Wyniki wyszukiwania "Jezebel"

  • Triumfalny pochód zbrodniarek Triumfalny pochód zbrodniarek, FILM: 49/1978 (1565), strona W filmie amerykańskim pojawiają się coraz częściej kobiety morderczynie, których występki budzą grozę oglądających. Zdjęcia: Victor Mature, Gene Tierney i Ona Munson w filmie „Kasyno Szanghaj” Josepha von Sternberga. Bette Davis w „Jezebel” Williama Wylera. wydanie 49/1978
  • Spodziewany powrót do tradycji Spodziewany powrót do tradycji, FILM: 40/1978 (1556), strona Zanim film nauczył się mówić o przeszłości - upłynęło sporo czasu. Pamiętamy nieporadne próby zapowiedzi retrospekcji: bohater siadał w głębokim fotelu, nieruchomo wpatrując się w jeden punkt, po czym następowało zmącenie obrazu, charakterystyczne „mleczko” - i wyłaniał się obraz z przeszłości.... wydanie 40/1978
  • Triumfalny pochód zbrodniarek Triumfalny pochód zbrodniarek, FILM: 49/1978 (1565), strona Momentem w dziejach kina amerykańskiego dość osobliwym, choć przecież nie zaskakującym, było pojawienie się na ekranie kobiet nie wahających się przed żadną podłością. Ten typ bohaterek zapowiadały czarne powieści kryminalne z lat trzydziestych. Praktycznie w każdym z utworów Dashiella... wydanie 49/1978
  • Spodziewany powrót do tradycji Spodziewany powrót do tradycji, FILM: 40/1978 (1556), strona Pokazywanie retrospekcji w filmie to nie tylko mgliste rozmazywanie obrazu zwane „mleczkiem retrospekcji”, ale wiele innych zabiegów, o których zdają się zapominać reżyserzy. Na szczęście jest kilku mistrzów, którzy potrafią retrospekcję pokazać autentycznie i z wyczuciem. Zdjęcia: „Anatomia... wydanie 40/1978
  • Kino katastrof czyli Hollywood w akcji Kino katastrof czyli Hollywood w akcji, FILM: 41/1975 (1401), strona "Kino katastrof czyli Hollywood w akcji" to szkic szwedzkiego krytyka Jean-Pierre'a Brossarda na temat genezy i poziomu kina katastroficznego. Autor zauważa, że powstanie nurtu zbiega się z kryzysem gospodarczym w Ameryce - kinematografia miała dostroić się do niewesołej sytuacji widza i... wydanie 41/1975
  • Kino katastrof czyli Hollywood w akcji Kino katastrof czyli Hollywood w akcji, FILM: 41/1975 (1401), strona "Kino katastrof czyli Hollywood w akcji" to szkic szwedzkiego krytyka Jean-Pierre'a Brossarda na temat genezy i poziomu kina katastroficznego. Autor zauważa, że powstanie nurtu zbiega się z kryzysem gospodarczym w Ameryce - kinematografia miała dostroić się do niewesołej sytuacji widza i... wydanie 41/1975
  • Kino katastrof czyli Hollywood w akcji Kino katastrof czyli Hollywood w akcji, FILM: 41/1975 (1401), strona "Kino katastrof czyli Hollywood w akcji" to szkic szwedzkiego krytyka Jean-Pierre'a Brossarda na temat genezy i poziomu kina katastroficznego. Autor zauważa, że powstanie nurtu zbiega się z kryzysem gospodarczym w Ameryce - kinematografia miała dostroić się do niewesołej sytuacji widza i... wydanie 41/1975
  • Kino katastrof czyli Hollywood w akcji Kino katastrof czyli Hollywood w akcji, FILM: 41/1975 (1401), strona "Kino katastrof czyli Hollywood w akcji" to szkic szwedzkiego krytyka Jean-Pierre'a Brossarda na temat genezy i poziomu kina katastroficznego. Autor zauważa, że powstanie nurtu zbiega się z kryzysem gospodarczym w Ameryce - kinematografia miała dostroić się do niewesołej sytuacji widza i... wydanie 41/1975
  • Kino katastrof czyli Hollywood w akcji; Drugie życie kina Kino katastrof czyli Hollywood w akcji; Drugie życie kina, FILM: 41/1975 (1401), strona "Kino katastrof czyli Hollywood w akcji" to szkic szwedzkiego krytyka Jean-Pierre'a Brossarda na temat genezy i poziomu kina katastroficznego. Autor zauważa, że powstanie nurtu zbiega się z kryzysem gospodarczym w Ameryce - kinematografia miała dostroić się do niewesołej sytuacji widza i... wydanie 41/1975