Wyniki wyszukiwania "Leonard Buczkowski"

  • »Pan Żeromski w kinematografie« »Pan Żeromski w kinematografie«, FILM: 46/1975 (1406), strona Proza Stefana Żeromskiego inspirowała filmowców niemal od początków istnienia kinematografii w Polsce. Barbara Wachowicz sporządziła obszerny szkic poświęcony przedwojennym ekranizacjom: od "Dziejów grzechu" Antoniego Bednarczyka, przez "Przedwiośnie" Henryka Szary, "Urodę życia" Juliusza... wydanie 46/1975
  • »Pan Żeromski w kinematografie« »Pan Żeromski w kinematografie«, FILM: 46/1975 (1406), strona Proza Stefana Żeromskiego inspirowała filmowców niemal od początków istnienia kinematografii w Polsce. Barbara Wachowicz sporządziła obszerny szkic poświęcony przedwojennym ekranizacjom: od "Dziejów grzechu" Antoniego Bednarczyka, przez "Przedwiośnie" Henryka Szary, "Urodę życia" Juliusza... wydanie 46/1975
  • »Pan Żeromski w kinematografie« »Pan Żeromski w kinematografie«, FILM: 46/1975 (1406), strona Proza Stefana Żeromskiego inspirowała filmowców niemal od początków istnienia kinematografii w Polsce. Barbara Wachowicz sporządziła obszerny szkic poświęcony przedwojennym ekranizacjom: od "Dziejów grzechu" Antoniego Bednarczyka, przez "Przedwiośnie" Henryka Szary, "Urodę życia" Juliusza... wydanie 46/1975
  • »Pan Żeromski w kinematografie« »Pan Żeromski w kinematografie«, FILM: 46/1975 (1406), strona Proza Stefana Żeromskiego inspirowała filmowców niemal od początków istnienia kinematografii w Polsce. Barbara Wachowicz sporządziła obszerny szkic poświęcony przedwojennym ekranizacjom: od "Dziejów grzechu" Antoniego Bednarczyka, przez "Przedwiośnie" Henryka Szary, "Urodę życia" Juliusza... wydanie 46/1975
  • Co nowego? Co nowego?, FILM: 32/1978 (1548), strona W dziale "Co nowego" przeczytamy między innymi o: - powołaniu na stanowisko ministra kultury i sztuki Zygmunta Najdowskiego; - realizacji filmu "Roman i Magda" w reżyserii Sylwestra Chęcińskiego; - honorowym wyróżnieniu "Kosmogonii" Danuty Adamskiej-Struś na festiwalu w Cork; - śmierci aktora... wydanie 32/1978
  • Strachy Strachy, FILM: 42/1978 (1558), strona Kilka refleksji Aleksandra Ledóchowskiego na temat przedwojennego filmu „Strachy”. „…Jest w tym filmie elegancja, której dziś tak bardzo brakuje. Elegancja i urok…„Strachy" są świadectwem epoki, która przeminęła; być może jednak są i zapowiedzią form bycia, które nadejdą…”. Zdjęcie: Józef... wydanie 42/1978
  • Wektory Wektory, FILM: 45/1978 (1561), strona Przegląd historyczny powojennej twórczości filmowej w Polsce, pióra Zbigniewa Klaczyńskiego. Zdjęcie: Ewa Krzyżewska i Zbigniew Cybulski w „Popiele i diamencie” Andrzeja Wajdy. wydanie 45/1978
  • Dług spłacony? Dług spłacony?, FILM: 2/1975 (1362), strona Reportaż o filmach, których bohaterem jest Warszawa. Dokumenty i filmy fabularne, pokazujące mniej lub bardziej udanie miasto po II Wojnie Światowej aż do lat 70-tych. Zdjęcie: „Nie lubię poniedziałku” Tadeusza Chmielewskiego. wydanie 2/1975
  • Kandyd Andersona Kandyd Andersona, FILM: 2/1975 (1362), strona Reportaż o filmach, których bohaterem jest Warszawa. Dokumenty i filmy fabularne, pokazujące mniej lub bardziej udanie miasto po II Wojnie Światowej aż do lat 70-tych. Zręczne porównanie dzieła Woltera „Kandyd” z nieudaną próbą pokazania chłopca w filmie Lindsaya Andersona „Szczęśliwy człowiek”. wydanie 2/1975
  • Co nowego? Co nowego?, FILM: 20/1975 (1380), strona W dziale Co nowego? przeczytamy: • 20 rocznica Filmoteki Polskiej gromadzącej zbiory filmowe, książki, woluminy, czasopisma, plakaty. • Jerzy Hoffman odebrał nagrodę Filmu za „Potop”. • Nowy zarząd Klubu Krytyki Filmowej. • Bolesław Michałek prezesem FIPRESCI. • Zespół Pryzmat realizuje... wydanie 20/1975
  • Bez ograniczeń wieku Bez ograniczeń wieku, FILM: 31/1975 (1391), strona Czy możliwe jest stworzenie filmu uniwersalnego, zadowalającego zarówno bardzo młodego, jak i dojrzałego widza? W roku XXI wiemy już, że tak (najznamienitszym dowodem wydaje się być "Shrek"). W roku 1975 kwestia ta nie była jeszcze tak jasna. O początkach kina familijnego w Polsce pisze Andrzej... wydanie 31/1975
  • Bez ograniczeń wieku Bez ograniczeń wieku, FILM: 31/1975 (1391), strona Czy możliwe jest stworzenie filmu uniwersalnego, zadowalającego zarówno bardzo młodego, jak i dojrzałego widza? W roku XXI wiemy już, że tak (najznamienitszym dowodem wydaje się być "Shrek"). W roku 1975 kwestia ta nie była jeszcze tak jasna. O początkach kina familijnego w Polsce pisze Andrzej... wydanie 31/1975
  • Bez ograniczeń wieku; Film krótki i okolice Bez ograniczeń wieku; Film krótki i okolice, FILM: 31/1975 (1391), strona Czy możliwe jest stworzenie filmu uniwersalnego, zadowalającego zarówno bardzo młodego, jak i dojrzałego widza? W roku XXI wiemy już, że tak (najznamienitszym dowodem wydaje się być "Shrek"). W roku 1975 kwestia ta nie była jeszcze tak jasna. O początkach kina familijnego w Polsce pisze Andrzej... wydanie 31/1975
  • Co nowego? Co nowego?, FILM: 35/1975 (1395), strona W dziale "Co nowego?" przeczytamy między innymi o: - karierze Adolfa Dymszy; - produkcji serialu "Wielki układ" w reżyserii Andrzeja J. Piotrowskiego oraz filmu "Smuga cienia" Andrzeja Wajdy; - składzie jury II festiwalu filmów polskich w Gdańsku; - zdjęciach do filmu "Komuniści" Jurija... wydanie 35/1975
  • Trzydziestolecie kinematografii Trzydziestolecie kinematografii, FILM: 48/1975 (1408), strona Trzydziestolecie polskiej kinematografii było ważną chwilą dla całej polskiej kultury. Z okazji tego jubileuszu "Film" drukuje tekst uroczystych wystąpień Prezesa Rady Ministrów Piotra Jaroszewicza oraz Przewodniczqcego Stowarzyszenia Filmowców Polskich - Jerzego Kawalerowicza. Na zdjęciu: -... wydanie 48/1975
  • Trzydziestolecie kinematografii Trzydziestolecie kinematografii, FILM: 48/1975 (1408), strona Trzydziestolecie polskiej kinematografii było ważną chwilą dla całej polskiej kultury. Z okazji tego jubileuszu "Film" drukuje tekst uroczystych wystąpień Prezesa Rady Ministrów Piotra Jaroszewicza oraz Przewodniczqcego Stowarzyszenia Filmowców Polskich - Jerzego Kawalerowicza. wydanie 48/1975
  • Blask zapożyczony Blask zapożyczony, FILM: 50/1975 (1410), strona Aleksander Ledóchowski poddaje analizie powojenne kino polskie. Według niego naszej kinematografii brak własnych tradycji - przetwarza ona literaturę, lecz nie wypracowała żadnej konwencji ściśle filmowej. Na zdjęciu: - kadr z filmu "Trzecia część nocy" Andrzeja Żuławskiego. wydanie 50/1975
  • Blask zapożyczony Blask zapożyczony, FILM: 50/1975 (1410), strona Aleksander Ledóchowski poddaje analizie powojenne kino polskie. Według niego naszej kinematografii brak własnych tradycji - przetwarza ona literaturę, lecz nie wypracowała żadnej konwencji ściśle filmowej. Na zdjęciu: - kadr z filmu "Słońce wschodzi raz na dzień" Henryka Kluby. wydanie 50/1975
  • Blask zapożyczony; Zbliżenia Blask zapożyczony; Zbliżenia, FILM: 50/1975 (1410), strona Aleksander Ledóchowski poddaje analizie powojenne kino polskie. Według niego naszej kinematografii brak własnych tradycji - przetwarza ona literaturę, lecz nie wypracowała żadnej konwencji ściśle filmowej. Jerzy Niecikowski w felietonie "Antyraport Warrena" bierze na warsztat "Syndykat... wydanie 50/1975