Wyniki wyszukiwania "Kanał"

  • W mocnym punkcie polskiego kina. O filmach Janusza Morgensterna W mocnym punkcie polskiego kina. O filmach Janusza Morgensterna, FILM: 28/1978 (1544), strona Janusz Morgenstern wywodzi się z pokolenia „polskiej szkoły filmowej". Rocznik 1922; ukończył łódzką szkołę filmową w 1955 r. jako artysta w pełni dojrzały, ukształtowany w latach okupacji, którą przetrwał w skrajnie trudnych warunkach. Reżyserskie szlify zdobywał współpracując z Jerzym... wydanie 28/1978
  • Zapomniane kroki Zapomniane kroki, FILM: 7/1978 (1523), strona O tworzeniu się narodów, kulturze, sztuce i filmie krajów latynoamerykańskich oraz o filmografii historycznej w Polsce, w rozmowie z Tadeuszem Łepkowskim (ciąg dalszy ze strony 5). Ciekawie o wprowadzeniu dźwięku do filmów, filmach niemych, dyskusji o przyszłości filmów dźwiękowych. Zdjęcie:... wydanie 7/1978
  • Co nowego? Co nowego?, FILM: 11/1978 (1527), strona W dziale co nowego przeczytamy między innymi: • Nagrody prasowe Stowarzyszenia Filmowców Polskich. • Edward Żebrowski przygotowuje film na podstawie fragmentów powieści Stanisława Lema „Szpital Przemienienia”. • Jerzy Hoffman przygotowuje film „Do krwi ostatniej”. • Tydzień filmów polskich w... wydanie 11/1978
  • Muzy pod jednym dachem Muzy pod jednym dachem, FILM: 15/1978 (1531), strona Czy Portugalczycy interesują się polską kulturą? Korespondent "Filmu", Aleksander Ledochowski, odpowiada twierdząco. Dowodem jest jego relacja z przeglądu filmów polskich w Lizbonie. Na zdjęciu: - kompleks budynków Fundacji im. Gulbenkiana w Lizbonie. wydanie 15/1978
  • Muzy pod jednym dachem Muzy pod jednym dachem, FILM: 15/1978 (1531), strona Czy Portugalczycy interesują się polską kulturą? Korespondent "Filmu", Aleksander Ledochowski, odpowiada twierdząco. Dowodem jest jego relacja z przeglądu filmów polskich w Lizbonie. Na zdjęciach: - kadr z filmu "Kontynuacja życia” Antonio Da Cunha Tellesa; - kadr z filmu "Jeśli o nas... wydanie 15/1978
  • W mocnym punkcie polskiego kina W mocnym punkcie polskiego kina, FILM: 28/1978 (1544), strona Od "Do widzenia, do jutra" po "Kolumbów" - Oskar Sobański rozbiera na części pierwsze filmografię Janusza Morgensterna. Na zdjęciu: - Andrzej Malec i Jadwiga Jankowska-Cieślak w filmie "Trzeba zabić tę miłość". wydanie 28/1978
  • W mocnym punkcie polskiego kina, Zbliżenia W mocnym punkcie polskiego kina, Zbliżenia, FILM: 28/1978 (1544), strona Od "Do widzenia, do jutra" po "Kolumbów" - Oskar Sobański rozbiera na części pierwsze filmografię Janusza Morgensterna. O trybikach propagandy ukazanych w filmie "Szczególny dzień" Ettore Scoli pisze w swej stałej rubryce Jerzy Niecikowski. wydanie 28/1978
  • Wizje przeszłości. Rozmowa z Marianem Wojciechowskim Wizje przeszłości. Rozmowa z Marianem Wojciechowskim, FILM: 37/1978 (1553), strona Według prof. Dr Mariana Wojciechowskiego, prawda historyczna podlegała zniekształceniu spowodowanemu bieżącą potrzebą społeczną, tworzyły się stereotypy, przekazywane następnym pokoleniom. Należy współtworzyć świadomość historyczną. Aby mogło się to stać zobowiązani jesteśmy do szczerości, nie do... wydanie 37/1978
  • Wojna Wojna, FILM: 41/1978 (1557), strona Wydaje się, że filmów polskich i zagranicznych o tematyce wojennej i okupacyjnej jest aż nadto. Cezary Wiśniewski postanowił skatalogować wszystkie. Zdjęcia: Tadeusz Łomnicki jako Stefan Starzyński w filmie „...gdziekolwiek jesteś Panie Prezydencie...”, reż. Andrzej Trzos-Rastawiecki. „Akcja... wydanie 41/1978
  • Kandyd Andersona Kandyd Andersona, FILM: 2/1975 (1362), strona Reportaż o filmach, których bohaterem jest Warszawa. Dokumenty i filmy fabularne, pokazujące mniej lub bardziej udanie miasto po II Wojnie Światowej aż do lat 70-tych. Zręczne porównanie dzieła Woltera „Kandyd” z nieudaną próbą pokazania chłopca w filmie Lindsaya Andersona „Szczęśliwy człowiek”. wydanie 2/1975
  • Co nowego? Co nowego?, FILM: 3/1975 (1363), strona W dziale Co nowego? przeczytamy: • Dokładny opis planu zdjęciowego filmu i serialu „Noce i dnie” Jerzego Antczaka. • Pokaz filmów polskich w Oslo. • Krótko o filmie „Niespotykanie spokojny człowiek”. • Przyznanie odznaczeń państwowych dla drukarni RSW oraz pracowników. • O poprawie pracy... wydanie 3/1975
  • Kinorama Kinorama, FILM: 5/1975 (1365), strona Jean Eustache o swoich buntowniczych i według wielu skandalicznych filmach np. „Mamie i dziwce”. Krótko o aktorach z filmu Fortuna Mike’a Nicholsa. Jerzy Wojdyłło o kinie jugosłowiańskim, pełnym filmów o tematyce wojennej oraz o polskich produkcjach w czasie Tygodnia Filmów Polskich w Belgradzie.... wydanie 5/1975
  • Zdziadziały Truffaut Zdziadziały Truffaut, FILM: 9/1975 (1369), strona Wywiad z psychologiem, który ocenia wpływ agresji na ekranie na postawy i zachowania odbiorcy. Krytyczny felieton Jerzego Niecikowskiego na temat bieżących filmów Françoisa Truffaut. Zdjęcia: „Kot o dziewięciu ogonach”. wydanie 9/1975
  • Nad istotą sztuki Nad istotą sztuki, FILM: 28/1975 (1388), strona „Zeznania komisarza policji przed prokuratorem republiki” Damiano Damianiego, inaczej pokazuje walkę z gangsterami i ciekawie podchodzi do przeciwdziałania przestępczości. Książka „Nieobojętna przyroda” Sergiusza Einesteina, lekturą nie dla wszystkich. Zdjęcie: Okładka książki „Nieobojętna... wydanie 28/1975
  • Co zawiniła literatura? Co zawiniła literatura?, FILM: 43/1975 (1403), strona Nasze kino powojenne idzie o krok za literaturą - stwierdza Zenona Macużanka w rozmowie z Tadeuszem Sobolewskim. Redaktorka dwutygodnika "Nowe książki" dzieli się z czytelnikami swoim "literackim" spojrzeniem na polskie filmy. Na zdjęciu: - kadr z filmu "Opadły liście z drzew". wydanie 43/1975
  • Co zawiniła literatura? Co zawiniła literatura?, FILM: 43/1975 (1403), strona Nasze kino powojenne idzie o krok za literaturą - stwierdza Zenona Macużanka w rozmowie z Tadeuszem Sobolewskim. Redaktorka dwutygodnika "Nowe książki" dzieli się z czytelnikami swoim "literackim" spojrzeniem na polskie filmy. Na zdjęciu: - kadr z filmu "Chłopcy". wydanie 43/1975
  • Co zawiniła literatura?; Zbliżenia Co zawiniła literatura?; Zbliżenia, FILM: 43/1975 (1403), strona Nasze kino powojenne idzie o krok za literaturą - stwierdza Zenona Macużanka w rozmowie z Tadeuszem Sobolewskim. Redaktorka dwutygodnika "Nowe książki" dzieli się z czytelnikami swoim "literackim" spojrzeniem na polskie filmy. Jerzy Niecikowski poświęca felieton "Tajemnice Jegora Prokudina"... wydanie 43/1975
  • Blask zapożyczony Blask zapożyczony, FILM: 50/1975 (1410), strona Aleksander Ledóchowski poddaje analizie powojenne kino polskie. Według niego naszej kinematografii brak własnych tradycji - przetwarza ona literaturę, lecz nie wypracowała żadnej konwencji ściśle filmowej. Na zdjęciu: - kadr z filmu "Trzecia część nocy" Andrzeja Żuławskiego. wydanie 50/1975
  • Blask zapożyczony Blask zapożyczony, FILM: 50/1975 (1410), strona Aleksander Ledóchowski poddaje analizie powojenne kino polskie. Według niego naszej kinematografii brak własnych tradycji - przetwarza ona literaturę, lecz nie wypracowała żadnej konwencji ściśle filmowej. Na zdjęciu: - kadr z filmu "Słońce wschodzi raz na dzień" Henryka Kluby. wydanie 50/1975
  • Blask zapożyczony; Zbliżenia Blask zapożyczony; Zbliżenia, FILM: 50/1975 (1410), strona Aleksander Ledóchowski poddaje analizie powojenne kino polskie. Według niego naszej kinematografii brak własnych tradycji - przetwarza ona literaturę, lecz nie wypracowała żadnej konwencji ściśle filmowej. Jerzy Niecikowski w felietonie "Antyraport Warrena" bierze na warsztat "Syndykat... wydanie 50/1975