzy wieszczą jego śmierć. Inicjatywy takie jak Międzynarodowy Festiwal Filmowy w... wydanie 51/52/1975
  • Kina nie ma? Kina nie ma?, FILM: 51/52/1975 (1411), strona Lata 70. to czas, kiedy kino artystyczne osuwa się w cień, ustępując kinu komercyjnemu. Na domiar złego zmagać się ono musi z rosnącą falą pornografii. Przyczyny te sprawiają, że kino przechodzi kryzys, a niektórzy wieszczą jego śmierć. Inicjatywy takie jak Międzynarodowy Festiwal Filmowy w... wydanie 51/52/1975
  • Kinorama Kinorama, FILM: 25/1978 (1541), strona Kontynuacja działu "Kinorama", w której przeczytamy między innymi o: - śmierci aktora Iwana Pierewierziewa; - wygranym procesie sądowym Akiry Kurosawy; - zagranicznej recepcji filmu "Drogi na południe" Josepha Loseya. Na zdjęciach: - Iwan Pierewierziew; - Yves Montand w "Drogach na... wydanie 25/1978
  • Rzym — miasto otwarte Rzym — miasto otwarte, FILM: 7/1949 (63), strona I. Roberto Rossellini nie jest reżyserem, którego nazwisko byłoby całkiem czyste w okresie, w którym we Włoszech rządzili faszyści. Rossellini cały czas był czynny w filmie, a jak z tego wynika, nie mógł robić filmów bezbarwnych, niezgodnych z wymaganiami reżimu. Działalność jego nie miała... wydanie 7/1949