Wyniki wyszukiwania "Popioły"

  • Technika i sprawy poważne Technika i sprawy poważne, FILM: 22/1978 (1538), strona Rozmowa z operatorem Jerzym Wójcikiem, autorem zdjęć do wielu filmów wpisujących się w kanon polskiego kina: "Popiołu i diamentu", "Eroiki", "Nikt nie woła”, "Matki Joanny od Aniołów", czy "Faraona". Na zdjęciach: - kadr z filmu "Popiół i diament"; - spektakl Teatru TV "Joanna d’Arc", reż.... wydanie 22/1978
  • Technika i sprawy poważne Technika i sprawy poważne, FILM: 22/1978 (1538), strona Rozmowa z operatorem Jerzym Wójcikiem, autorem zdjęć do wielu filmów wpisujących się w kanon polskiego kina: "Popiołu i diamentu", "Eroiki", "Nikt nie woła”, "Matki Joanny od Aniołów", czy "Faraona". Na zdjęciach: - Jerzy Wójcik; - kadr z filmu "Faraon". wydanie 22/1978
  • Bądźcie realistami! Żądajcie tego, co niemożliwe! Bądźcie realistami! Żądajcie tego, co niemożliwe!, FILM: 39/1978 (1555), strona W czasie Koszalińskich Spotkań Filmowych trwają cykliczne spotkania i seminaria dla nauczycieli, mające za zadanie przygotowanie ich do nauczania o filmie. Zdjęcie: „Popiół i diament”, reż. Andrzej Wajda. „Barwy ochronne”, reż. Krzysztof Zanussi. wydanie 39/1978
  • Film i nauka Film i nauka, FILM: 29/1975 (1389), strona Niedawno proponowanie uczestnictwa naukowego w dyskusji o filmie budziło niechęć lub obrażało naukowców. Dzisiaj film zmusza środowisko humanistów do analizy i naukowego traktowania problematyki filmowej. Zdjęcie: Kadr z filmu „Matka Joanna od Aniołów” Jerzego Kawalerowicza. Scena z filmu... wydanie 29/1975
  • Pola Raksa i Daniel Olbrychski Pola Raksa i Daniel Olbrychski, FILM: 41/1965 (879), strona Pola Raksa i Daniel Olbrychski w "Popiołach" Andrzeja Wajdy. wydanie 41/1965
  • Daniel Olbrychski Daniel Olbrychski, FILM: 18/1975 (1378), strona Nie będę pisał o nim jako o idolu, mimo że na każdym kroku, w każdym mieście w Polsce widzi się plakat z uśmiechniętym panem Andrzejem Kmicicem w lisiej czapie. Nagroda dotyczy roli Kmicica — ale chodzi przecież o całość zjawiska, jakim jest aktor-Ołbrychski. Jego role łączą się, on sam w swoich... wydanie 18/1975
  • Klasy Klasy, FILM: 5/1978 (1521), strona Dwie wersje „Umarłej klasy": seans dramatyczny Tadeusza Kantora i film telewizyjny Andrzeja Wajdy. Sprawa inspiracji i zapisu? Z pewnością, przede wszystkim jednak dylemat etyczny. Mówi Kantor: „Celem teatru jest tworzenie sytuacji. Przedmioty wyrażają stany emocjonalne. Aktorzy nie grają,... wydanie 5/1978
  • W mocnym punkcie polskiego kina. O filmach Janusza Morgensterna W mocnym punkcie polskiego kina. O filmach Janusza Morgensterna, FILM: 28/1978 (1544), strona Janusz Morgenstern wywodzi się z pokolenia „polskiej szkoły filmowej". Rocznik 1922; ukończył łódzką szkołę filmową w 1955 r. jako artysta w pełni dojrzały, ukształtowany w latach okupacji, którą przetrwał w skrajnie trudnych warunkach. Reżyserskie szlify zdobywał współpracując z Jerzym... wydanie 28/1978
  • Wojna Wojna, FILM: 41/1978 (1557), strona Temat wojenny? Niemodny, a przede wszystkim wyeksploatowany... Przekonanie to oparte jest od dawna na mglistym przeświadczeniu, że zrealizowano już mnóstwo filmów o wojnie. Sporządźmy więc inwentarz. Z miejsca powstaje problem, które spośród pół tysiąca pozycji zrealizowanych od 1947 roku są... wydanie 41/1978
  • Zieleń zastawia pułapki. Rozmawiamy z Martą Kobierską Zieleń zastawia pułapki. Rozmawiamy z Martą Kobierską, FILM: 52/53/1978 (1569), strona Wiadomo: film jest dziełem reżysera, ale na sukces pracuje cały zespół. Niemałą w tym rolę odgrywa kostiumograf. To właśnie kostium sytuuje akcję w określonej epoce, klimacie, atmosferze. Marta Kobierska projektowała kostiumy dla ponad 20 filmów, m.in. „Jak rozpętałem II wojnę światową",... wydanie 52/53/1978
  • Technika i sprawy poważne. Rozmowa z operatorem Jerzym Wójcikiem Technika i sprawy poważne. Rozmowa z operatorem Jerzym Wójcikiem, FILM: 22/1978 (1538), strona • Wiek filmu rozpoznaje się także po stylu zdjęć. W latach siedemdziesiątych upowszechniła się fotografia „telewizyjna”, nieczysta, jakby przypadkowa. Pana droga jest inna. Filmy przez Pana fotografowane - od „Popiołu i diamentu” poprzez „Eroikę”, „Samsona”, „Nikt nie woła”, „Matkę Joannę od... wydanie 22/1978
  • Aktor i czas Aktor i czas, FILM: 1/1975 (1361), strona Wśród fotosów z filmu „Kochać" Jörna Donnera znajduje się jeden kadr, przedstawiający Zbigniewa Cybulskiego rozgrywającego partyjkę kart ze swoją partnerką Harriet Andersson. Na tym zdjęciu Cybulski napisał „Kochać — gra w karty, oczywiście przegrywam". Zastanawiający jest ten podpis. Ale... wydanie 1/1975
  • Komentarze: Klasy Komentarze: Klasy, FILM: 5/1978 (1521), strona O „Umarłej klasie” Kantora w cudownej wersji scenicznej i jej nigodnej (według autora) kopii w filmie Andrzeja Wajdy. Zdjęcie: Spektakl „Umarłej klasy” Tadeusza Kantora w teatrze „Cricot 2”. wydanie 5/1978
  • Zapomniane kroki Zapomniane kroki, FILM: 7/1978 (1523), strona O tworzeniu się narodów, kulturze, sztuce i filmie krajów latynoamerykańskich oraz o filmografii historycznej w Polsce, w rozmowie z Tadeuszem Łepkowskim (ciąg dalszy ze strony 5). Ciekawie o wprowadzeniu dźwięku do filmów, filmach niemych, dyskusji o przyszłości filmów dźwiękowych. Zdjęcie:... wydanie 7/1978
  • Wektory Wektory, FILM: 45/1978 (1561), strona Przegląd historyczny powojennej twórczości filmowej w Polsce, pióra Zbigniewa Klaczyńskiego. Zdjęcie: Ewa Krzyżewska i Zbigniew Cybulski w „Popiele i diamencie” Andrzeja Wajdy. wydanie 45/1978
  • Twarze i maski Twarze i maski, FILM: 30/1975 (1390), strona Twarz czy maska? Jak duży wpływ na karierę aktora ma jego życie prywatne, osobowość? Anna Tatarkiewicz analizuje przypadki polskich i zagranicznych ikon ekranu: Charlesa Chaplina, Orsona Wellesa, Marleny Dietrich, Zbigniewa Cybulskiego, Daniela Olbrychskiego oraz innych. Na zdjęciu: -... wydanie 30/1975
  • Twarze i maski Twarze i maski, FILM: 30/1975 (1390), strona Twarz czy maska? Jak duży wpływ na karierę aktora ma jego życie prywatne, osobowość? Anna Tatarkiewicz analizuje przypadki polskich i zagranicznych ikon ekranu: Charlesa Chaplina, Orsona Wellesa, Marleny Dietrich, Zbigniewa Cybulskiego, Daniela Olbrychskiego oraz innych. Na zdjęciach: -... wydanie 30/1975
  • Twarze i maski Twarze i maski, FILM: 30/1975 (1390), strona Twarz czy maska? Jak duży wpływ na karierę aktora ma jego życie prywatne, osobowość? Anna Tatarkiewicz analizuje przypadki polskich i zagranicznych ikon ekranu: Charlesa Chaplina, Orsona Wellesa, Marleny Dietrich, Zbigniewa Cybulskiego, Daniela Olbrychskiego oraz innych. Na zdjęciach: -... wydanie 30/1975
  • Twarze i maski Twarze i maski, FILM: 30/1975 (1390), strona Twarz czy maska? Jak duży wpływ na karierę aktora ma jego życie prywatne, osobowość? Anna Tatarkiewicz analizuje przypadki polskich i zagranicznych ikon ekranu: Charlesa Chaplina, Orsona Wellesa, Marleny Dietrich, Zbigniewa Cybulskiego, Daniela Olbrychskiego oraz innych. Na zdjęciach: -... wydanie 30/1975
  • Twarze i maski Twarze i maski, FILM: 30/1975 (1390), strona Twarz czy maska? Jak duży wpływ na karierę aktora ma jego życie prywatne, osobowość? Anna Tatarkiewicz analizuje przypadki polskich i zagranicznych ikon ekranu: Charlesa Chaplina, Orsona Wellesa, Marleny Dietrich, Zbigniewa Cybulskiego, Daniela Olbrychskiego oraz innych. Na zdjęciu: -... wydanie 30/1975