Wyniki wyszukiwania "Ostatni brzeg"

  • Uśmiech spod cylindra Uśmiech spod cylindra, FILM: 52/53/1978 (1569), strona Fred Astaire mógłby powstać w studio Disneya jako pierwowzór Myszki Miki. O sławnym aktorze, tancerzu, pisarzu w relacji z Hollywood, Leili Sorell. Zdjęcia: Fred Astaire z Barbarą Hancock w „Tęczy Finiana”. Z Ginger Rogers w filmie „Zatańczmy”. Grafika: Awans Bernardyna. wydanie 52/53/1978
  • Drepcząc w miejscu pod gwiazdami Drepcząc w miejscu pod gwiazdami, FILM: 32/1975 (1392), strona Relacja z trzynastej edycji Międzynarodowego Festiwalu Filmów Fantastyczno-Naukowych w Trieście. O kryzysie fantastyki naukowej i dreptaniu w miejscu pisze Andrzej Kołodyński. Na zdjęciach kadry z filmów: - "Ziemia zapomniana przez czas" Kevina Connora; - "W drodze na Kasjopeję" Riczarda... wydanie 32/1975
  • Drepcząc w miejscu pod gwiazdami Drepcząc w miejscu pod gwiazdami, FILM: 32/1975 (1392), strona Relacja z trzynastej edycji Międzynarodowego Festiwalu Filmów Fantastyczno-Naukowych w Trieście. O kryzysie fantastyki naukowej i dreptaniu w miejscu pisze Andrzej Kołodyński. Na zdjęciu kadr z filmu: - "Na spotkanie radosnej śmierci", reż. Juan Buñuel. wydanie 32/1975
  • Konie apokalipsy Konie apokalipsy, FILM: 38/1975 (1398), strona Kryzys kina science fiction sprawił, że niektórzy zaczęli wątpić w żywotność tego gatunku. W swym obszernym szkicu Andrzej Kołodyński analizuje dzieje fantastyki naukowej w kinie. Wnioski, do których dochodzi, pozwalają mu obalić tezę wysuniętą przez pesymistycznie nastrojonych kinomanów. Na... wydanie 38/1975
  • Konie apokalipsy Konie apokalipsy, FILM: 38/1975 (1398), strona Kryzys kina science fiction sprawił, że niektórzy zaczęli wątpić w żywotność tego gatunku. W swym obszernym szkicu Andrzej Kołodyński analizuje dzieje fantastyki naukowej w kinie. Wnioski, do których dochodzi, pozwalają mu obalić tezę wysuniętą przez pesymistycznie nastrojonych kinomanów. Na... wydanie 38/1975
  • Konie apokalipsy Konie apokalipsy, FILM: 38/1975 (1398), strona Kryzys kina science fiction sprawił, że niektórzy zaczęli wątpić w żywotność tego gatunku. W swym obszernym szkicu Andrzej Kołodyński analizuje dzieje fantastyki naukowej w kinie. Wnioski, do których dochodzi, pozwalają mu obalić tezę wysuniętą przez pesymistycznie nastrojonych kinomanów. Na... wydanie 38/1975
  • Konie apokalipsy Konie apokalipsy, FILM: 38/1975 (1398), strona Kryzys kina science fiction sprawił, że niektórzy zaczęli wątpić w żywotność tego gatunku. W swym obszernym szkicu Andrzej Kołodyński analizuje dzieje fantastyki naukowej w kinie. Wnioski, do których dochodzi, pozwalają mu obalić tezę wysuniętą przez pesymistycznie nastrojonych kinomanów. Na... wydanie 38/1975
  • Konie apokalipsy Konie apokalipsy, FILM: 38/1975 (1398), strona Kryzys kina science fiction sprawił, że niektórzy zaczęli wątpić w żywotność tego gatunku. W swym obszernym szkicu Andrzej Kołodyński analizuje dzieje fantastyki naukowej w kinie. Wnioski, do których dochodzi, pozwalają mu obalić tezę wysuniętą przez pesymistycznie nastrojonych kinomanów. Na... wydanie 38/1975
  • Ryszarda Hanin Ryszarda Hanin, FILM: 17/1975 (1377), strona Jest to nagroda za kreację w „Drzwiach w murze”, ale można chyba powiedzieć także: nagroda za niespodziankę, jaką ta kreacja przynosi. Niespodzianka, zaskoczenie — słowa-klucze dla opisu aktorstwa Ryszardy Hanin. Matka w „Drzwiach w murze“ to postać obciążona beznadziejną chorobą, wiekiem,... wydanie 17/1975
  • Ryszarda Hanin Ryszarda Hanin, FILM: 17/1975 (1377), strona Andrzej Kołodyński pisze o aktorce Ryszardzie Hanin m.in. jako o matce w wielu jej rolach. Zdjęcie: Ryszarda Janin. wydanie 17/1975
  • Uśmiech spod cylindra Uśmiech spod cylindra, FILM: 52/53/1978 (1569), strona Mówi się, że gwiazda nie wybiera ról: to role wybierają gwiazdę. Ta zasada najlepiej określa karierę Freda Astaire, karierę, która jest jedną z najpogodniejszych legend kina. Mimo 78 lat ma się dobrze. W dniu urodzin grał w telewizyjnym filmie Davida Lowella Richa „Przewrót w rodzinie". Nie,... wydanie 52/53/1978
  • Chaplin śpiewał o Wołdze. Wspomina Grigorij Aleksandrow Chaplin śpiewał o Wołdze. Wspomina Grigorij Aleksandrow, FILM: 51/1978 (1567), strona W podmoskiewskiej daczy we Wnukowie panuje cisza. Pokój zalany słonecznym blaskiem, za oknem sosny. Gospodarz prowadzi mnie do wiszącej na ścianie fotografii. Za szkłem niewielkie, pożółkłe przez lata zdjęcie mężczyzn w łódce. Jeden z nich, z gęstą czupryną kruczych włosów to Charles Chaplin,... wydanie 51/1978