Wyniki wyszukiwania "Rita Hayworth"

  • Dawne lata Rity Hayworth Dawne lata Rity Hayworth, FILM: 17/1978 (1533), strona O „kobiecie fatalnej” i jej fantastycznych filmach – Rita Hayworth. Zdjęcie: Rita Hayworth. wydanie 17/1978
  • Dawne lata Rity Hayworth Dawne lata Rity Hayworth, FILM: 17/1978 (1533), strona O „kobiecie fatalnej” i jej fantastycznych filmach – Rita Hayworth. Zdjęcie: „Gilda” Charlesa Vidora. „Droga do Saliny” Georgesa Lautnera. wydanie 17/1978
  • Dawne lata Rity Heyworth Dawne lata Rity Heyworth, FILM: 17/1978 (1533), strona W końcu lat trzydziestych pojawiła się na ekranie rudowłosa piękność, o zgrabnych, wysmukłych nogach, z niezłymi umiejętnościami tanecznymi. Może właśnie dlatego próbowano ją najpierw skojarzyć z mistrzami tańca.  Fred Astaire tracił wówczas swą stałą partnerkę Ginger Rogers i gorączkowo... wydanie 17/1978
  • Pomnik Seksbomby Pomnik Seksbomby, FILM: 6/1978 (1522), strona Recenzja książki "Zaczęło się od Daguerre'a" autorstwa Wacława Żdżarskiego oraz artykuł dotyczący kariery Rity Hayworth z perspektywy filmu "Gilda" Charlesa Vidora. Na zdjęciach: - okładka książki "Zaczęło się od Daguerre'a" - kadr z filmu "Gilda": Rita Hayworth, Glenn Ford wydanie 6/1978
  • Kinorama Kinorama, FILM: 42/1978 (1558), strona W dziale Kinorama przeczytamy: • Dla uczczenia „nieśmiertelnego kochanka ekranu” Rudolfa Valentino corocznie przyznaje się nagrodę aktorską jego imienia. • Sztuka Arbuzowa „Staromodna komedia” stała się inspiracją do nakręcenia filmu. • Abraham Polonsky przenosi na ekran słynną nowelę Tomasza... wydanie 42/1978
  • Tęsknoty i nadzieje Tęsknoty i nadzieje, FILM: 51/52/1975 (1411), strona "Co ludzi ciągnie do kina i co tam znajdują?" - takie pytanie zadała redakcja "Filmu" Stanisławowi Dygatowi. Pisarz udziela odpowiedzi, posługując się przykładem "Nocy i dni" Jerzego Antczaka. Na zdjęciach: - Rita Hayworth; - Robert Redford w "Jeremiahu Johnsonie" Sydneya Pollacka; -... wydanie 51/52/1975
  • Triumfalny pochód zbrodniarek Triumfalny pochód zbrodniarek, FILM: 49/1978 (1565), strona Momentem w dziejach kina amerykańskiego dość osobliwym, choć przecież nie zaskakującym, było pojawienie się na ekranie kobiet nie wahających się przed żadną podłością. Ten typ bohaterek zapowiadały czarne powieści kryminalne z lat trzydziestych. Praktycznie w każdym z utworów Dashiella... wydanie 49/1978
  • Welles jako aktor Welles jako aktor, FILM: 25/1978 (1541), strona Orson Welles jest przede wszystkim wybitnym reżyserem, autorem znakomitego „Obywatela Kane” i wielu innych filmów, wśród których poczesne miejsca zajęły „Wspaniałość Ambersonów”, „Dama z Szanghaju” i „Mister Arkadin”. Nieco w cieniu pozostawała zawsze jego działalność aktorska. Welles mawiał... wydanie 25/1978
  • Iluzjon Babuni (Wychodzi regularnie - ale z opóźnienie 30-letnim) Iluzjon Babuni (Wychodzi regularnie - ale z opóźnienie 30-letnim), FILM: 8/1949 (64), strona Przegląd informacji prasowych z innych wydawnictw i listów do redakcji. wydanie 8/1949
  • Stylizacja i deformacja filmowego stroju Stylizacja i deformacja filmowego stroju, FILM: 14/1949 (70), strona Wierność tła historycznego to nie wszystko. Ważne jest w filmach historycznych wszystkie elementy tworzące stylistykę danego okresu były zgodne z danym okresem. Przodują w tym twórcy radzieccy. Niestety często w filmach amerykańskich następuje pomieszanie epok w strojach czy fryzurach. James... wydanie 14/1949
  • Szukam filmu włoskiego... Szukam filmu włoskiego..., FILM: 20/1949 (76), strona Zbigniew Patera opisuje swój pobyt we Włoszech i nieskuteczne poszukiwania filmów włoskich w kinach, które zastępują produkcje amerykańskie. Zdjęcie: Carla del Poggio i Jacques Sernas w filmie Młyn na Padzie wydanie 20/1949
  • Klasycyzm Howarda Hawksa Klasycyzm Howarda Hawksa, FILM: 5/1978 (1521), strona Ciekawie o reżyserze Howardzie Hawksie i jego wspaniałych filmach. Zdjęcia: Kadry z filmu „Rio Bravo” i „Rio Lobo”. Scena z filmu „Człowiek z blizną”. wydanie 5/1978
  • Welles jako aktor Welles jako aktor, FILM: 25/1978 (1541), strona W wielu rankingach najlepszych filmów wszech czasów "Obywatel Kane" Orsona Wellesa widnieje na podium. Redaktor "Filmu", Janusz Skwara, przedstawia czytelnikom inne oblicze słynnego reżysera - jego działalność aktorską. Na zdjęciach: - Orson Welles jako "Długi" John Silver w filmie "Wyspa... wydanie 25/1978
  • Welles jako aktor Welles jako aktor, FILM: 25/1978 (1541), strona W wielu rankingach najlepszych filmów wszech czasów "Obywatel Kane" Orsona Wellesa widnieje na podium. Redaktor "Filmu", Janusz Skwara, przedstawia czytelnikom inne oblicze słynnego reżysera - jego działalność aktorską. Na zdjęciach: - Orson Welles jako kardynał Wolsey w filmie "Oto jest... wydanie 25/1978
  • Avy Gardner destrukcja mitologii Avy Gardner destrukcja mitologii, FILM: 36/1978 (1552), strona Avie Gardner trudno było przebić się do czołówki aktorek cenionych. Dopiero rola w filmie Mankiewicza „Bosonoga contessa” pokazał możliwości dramatyczne aktorki i odciął ją od portretu „femme fatale”, która grała dotychczas. Zdjęcie: Ava Gardner i Humphrey Bogart w „Bosonogiej contessie”. wydanie 36/1978
  • Avy Gardner destrukcja mitologii Avy Gardner destrukcja mitologii, FILM: 36/1978 (1552), strona Avie Gardner trudno było przebić się do czołówki aktorek cenionych. Dopiero rola w filmie Mankiewicza „Bosonoga contessa” pokazał możliwości dramatyczne aktorki i odciął ją od portretu „femme fatale”, która grała dotychczas. Temu nowemu obrazowi postaci, pozostała wierna do końca. Zdjęcie:... wydanie 36/1978
  • Triumfalny pochód zbrodniarek Triumfalny pochód zbrodniarek, FILM: 49/1978 (1565), strona W filmie amerykańskim pojawiają się coraz częściej kobiety morderczynie, których występki budzą grozę oglądających. Zdjęcia: Victor Mature, Gene Tierney i Ona Munson w filmie „Kasyno Szanghaj” Josepha von Sternberga. Bette Davis w „Jezebel” Williama Wylera. wydanie 49/1978
  • Triumfalny pochód zbrodniarek Triumfalny pochód zbrodniarek, FILM: 49/1978 (1565), strona W filmie amerykańskim pojawiają się coraz częściej kobiety morderczynie, których występki budzą grozę oglądających. Dlaczego powstają takie filmy? Według pewnych opinii, z nieudanych związków reżyserów, producentów, scenarzystów itp., którzy chcą się w ten sposób odegrać. Zdjęcia: Joan... wydanie 49/1978
  • Uśmiech spod cylindra Uśmiech spod cylindra, FILM: 52/53/1978 (1569), strona Fred Astaire mógłby powstać w studio Disneya jako pierwowzór Myszki Miki. O sławnym aktorze, tancerzu, pisarzu w relacji z Hollywood, Leili Sorell. Zdjęcia: Fred Astaire z Barbarą Hancock w „Tęczy Finiana”. Z Ginger Rogers w filmie „Zatańczmy”. Grafika: Awans Bernardyna. wydanie 52/53/1978
  • Stylizacja i deformacja filmowego stroju Stylizacja i deformacja filmowego stroju, FILM: 14/1949 (70), strona Filmy kostiumowo-historyczne stanowią niewątpliwie do dziś jedną z największych atrakcji ekranu w widowiskowym sensie. Poza samą akcją i jej perypetiami, poza aktorami gra w takich filmach barwny przepych stroju, stylowego, architektonicznego tła — wszystko to, co stanowi plastyczną oprawę utworu... wydanie 14/1949