Wyniki wyszukiwania "Niewinne"

  • Recenzje: Estetyzm konsekwentny do końca Recenzje: Estetyzm konsekwentny do końca, FILM: 1/1978 (1517), strona Recenzja filmu Luchino Visconiego pt. „Niewinne” według powieści Gabriela d’Annunzia. Zdjęcie: Kadr z filmu „Niewinne” Luchino Viscontiego. wydanie 1/1978
  • Recenzje: Nostalgia i podziw Recenzje: Nostalgia i podziw, FILM: 1/1978 (1517), strona Recenzja filmu Luchino Visconiego pt. „Niewinne” według powieści Gabriela d’Annunzia. Czesław Dondziłło o filmie „Asy przestworzy” Jacka Golda, uwidacznia konflikt reżysera, jak pokazać okropności wojny, równocześnie wychwalając osiągnięcia tych, którzy ją wygrali. Zdjęcie: Kadr z filmu „Asy... wydanie 1/1978
  • Jedenasty język Jedenasty język, FILM: 6/1978 (1522), strona Ciąg dalszy rozmowy Jana Olszewskiego z doc. dr hab. Stanisławem Pietraszką, kierownikiem Studium Kultury Współczesnej Uniwersytetu Wrocławskiego o roli publicystyki filmowej. Na zdjęciu: - Giancarlo Giannini w filmie "Niewinne" Luchino Viscontiego wydanie 6/1978
  • Kinorama Kinorama, FILM: 9/1978 (1525), strona W dziale Kinorama przeczytamy między innymi: • Przyznano nagrody im. Georgesa Sadoula. • Miesięcznik „Films and filming” przyznał nagrody za najlepsze filmy i aktorów roku 1977. • Margaux Hemingway, wnuczka Ernesta, zagra w filmie „Szminka do ust”. • „Jarosławna, królowa Francji”, film o... wydanie 9/1978
  • Musimy płonąć Musimy płonąć, FILM: 16/1978 (1532), strona Musimy płonąć aż do chwili, gdy śmierć będąca ostatnim aktem życia, nie dopełni swego dzieła, zmieniając nas w popiół - oto jedna z ostatnich myśli włoskiego reżysera LUCHINO VISCONTIEGO (1906-1976), sformułowana w tonie patetycznie pretensjonalnym, ale współbrzmiącym z dekadencką atmosferą i... wydanie 16/1978
  • Zapis historii czy świadomości historycznej? Zapis historii czy świadomości historycznej?, FILM: 14/1978 (1530), strona O filmie historycznym w różnych odsłonach: wiernie opartej na faktach historycznych, kinie kostiumowym, pastiszach historycznych, które preferowane są przez różnych, wielkich reżyserów współczesnych. Zdjęcia: Kadr z filmu „Lancelot” Roberta Bressona, Fragment zdjęcia „Aleksander Newski”... wydanie 14/1978
  • Musimy płonąć. Ściana. Musimy płonąć.  Ściana., FILM: 16/1978 (1532), strona W cyklu „Drugie życie kina” przeczytamy o genialnym reżyserze włoskim Luciano Viscontim i jego filmach, przedstawianych obecnie w telewizji. Krzysztof Gradowski, jako pierwszy zaczął mieszać gatunki filmowe, co wywołało burzę wśród znawców filmu. Jego najnowszy film dokumentalny „City” opisuje... wydanie 16/1978
  • Kino jest historią kraju Kino jest historią kraju, FILM: 31/1978 (1547), strona Przedruk artykułu o kinie kubańskim, jaki ukazał się w dzienniku "Le Monde". Ta niedoceniana kinematografia ma zdaniem autorki Claire Devarrieux wiele do zaoferowania: równie sprawnie rozlicza się z historią, co odbija rzeczywistość i reaguje na bieżące problemy. Na zdjęciu: - Norma Martinez... wydanie 31/1978
  • Kino jest historią kraju Kino jest historią kraju, FILM: 31/1978 (1547), strona Przedruk artykułu o kinie kubańskim, jaki ukazał się w dzienniku "Le Monde". Ta niedoceniana kinematografia ma zdaniem autorki Claire Devarrieux wiele do zaoferowania: równie sprawnie rozlicza się z historią, co odbija rzeczywistość i reaguje na bieżące problemy. Na zdjęciu: - Daisy Granados. wydanie 31/1978
  • Kino jest historią kraju, Gorycz i żart Kino jest historią kraju, Gorycz i żart, FILM: 31/1978 (1547), strona Kontynuacje dwóch tekstów: - "Kino jest historią kraju" - przedruk artykułu o kinie kubańskim, jaki ukazał się w dzienniku "Le Monde". Ta niedoceniana kinematografia ma zdaniem autorki Claire Devarrieux wiele do zaoferowania: równie sprawnie rozlicza się z historią, co odbija rzeczywistość i... wydanie 31/1978
  • Czy byliśmy na księżycu? Czy byliśmy na księżycu?, FILM: 50/1978 (1566), strona Amerykański film „Koziorożec-1” odznacza się głupotą wprost zdumiewającą. Oto w czasie nie nazbyt odległym Amerykanie wysyłają na Marsa trójkę astronautów. Rakieta za chwilę ma wystartować, a tymczasem tajemniczy osobnik wywabia z pojazdu kosmicznego dzielnych zdobywców międzygwiezdnych... wydanie 50/1978
  • Ironia Katharine Hepburn Ironia Katharine Hepburn, FILM: 51/1978 (1567), strona W dorobku artystycznym Katharine Hepburn można znaleźć kreacje rozmaite - od rozbrajająco groteskowych aż po utrzymane w tonie niemal tragicznym. Zawsze jednak dominuje w nich element niezgody na określoną sytuację historyczną, na zachowanie się i poglądy partnerów. Nie kto inny jak właśnie... wydanie 51/1978
  • Z zagadnień filmu: jedni z pierwszych Z zagadnień filmu: jedni z pierwszych, FILM: 3/1949 (59), strona Za pierwszą poważną pracę krytyczną na temat filmu uważa się u nas — zupełnie zresztą słusznie — „Dziesiątą muzę" Karola Irzykowskiego. Była to jednak praca nie tylko krytyczna, ale i teoretyzująca, niepopularna i nie docierająca szerszych w tym czasie środowisk kinomanów. „Dziesiąta muza" — to... wydanie 3/1949
  • Martwa natura i... Martwa natura i..., FILM: 1/1978 (1517), strona Ścigają niewinnego i wszystko świadczy przeciwko niemu, a prawdziwy morderca chodzi bezkarny. Napięcie wywołane przez tę sytuację udziela się nawet martwej naturze. Ma ona do odegrania w „Szale" specjalną rolę. Mimo namacalnej obecności Londynu, jego hal targowych i biurowców, „Szał"... wydanie 1/1978
  • Opowieść niepokojąca Opowieść niepokojąca, FILM: 49/1978 (1565), strona Wszystko jest powiedziane na początku. Pewnego lutowego dnia 1900 roku uczennice ekskluzywnej szkoły pani Appleyard z południowej Australii pojechały na piknik pod tajemnicze skały. Kilka dziewcząt wraz z nauczycielką zaginęło. Nigdy nie zostały odnalezione. Z tego tematu można oczywiście... wydanie 49/1978
  • Podglądy, podsłuchy... Podglądy, podsłuchy..., FILM: 1/1975 (1361), strona Jedną z głównych idei kina, już u samych jego narodzin, była „idea podglądu”. Chodziło najpierw o to, żeby zarejestrować, podpatrzeć rzeczywistość w całej gamie jej ruchu, ukazać człowieka w pełni „zbytecznych gestów”, umykających świadomości. Celem było unaocznienie pełnego rejestru zachowań... wydanie 1/1975