Wyniki wyszukiwania "Mąż swojej żony"

  • Mąż i żona Mąż i żona, FILM: 46/1978 (1562), strona Mąż i żona - Paul Newman i Joanne Woodward, para doskonałych aktorów, wzorowe hollywoodzkie małżeństwo, dwoje ludzi, których zbliżyła do siebie uprawiana przez nich sztuka. Na ekranach pojawili się niemal jednocześnie - ona w dwa lata po nim, a po dwóch dalszych latach zagrali razem w „Długim,... wydanie 46/1978
  • Wiesław Gołas? – Tak, lubię go Wiesław Gołas? – Tak, lubię go, FILM: 6/1975 (1366), strona Przedstawienie sylwetki Wiesława Gołasa z ogromem jego ról charakterystycznych. Zdjęcie: Wiesław Gołas. „Droga” Sylwestra Chęcińskiego. wydanie 6/1975
  • Blask zapożyczony Blask zapożyczony, FILM: 50/1975 (1410), strona Aleksander Ledóchowski poddaje analizie powojenne kino polskie. Według niego naszej kinematografii brak własnych tradycji - przetwarza ona literaturę, lecz nie wypracowała żadnej konwencji ściśle filmowej. Na zdjęciu: - kadr z filmu "Trzecia część nocy" Andrzeja Żuławskiego. wydanie 50/1975
  • Blask zapożyczony Blask zapożyczony, FILM: 50/1975 (1410), strona Aleksander Ledóchowski poddaje analizie powojenne kino polskie. Według niego naszej kinematografii brak własnych tradycji - przetwarza ona literaturę, lecz nie wypracowała żadnej konwencji ściśle filmowej. Na zdjęciu: - kadr z filmu "Słońce wschodzi raz na dzień" Henryka Kluby. wydanie 50/1975
  • Blask zapożyczony; Zbliżenia Blask zapożyczony; Zbliżenia, FILM: 50/1975 (1410), strona Aleksander Ledóchowski poddaje analizie powojenne kino polskie. Według niego naszej kinematografii brak własnych tradycji - przetwarza ona literaturę, lecz nie wypracowała żadnej konwencji ściśle filmowej. Jerzy Niecikowski w felietonie "Antyraport Warrena" bierze na warsztat "Syndykat... wydanie 50/1975
  • Co nowego? Co nowego?, FILM: 32/1978 (1548), strona W dziale "Co nowego" przeczytamy między innymi o: - powołaniu na stanowisko ministra kultury i sztuki Zygmunta Najdowskiego; - realizacji filmu "Roman i Magda" w reżyserii Sylwestra Chęcińskiego; - honorowym wyróżnieniu "Kosmogonii" Danuty Adamskiej-Struś na festiwalu w Cork; - śmierci aktora... wydanie 32/1978
  • Mieszkanie na groblach Mieszkanie na groblach, FILM: 1/1975 (1361), strona Recenzja filmu „Nie ma róży bez ognia” Stanisława Barei autorstwa Tadeusza Sobolewskiego. Prawdziwa komedia oparta na scenariuszu filmu „Skarb”. Główny bohater, intelektualista prześladowany przez byłego męża swojej żony wymyśla fortele, aby pozbyć się przeciwnika i innych chętnych na jego... wydanie 1/1975
  • Góry dzikie lecz zamieszkałe Góry dzikie lecz zamieszkałe, FILM: 1/1975 (1361), strona Recenzja filmu "Jeremiah Johnson" S. Pollacka autorstwa Konrada Eberhardta o przełamywaniu mitu ucieczki od cywilizacji i kultury. Film pokazuje zwrócenie się bohatera w stronę natury i odsunięcie od obowiązujących reguł, jednocześnie przyjęcie nowych zasad i norm obowiązujących w dzikim świecie,... wydanie 1/1975
  • Mit agresywny, mit uładzony Mit agresywny, mit uładzony, FILM: 38/1978 (1554), strona Wśród reżyserów amerykańskich, kształtujących na ekranie mitologię gwiazd, niepoślednie miejsce zajmuje Joseph L. Mankiewicz, choć zrazu wydaje się, że pozostaje w cieniu swych sławnych kolegów. Przynajmniej trzy jego filmy zasługują na uwagę: „List do trzech żon”, „Wszystko o Ewie” i... wydanie 38/1978
  • Przesuń się kochanie Przesuń się kochanie, FILM: 2/1978 (1518), strona „Przesuń się kochanie" - tytuł amerykańskiej komedii obyczajowej, przewidzianej w sylwestrowym programie TV, można potraktować z perspektywy ostatnich piętnastu lat jako mimowolny komentarz do sytuacji jej głównej gwiazdy - DORIS DAY. To ją właśnie ewolucja w gustach publiczności kinowej oraz wy... wydanie 2/1978
  • Ironia Katharine Hepburn Ironia Katharine Hepburn, FILM: 51/1978 (1567), strona W dorobku artystycznym Katharine Hepburn można znaleźć kreacje rozmaite - od rozbrajająco groteskowych aż po utrzymane w tonie niemal tragicznym. Zawsze jednak dominuje w nich element niezgody na określoną sytuację historyczną, na zachowanie się i poglądy partnerów. Nie kto inny jak właśnie... wydanie 51/1978
  • Bob Dylan Bob Dylan, FILM: 39/1978 (1555), strona Piosenkarz Bob Dylan zrealizował film „Renaldo i Clara". Bob Dylan to pseudonim, prawdziwe nazwisko brzmi Robert Zimmermann. Urodził się w roku 1941 w Duluth, w stanie Minnesota. Gdzieś od dwunastego roku życia bierze się za gitarę, organizuje szkolne zespoły. W roku 1959 zapisuje się na... wydanie 39/1978
  • Wiesław Gołas? – Tak, lubię go Wiesław Gołas? – Tak, lubię go, FILM: 6/1975 (1366), strona Na sławnym teatrze „GIobe“ wywieszono niegdyś sentencję: „Wszyscy są aktorami". Skoro tak — kimże jest aktor? Kimś, kto potrafi skupić w sobie cechy powszechne i sztukę ich prezentacji doprowadzić do perfekcji? Kimś, kto ma tak bogatą osobowość, że czerpie z niej przez lata i zawsze jeszcze ma... wydanie 6/1975
  • Z obrotem księżyca Z obrotem księżyca, FILM: 10/1975 (1370), strona Pisali o niej poeci, filozofowie, święci mężowie. Jest wszechobecna w sztuce i w kinie, tajemnicza i oczywista. Piękna i brzydka, mądra i głupia, radosna i smutna, potrzebna i zbędna, dobra i zła. Rok 1975 został obwołany rokiem kobiet, choć w kinematografii — jak się zdaje — upływa pod... wydanie 10/1975
  • Kino paraboliczne. Korespondencja własna z Cannes Kino paraboliczne. Korespondencja własna z Cannes, FILM: 24/1978 (1540), strona Co się dzieje z kinem? Kryzys czy rozkwit? Stabilizacja czy zwrot ku nowemu? Pisałem w korespondencjach z festiwalu w Cannes z poprzednich lat, że sytuacja przedstawia się mało klarownie. Mimo różnorodności form i tematów nie czuło się nowej generalnej linii kina. Były filmy ważne, ale nie... wydanie 24/1978
  • San Sebastian 78. Fasada i wnętrza San Sebastian 78. Fasada i wnętrza, FILM: 42/1978 (1558), strona Pogoda dopisała i najstarsi bywalcy festiwalu nie pamiętają lepszej. To najważniejsze wydarzenie imprezy. Gdy byłem w San Sebastian przed dwoma laty, miasto ogarnęła fala rozruchów. Tym razem przykładny spokój, nie licząc drobnych epizodów, jak napad na bank, dwie albo trzy bomby podłożone w... wydanie 42/1978
  • Nowa świadomość Nowa świadomość, FILM: 48/1978 (1564), strona Zmienia się społeczeństwo, zmienia się i kino amerykańskie, pojawiają się nowe myśli i nowe motywy. Dawny wzorzec postępowania, akcentujący karierę i powodzenie materialne, zderza się z innym wzorcem życia, w większym stopniu uwzględniającym czynniki etyczne. Zjawisko przejściowe czy zarys... wydanie 48/1978
  • Triumfalny pochód zbrodniarek Triumfalny pochód zbrodniarek, FILM: 49/1978 (1565), strona Momentem w dziejach kina amerykańskiego dość osobliwym, choć przecież nie zaskakującym, było pojawienie się na ekranie kobiet nie wahających się przed żadną podłością. Ten typ bohaterek zapowiadały czarne powieści kryminalne z lat trzydziestych. Praktycznie w każdym z utworów Dashiella... wydanie 49/1978
  • Tragiczny pościg / Miasto westchnień Tragiczny pościg / Miasto westchnień, FILM: 12/1949 (68), strona TRAGICZNY POŚCIG (z którego zwycięzcą wychodzi G. de Santis) W spadku po reżimie faszystowskim i pożodze wojennej otrzymała żyzna prowincja włoska Emilia setki tysięcy hektarów zaminowanej, ugorującej ziemi wielkich latyfundystów. Ci niedawni entuzjaści Mussoliniego, zastraszeni... wydanie 12/1949
  • Lauren Bacall: kobieta-kumpel Lauren Bacall: kobieta-kumpel, FILM: 44/1978 (1560), strona Howard Hawks odkrył ją w przededniu realizacji filmu „Mieć i nie mieć” według Ernesta Hemingwaya. Miała tu być partnerką Humphreya Bogarta, który po „Sokole maltańskim” był już aktorem pierwszej wielkości. Po znakomitym debiucie prasa amerykańska określała Lauren Bacall jako „The Look”... wydanie 44/1978