Wyniki wyszukiwania "John Guillermin"

  • Gadget za 24 miliony Gadget za 24 miliony, FILM: 38/1978 (1554), strona Nie widziałem pierwszej wersji „King Konga”: nie chodziłem wtedy jeszcze do kina. Nie podzielam też mniemania mistrza Karola Irzykowskiego, który twierdził, iż „w kinie zamienia się życie w cyrk, a cyrk w życie”. Zwłaszcza po obejrzeniu „King Konga” Dino De Laurentiisa, producenta, którego... wydanie 38/1978
  • Kino katastrof czyli Hollywood w akcji Kino katastrof czyli Hollywood w akcji, FILM: 41/1975 (1401), strona "Kino katastrof czyli Hollywood w akcji" to szkic szwedzkiego krytyka Jean-Pierre'a Brossarda na temat genezy i poziomu kina katastroficznego. Autor zauważa, że powstanie nurtu zbiega się z kryzysem gospodarczym w Ameryce - kinematografia miała dostroić się do niewesołej sytuacji widza i... wydanie 41/1975
  • W kinach W kinach, FILM: 29/1978 (1545), strona W tym tygodniu wchodzą do kin: Hiszpania widziana oczami motocyklisty, czyli "Długi weekend", adaptacja klasycznej powieści węgierskiej - "Czarne diamenty", "Tanase Scatiu" o rumuńskiej wsi przełomu XIX i XX wieku oraz widowiskowy "King Kong". Na zdjęciach kadry z filmów: - "Długi weekend";... wydanie 29/1978
  • Kinorama Kinorama, FILM: 9/1978 (1525), strona W dziale Kinorama przeczytamy: • Wywiad z aktorką radziecką Alisą Frejndlich o jej pracy w filmie. • Bohater kryminałów Agathy Christie otrzymał nową twarz. Tym razem zagra go Peter Ustinov. Zdjęcie: Alisa Frejndlich. Peter Ustinov jako Hercule Poirot. wydanie 9/1978
  • Malowane ze słyszenia Malowane ze słyszenia, FILM: 38/1978 (1554), strona Niezwykła praca, jaką wykonują pracownicy Studia Małych Form Filmowych daje efekty dopiero po długim okresie przygotowań. Wtedy to widzimy ostateczną wersję „Kota Filemona”, „Muminków” czy „Misia Uszatka”. Ważne jest, że „lalką” w Studiu Małych Form są nie tylko antropomorficzne czy zoomorficzne... wydanie 38/1978
  • Kino reżyserskie Kino reżyserskie, FILM: 38/1978 (1554), strona „King King” znowu na ekranie. Ten bieżący, według recenzentów, słabszy od oryginału, jest jednak bardzo popularny wśród widzów, mimo, iż nie ma korzeni ani w literaturze, ani w folklorze. Jest za to drogim przedsięwzięciem, które ma pokazać możliwości techniki. W dobie braku scenariuszy... wydanie 38/1978
  • Tajemnice niebieskiej skrzynki Tajemnice niebieskiej skrzynki, FILM: 50/1978 (1566), strona Tricki filmowe wymagają techniki i dobrego pomysłu. Telewizja węgierska wsparła Andrasa Rajnai, pomysłodawcę rozwiązań technicznych, które ją umożliwiają, bez ponoszenia wielkich kosztów. Zdjęcia: Ściany i podłoga obite niebieskim suknem: na pianie filmu „Turandot i Kalaf” Andrasa Rajnai.... wydanie 50/1978
  • Kino katastrof czyli Hollywood w akcji Kino katastrof czyli Hollywood w akcji, FILM: 41/1975 (1401), strona "Kino katastrof czyli Hollywood w akcji" to szkic szwedzkiego krytyka Jean-Pierre'a Brossarda na temat genezy i poziomu kina katastroficznego. Autor zauważa, że powstanie nurtu zbiega się z kryzysem gospodarczym w Ameryce - kinematografia miała dostroić się do niewesołej sytuacji widza i... wydanie 41/1975