Wyniki wyszukiwania "Resnais"

  • Rok debiutów, Inteligencja w potrzasku intymności Rok debiutów, Inteligencja w potrzasku intymności, FILM: 25/1978 (1541), strona Korespondent z Rygi, Walerij Gołowskoj, przybliża czytelnikom "Filmu" niedługą historię kinematografii łotewskiej. Wylicza najważniejsze osiągnięcia, a także mocne oraz słabe strony (zdolni aktorzy i reżyserzy; miałkie scenariusze) filmowców z Łotwy. W artykule "Inteligencja w potrzasku... wydanie 25/1978
  • Kontrowersyjne patroszenie Kontrowersyjne patroszenie, FILM: 16/1978 (1532), strona O twórczości Alaina Resnaisa oraz filmie „Opatrzność” z przesłaniem „aby to, co kreuje literat, było mądrzejsze od tego, o czym mówi prywatnie”. Zdjęcie: Kadr z filmu „Opatrzność”. wydanie 16/1978
  • Zachłanność telewizji... czy brak wyobraźni? Zachłanność telewizji... czy brak wyobraźni?, FILM: 20/1978 (1536), strona Dwóch korespondentów "Filmu" z Paryża, Leszek Kołodziejczyk i Aleksander Ledóchowski, próbują odpowiedzieć na pytanie, dlaczego kino francuskie przechodzi kryzys. Jest to kwestia telewizji, która odciąga widzów od kin, czy też łatwości, z jaką każdy może stać się reżyserem? Na zdjęciu: - John... wydanie 20/1978
  • W kinach W kinach, FILM: 14/1978 (1530), strona Przedpremierowo o filmach: • „Opatrzność”, Alain Resnais. • „Rekolekcje”, Witold Leszczyński. • „Pani do mnie pisała”, Aida Manasarova. • ”Najdłuższa droga”, Branko Gapo. Zdjęcia: Kadry z filmów: „Opatrzność”, „Rekolekcje”, „Pani do mnie pisała”, ”Najdłuższa droga”. wydanie 14/1978
  • Okno na kino Okno na kino, FILM: 15/1978 (1531), strona Andrzej Kołodyński zdaje relację z 77. edycji festiwalu Konfrontacje. W programie filmy mistrzów kina: Ingmara Bergmana, Luisa Buñuela, Alana J. Pakuli, Wernera Herzoga i innych. Na zdjęciach: - Ellen Burstyn i John Gielgud w "Opatrzności" Alaina Resnais. wydanie 15/1978
  • Książki, Przekraczanie, rozszerzanie, powiększanie Książki, Przekraczanie, rozszerzanie, powiększanie, FILM: 19/1978 (1535), strona W dziale "Książki" recenzja publikacji "Sto filmów włoskich" Hanny Książek-Konickiej. Autorka w udany sposób analizuje motywy cieszące się największym powodzeniem wśród włoskich filmowców, przypomina też produkcje zapomniane, kreśląc tym samym czytelną ewolucję sztuki filmowej tego kraju.... wydanie 19/1978
  • Przekraczanie, rozszerzanie, powiększanie Przekraczanie, rozszerzanie, powiększanie, FILM: 19/1978 (1535), strona Artykuł "Przekraczanie, rozszerzanie, powiększanie" Janusz Skwara poświęca napięciom na linii wierność rzeczywistości - fikcja. W rozważaniach swych posługuje się przykładami dzieł Alfreda Hitchcocka, Michelangelo Antonioniego i Alaina Resnais. Na zdjęciu: - kadr z filmu "Powiększenie"... wydanie 19/1978
  • Hollywood nad Sekwaną Hollywood nad Sekwaną, FILM: 35/1978 (1551), strona Kino francuskie, aby się utrzymać czerpie z rynku amerykańskiego. Doszło do tego, że powstaje coraz więcej co-produkcji, które kręcone są poza granicami Francji i mówione są po angielsku. Claude Leluch wyprodukował film „Inny mężczyzna, inna szansa”, Yves Boisset „Liliową taksówkę”, Alain Resnais... wydanie 35/1978
  • Kinorama Kinorama, FILM: 35/1978 (1551), strona Dział "Kinorama" a w nim między innymi: sylwetka Johna "Johnny'ego" Travolty, opis prac nad nowymi produkcjami Alaina Reisnaisa oraz Anatolija Grebniewa. Na zdjęciach: - Lisa Ellcher - John(ny) Travolta - Alain Resnais - kinorysunek Chodorowskiego: Dziewczyna z reklamy wydanie 35/1978
  • Bądźcie realistami! Żądajcie tego, co niemożliwe! Bądźcie realistami! Żądajcie tego, co niemożliwe!, FILM: 39/1978 (1555), strona W czasie Koszalińskich Spotkań Filmowych trwają cykliczne spotkania i seminaria dla nauczycieli, mające za zadanie przygotowanie ich do nauczania o filmie. Zdjęcie: „Hiroszima moja miłość”, reż. Alain Resnais. wydanie 39/1978
  • Spodziewany powrót do tradycji Spodziewany powrót do tradycji, FILM: 40/1978 (1556), strona Pokazywanie retrospekcji w filmie to nie tylko mgliste rozmazywanie obrazu zwane „mleczkiem retrospekcji”, ale wiele innych zabiegów, o których zdają się zapominać reżyserzy. Na szczęście jest kilku mistrzów, którzy potrafią retrospekcję pokazać autentycznie i z wyczuciem. Zdjęcia: „Anatomia... wydanie 40/1978
  • Spodziewany powrót do tradycji Spodziewany powrót do tradycji, FILM: 40/1978 (1556), strona Pokazywanie retrospekcji w filmie to nie tylko mgliste rozmazywanie obrazu zwane „mleczkiem retrospekcji”, ale wiele innych zabiegów, o których zdają się zapominać reżyserzy. Na szczęście jest kilku mistrzów, którzy potrafią retrospekcję pokazać autentycznie i z wyczuciem. Zdjęcia:... wydanie 40/1978
  • Przekraczanie, rozszerzanie, powiększanie Przekraczanie, rozszerzanie, powiększanie, FILM: 19/1978 (1535), strona Ambicją kina powojennego stało się nieustanne dążenie do uchwycenia autentyzmu życia, do wiarygodności. Włoski neorealizm, cinéma-vérité, francuska i angielska „nowa fala" wchłaniały coraz to nowe elementy życia. Zacierały się różnice pomiędzy fikcją a rzeczywistością, zdarzeniami wymyślonymi a... wydanie 19/1978
  • Okno na kino. Konfrontacje 77 Okno na kino. Konfrontacje 77, FILM: 15/1978 (1531), strona Nie było dyskusji, jak w ubiegłym roku. Konfrontacje powtórzyły sprawdzony już model: czternaście filmów, które stanowić będą trzon repertuaru. Ale dla amatorów większej porcji kina - niespodzianka, Tydzień Krytyki. Impreza niezależna, kto wie, czy w przyszłości niekonkurencyjna. Co nie... wydanie 15/1978
  • Spodziewany powrót do tradycji Spodziewany powrót do tradycji, FILM: 40/1978 (1556), strona Zanim film nauczył się mówić o przeszłości - upłynęło sporo czasu. Pamiętamy nieporadne próby zapowiedzi retrospekcji: bohater siadał w głębokim fotelu, nieruchomo wpatrując się w jeden punkt, po czym następowało zmącenie obrazu, charakterystyczne „mleczko” - i wyłaniał się obraz z przeszłości.... wydanie 40/1978
  • Pomoc aferzysty Pomoc aferzysty, FILM: 11/1978 (1527), strona Dlaczego piszecie lepiej o twórcach i filmach zagranicznych niż polskich? Takie pytanie zadał mi znajomy, człowiek poważny i na poważnym stanowisku, czytelnik „Filmu". Używając słowa „lepiej", nie myślał o ocenach, tylko o atrakcyjności tekstów i zdjęć. Pytanie warte odpowiedzi. Bo... wydanie 11/1978
  • Bolek i Lolek zamiast Myszki Mickey. Korespondencja z Francji Bolek i Lolek zamiast Myszki Mickey. Korespondencja z Francji, FILM: 19/1978 (1535), strona Dom Kultury w Nevers. Przestronny, nowoczesny budynek na nadbrzeżu Loary. W górze, na skarpie miasto: plątanina wąskich uliczek, książęcy pałac, którego budowę ukończono na początku XVI wieku, stara katedra, plac Republiki okolony platanami o przyciętych konarach. To właśnie tutaj, w tej... wydanie 19/1978
  • Czy państwo lubią Brahmsa? Czy państwo lubią Brahmsa?, FILM: 21/1975 (1381), strona CZŁOWIEK Z CUDZYM MÓZGIEM (L'Homme au cerveau greffé). Reż. Jacques Doniol-Valcroze. Wykonawcy: Mathieu Carrière, Nicoletta Machiavelli, Jean-Pierre Aumont, Marianne Eggerickx i inni. Francja — Włochy — RFN, 1972. Przed szesnastu laty Jacques Doniol-Valcroze był jednym z twórców i ideologów... wydanie 21/1975
  • Kinorama Kinorama, FILM: 10/1978 (1526), strona W dziale Kinorama przeczytamy: • O pisarce i scenarzystce Dianie Kurys i jej pierwszych filmach. • Zmarł Jack Oakie, hollywoodzki aktor. • Krótko o karierze Iriny Ałfierowej. Zdjęcia: Diana Kurys. Irina Ałfierowa. Grafika: ”Diablo menthe”. wydanie 10/1978
  • Co nowego? Co nowego?, FILM: 8/1978 (1524), strona W dziale Co nowego? przeczytamy między innymi: • Serial „Polskie drogi” otrzymał główną nagrodę na Festiwalu Filmów i Widowisk Telewizyjnych w Olsztynie. • Przyznano nagrody Złotych Ekranów tygodnika „Ekran”. • Konfrontacje 77 między innymi z „Pasją” Stanisława Różewicza. • Zakończono zdjęcia... wydanie 8/1978