Wyniki wyszukiwania "Opatrzność"

  • W kinach W kinach, FILM: 14/1978 (1530), strona Przedpremierowo o filmach: • „Opatrzność”, Alain Resnais. • „Rekolekcje”, Witold Leszczyński. • „Pani do mnie pisała”, Aida Manasarova. • ”Najdłuższa droga”, Branko Gapo. Zdjęcia: Kadry z filmów: „Opatrzność”, „Rekolekcje”, „Pani do mnie pisała”, ”Najdłuższa droga”. wydanie 14/1978
  • Kontrowersyjne patroszenie Kontrowersyjne patroszenie, FILM: 16/1978 (1532), strona O twórczości Alaina Resnaisa oraz filmie „Opatrzność” z przesłaniem „aby to, co kreuje literat, było mądrzejsze od tego, o czym mówi prywatnie”. Zdjęcie: Kadr z filmu „Opatrzność”. wydanie 16/1978
  • Rok debiutów, Inteligencja w potrzasku intymności Rok debiutów, Inteligencja w potrzasku intymności, FILM: 25/1978 (1541), strona Korespondent z Rygi, Walerij Gołowskoj, przybliża czytelnikom "Filmu" niedługą historię kinematografii łotewskiej. Wylicza najważniejsze osiągnięcia, a także mocne oraz słabe strony (zdolni aktorzy i reżyserzy; miałkie scenariusze) filmowców z Łotwy. W artykule "Inteligencja w potrzasku... wydanie 25/1978
  • Okno na kino Okno na kino, FILM: 15/1978 (1531), strona Andrzej Kołodyński zdaje relację z 77. edycji festiwalu Konfrontacje. W programie filmy mistrzów kina: Ingmara Bergmana, Luisa Buñuela, Alana J. Pakuli, Wernera Herzoga i innych. Na zdjęciach: - Ellen Burstyn i John Gielgud w "Opatrzności" Alaina Resnais. wydanie 15/1978
  • Okno na kino, Zbliżenia Okno na kino, Zbliżenia, FILM: 15/1978 (1531), strona Andrzej Kołodyński zdaje relację z 77. edycji festiwalu Konfrontacje. W programie filmy mistrzów kina: Ingmara Bergmana, Luisa Buñuela, Alana J. Pakuli, Wernera Herzoga i innych. W dziale "Zbliżenia" Jerzy Niecikowski podejmuje temat Konfrontacji, dopowiadając kilka(dziesiąt) słów o "Rockym" i... wydanie 15/1978
  • Zachłanność telewizji... czy brak wyobraźni? Zachłanność telewizji... czy brak wyobraźni?, FILM: 20/1978 (1536), strona Dwóch korespondentów "Filmu" z Paryża, Leszek Kołodziejczyk i Aleksander Ledóchowski, próbują odpowiedzieć na pytanie, dlaczego kino francuskie przechodzi kryzys. Jest to kwestia telewizji, która odciąga widzów od kin, czy też łatwości, z jaką każdy może stać się reżyserem? Na zdjęciu: - John... wydanie 20/1978
  • Hollywood nad Sekwaną Hollywood nad Sekwaną, FILM: 35/1978 (1551), strona Kino francuskie, aby się utrzymać czerpie z rynku amerykańskiego. Doszło do tego, że powstaje coraz więcej co-produkcji, które kręcone są poza granicami Francji i mówione są po angielsku. Claude Leluch wyprodukował film „Inny mężczyzna, inna szansa”, Yves Boisset „Liliową taksówkę”, Alain Resnais... wydanie 35/1978
  • Okno na kino. Konfrontacje 77 Okno na kino. Konfrontacje 77, FILM: 15/1978 (1531), strona Nie było dyskusji, jak w ubiegłym roku. Konfrontacje powtórzyły sprawdzony już model: czternaście filmów, które stanowić będą trzon repertuaru. Ale dla amatorów większej porcji kina - niespodzianka, Tydzień Krytyki. Impreza niezależna, kto wie, czy w przyszłości niekonkurencyjna. Co nie... wydanie 15/1978
  • Spodziewany powrót do tradycji Spodziewany powrót do tradycji, FILM: 40/1978 (1556), strona Zanim film nauczył się mówić o przeszłości - upłynęło sporo czasu. Pamiętamy nieporadne próby zapowiedzi retrospekcji: bohater siadał w głębokim fotelu, nieruchomo wpatrując się w jeden punkt, po czym następowało zmącenie obrazu, charakterystyczne „mleczko” - i wyłaniał się obraz z przeszłości.... wydanie 40/1978
  • Faszyzm na kolorowym tle Faszyzm na kolorowym tle, FILM: 10/1978 (1526), strona O ciekawych propozycjach filmowych z różnych krajów przedstawianych na belgradzkim „FEST 78”. Zdjęcie: „Nowy Jork, Nowy Jork” Martina Scorsese. wydanie 10/1978
  • Okno na kino Okno na kino, FILM: 15/1978 (1531), strona Andrzej Kołodyński zdaje relację z 77. edycji festiwalu Konfrontacje. W programie filmy mistrzów kina: Ingmara Bergmana, Luisa Buñuela, Alana J. Pakuli, Wernera Herzoga i innych. Na zdjęciach: - Wachtang Kikabidze i Frunze Mkrtczjan w filmie "Mimino" Gieorgija Danieliji. wydanie 15/1978
  • Zachłanność telewizji... czy brak wyobraźni? Zachłanność telewizji... czy brak wyobraźni?, FILM: 20/1978 (1536), strona Dwóch korespondentów "Filmu" z Paryża, Leszek Kołodziejczyk i Aleksander Ledóchowski, próbują odpowiedzieć na pytanie, dlaczego kino francuskie przechodzi kryzys. Jest to kwestia telewizji, która odciąga widzów od kin, czy też łatwości, z jaką każdy może stać się reżyserem? wydanie 20/1978
  • Zapytać młynarza, Zbliżenia Zapytać młynarza, Zbliżenia, FILM: 25/1978 (1541), strona Relacja z XVIII Ogólnopolskiego Festiwalu Filmów Krótkometrażowych w Krakowie. Autorka Bożena Janicka analizuje najczęstsze tematy poruszane przez filmowców w tej edycji: ciche dramaty jednostek oraz biografie. O "Trzech kobietach" Roberta Altmana jako obrazie feministycznym pisze w swym... wydanie 25/1978
  • Kino jest historią kraju Kino jest historią kraju, FILM: 31/1978 (1547), strona Przedruk artykułu o kinie kubańskim, jaki ukazał się w dzienniku "Le Monde". Ta niedoceniana kinematografia ma zdaniem autorki Claire Devarrieux wiele do zaoferowania: równie sprawnie rozlicza się z historią, co odbija rzeczywistość i reaguje na bieżące problemy. Na zdjęciu: - Norma Martinez... wydanie 31/1978
  • Kino jest historią kraju Kino jest historią kraju, FILM: 31/1978 (1547), strona Przedruk artykułu o kinie kubańskim, jaki ukazał się w dzienniku "Le Monde". Ta niedoceniana kinematografia ma zdaniem autorki Claire Devarrieux wiele do zaoferowania: równie sprawnie rozlicza się z historią, co odbija rzeczywistość i reaguje na bieżące problemy. Na zdjęciu: - Daisy Granados. wydanie 31/1978
  • Kino jest historią kraju, Gorycz i żart Kino jest historią kraju, Gorycz i żart, FILM: 31/1978 (1547), strona Kontynuacje dwóch tekstów: - "Kino jest historią kraju" - przedruk artykułu o kinie kubańskim, jaki ukazał się w dzienniku "Le Monde". Ta niedoceniana kinematografia ma zdaniem autorki Claire Devarrieux wiele do zaoferowania: równie sprawnie rozlicza się z historią, co odbija rzeczywistość i... wydanie 31/1978
  • Kinorama Kinorama, FILM: 35/1978 (1551), strona Dział "Kinorama" a w nim między innymi: sylwetka Johna "Johnny'ego" Travolty, opis prac nad nowymi produkcjami Alaina Reisnaisa oraz Anatolija Grebniewa. Na zdjęciach: - Lisa Ellcher - John(ny) Travolta - Alain Resnais - kinorysunek Chodorowskiego: Dziewczyna z reklamy wydanie 35/1978
  • Spodziewany powrót do tradycji Spodziewany powrót do tradycji, FILM: 40/1978 (1556), strona Pokazywanie retrospekcji w filmie to nie tylko mgliste rozmazywanie obrazu zwane „mleczkiem retrospekcji”, ale wiele innych zabiegów, o których zdają się zapominać reżyserzy. Na szczęście jest kilku mistrzów, którzy potrafią retrospekcję pokazać autentycznie i z wyczuciem. Zdjęcia: „Anatomia... wydanie 40/1978
  • Obiektyw nieobiektywny Obiektyw nieobiektywny, FILM: 46/1978 (1562), strona Literatura wpływa na film. To oczywiste. Jednak nie każda powieść daje się łatwo przenieść na ekran. Film pozostaje jednak subiektywny wobec dzieł literackich. Zdjęcie: Andrzej Seweryn, Daniel Olbrychski i Wojciech Pszoniak w „Ziemi obiecanej” Andrzeja Wajdy. wydanie 46/1978
  • Kinorama Kinorama, FILM: 26/1975 (1386), strona W dziale Kinorama między innymi: • Alfred Hitchcock znowu realizuje film. Tym razem „Podstęp” według powieści Victora Canninga. • Warren Beatty w stylu retro wystąpi w filmie „Fortuna”, w znanej powszechnie epoce jazzu, w Ameryce lat 30-tych. • Bardzo żywiołową postać żony Lenny’ego Bruce... wydanie 26/1975