Wyniki wyszukiwania "Ogród rozkoszy"

  • Z przewiązanymi oczami Z przewiązanymi oczami, FILM: 37/1978 (1553), strona Trzy lata temu, w lutym, zamieściłem w „Kulturze” szkic o Saurze; było to przed „Nakarmić kruki", „Elizo, moje życie", „Z przewiązanymi oczami". Wracam do tego szkicu, żeby sprawdzić stawiane hipotezy i podjąć niektóre wątki. W twórczości Saury zmieniła się jedna rzecz, pozornie drobna i... wydanie 37/1978
  • Eliza w czwartym wymiarze Eliza w czwartym wymiarze, FILM: 25/1978 (1541), strona Recenzent Oskar Sobański rozpatruje film "Elizo, moje życie" w kontekście wcześniejszych obrazów Carlosa Saury. To właśnie tutaj udało się reżyserowi osiągnąć swój ideał - uwolnić materię filmową z więzów literatury. Na zdjęciu: - kadr z filmu "Elizo, moje życie". wydanie 25/1978
  • Z przewiązanymi oczami Z przewiązanymi oczami, FILM: 37/1978 (1553), strona Carlos Saura ponownie stał się obiektem analizy recenzenta. Na podstawie jego filmów można wnioskować o sposobie patrzenia reżysera na rzeczywistość, będącą zwykle obrazem przeciwstawnych dążeń, jak realność i sztuka, pamięć i wyobraźnia, pogranicze snu, sztuki i jawy. Zdjęcie: Geraldine... wydanie 37/1978
  • Wszystko co kocham Wszystko co kocham, FILM: 43/1978 (1559), strona Wywiad z Carlosem Saurą, reżyserem, który nigdy nie dekoruje swoich filmów. Zawsze wybiera istniejący dom, który wybiera z wielkim pietyzmem. Scenopis jest dla niego tylko zapisem idei, a film sam tworzy zawartość. Jak sam twierdzi, jego filmy powstają instynktownie. Zdjęcia: Kadr z filmu... wydanie 43/1978
  • Niewidoczne granice Niewidoczne granice, FILM: 30/1975 (1390), strona Pod pretekstem recenzji nowego filmu Carlosa Saury, "Anna i wilki", Oscar Sobański dokonuje zwięzłej analizy całego dorobku reżysera. Porusza także kwestię recepcji tej twórczości w ojczyźnie filmowca, Hiszpanii. Na zdjęciu: - kadr z filmu "Anna i wilki". wydanie 30/1975
  • Wszystko, co kocham. Z „Filmem" rozmawia Carlos Saura Wszystko, co kocham. Z „Filmem" rozmawia Carlos Saura, FILM: 43/1978 (1559), strona • Czemu wybiera Pan zawsze za tło swoich filmów ten sam, ściśle określony region Hiszpanii - okolice Madrytu, Segowii, Toledo? - Bo w tym pejzażu jest wszystko, co kocham. Zawsze filmuję to, co kocham. Fascynuje mnie otwartość tego pejzażu, jego bezkres. W moich filmach z reguły jest niewielu... wydanie 43/1978