Wyniki wyszukiwania "Gary Cooper"

  • Sprzedawca prowincjonalnych marzeń Sprzedawca prowincjonalnych marzeń, FILM: 17/1975 (1377), strona Wywiad Nikołaja Sawickiego z Jewgienijem Gromowem odpowiedzialnym za powstanie Instytutu Teorii i Historii Filmu w Moskwie. Leszek Armatys o twórczości „pozytywnych bohaterów” Franka Capry i przeciwstawiającemu się tej koncepcji reżyserowi Prestonowi Sturgesowi oraz jego zniekształconemu... wydanie 17/1975
  • Kinorama Kinorama, FILM: 32/1975 (1392), strona W dziale "Kinorama" znajdziemy między innymi następujące informacje: - John Schlesinger zamierza powierzyć główne role w filmie "Maratończyk" Dustinowi Hoffmanowi i Laurence Olivierowi; - Roman Polański pracuje nad filmem "Pirat"; - Audrey Hepburn powraca na ekrany - dostała angaż do filmu... wydanie 32/1975
  • Sprzedawca prowincjalnych marzeń Sprzedawca prowincjalnych marzeń, FILM: 17/1975 (1377), strona — moralista Frank Capra, amerykański reżyser filmowy włoskiego pochodzenia w latach 1936—1941 wraz ze scenarzystą Robertem Riskinem stworzył popularnego bohatera dla milionów. Wcielali się w niego na przemian dwaj doskonali aktorzy — Gary Cooper i James Stewart, zachowując podstawowe cechy... wydanie 17/1975
  • Pałeczka Sztafety Filmowej Pałeczka Sztafety Filmowej, FILM: 16/1949 (72), strona Jerzy Płażewski wskazuje historycznie o podziale na najważniejsze postaci przy produkcji filmu. Wspomina czasy, gdy aktor był najważniejszą osobą, następnie zaczęto rozumieć, ze film zależy od reżysera i obecnie, gdy scenarzysta decyduje o wartości przekazywanych treści. Zdjęcia: - Greta... wydanie 16/1949
  • Klasycyzm Howarda Hawksa Klasycyzm Howarda Hawksa, FILM: 5/1978 (1521), strona Ciekawie o reżyserze Howardzie Hawksie i jego wspaniałych filmach. Zdjęcia: Kadry z filmu „Rio Bravo” i „Rio Lobo”. Scena z filmu „Człowiek z blizną”. wydanie 5/1978
  • Kinorama Kinorama, FILM: 7/1978 (1523), strona W dziale Kinorama przeczytamy: • poetyckiej serii filmów Jacquesa Rivette pod wspólnym tytułem „Córy ognia”. • Kris Kristofferson znowu zagra w filmie. • „Historia miłości i szacunku” Otakara Vavra to zgodnie z tytułem historia miłości, udokumentowana autentycznymi listami, które stanowiły... wydanie 7/1978
  • Recenzje Recenzje, FILM: 24/1978 (1540), strona Dział recenzje, a w nim teksty krytyczne dotyczące obrazów: "Dick i Jane", "Jak Iwanuszka szukał cudu" oraz "Ostatniego filmu o Legii Cudzoziemskiej". Na zdjęciach: - kadry ze wspomnianych filmów wydanie 24/1978
  • Kres wędrówki w niewiadome Kres wędrówki w niewiadome, FILM: 27/1978 (1543), strona Artykuł Janusza Skwary o stereotypowych rolach kobiet i mężczyzn w filmach z epoki oraz o tym, że Greta Garbo i Humphrey Bogart zaprezentowali nową jakość gry aktorskiej, wyłamującą się z dotychczasowego spojrzenia. Na zdjęciu: - Humphrey Bogart w filmie "Ostatni termin" Richarda Brooksa wydanie 27/1978
  • Kinorama Kinorama, FILM: 37/1978 (1553), strona W dziale Kinorama przeczytamy: • Wywiad z Billym Wilderem dla „Le Figaro”. • O rolach Georga Pepparda. • Ali McGraw i Dino Martin grają w filmie „Wyjście”. • Stanley Kramer pracuje nad filmem „Zbłąkany uciekinier” z Kathleen Quinland i Dickiem Van Dyke w rolach głównych. • Belgijskiemu... wydanie 37/1978
  • Proletariusze ringu Proletariusze ringu, FILM: 17/1975 (1377), strona Maria Oleksiewicz opowiada o Johnie Hustonie, amerykańskim reżyserze i jego najnowszym filmie „Zachłanne miasto”. Zdjęcie: Kadr z filmu „Zachłanne miasto” Johna Hustona wydanie 17/1975
  • Kinorama Kinorama, FILM: 17/1975 (1377), strona W dziale Kinorama przeczytamy między innymi: Wywiad z Jurijem Bondariewem i Wasilijem Bykowem o motywacji do kręcenia filmów wojennych. Liliana Cavani mówi o swoich rolach i sposobach przygotowywania się do produkcji z różnych okresów historycznych. Charlton Heston krytycznie o sobie i innych... wydanie 17/1975
  • Gangster jako bohater westernu Gangster jako bohater westernu, FILM: 24/1975 (1384), strona Nagrody XV Ogólnopolskiego Festiwalu Filmów Krótkometrażowych w Krakowie. Jerzy Niecikowski o końcu westernów na podstawie filmu „Joe Kidd” z Clintem Eastwoodem w roli głównej. Zdjęcia: „Darek Dziedziech” Jadwigi Żukowskiej. „Miki-Mol” Ryszarda Antoniszczaka. wydanie 24/1975
  • Gwiazdy na sprzedaż Gwiazdy na sprzedaż, FILM: 26/1975 (1386), strona Kim jest aktor? Czy istnieje zawód aktora filmowego? Kto jest aktorem, a kto nim nie jest? Na te pytania odpowiada Lucyna Winnicka w reportażu Gwiazdy na sprzedaż. Zdjęcia: Beata Tyszkiewicz w serialu TV „Wielka miłość Balzaka” w reżyserii Wojciecha Solarza. Część zdjęcia Marka Piwowskiego w... wydanie 26/1975
  • Romeo, Julia i dialektyka rozwoju; Nowe kino - nowe mity Romeo, Julia i dialektyka rozwoju; Nowe kino - nowe mity, FILM: 42/1975 (1402), strona Raz jeszcze świat filmu wykorzystał motyw Romea i Julii, raz jeszcze powstało dzięki temu ciekawe dzieło kultury. O rumuńskim "Z własnej i nieprzymuszonej woli" pisze Cezary Wiśniewski. W recenzji "Sugarland Express" Czesław Dondziłło stwierdza, że kino amerykańskie potrzebuje nowych... wydanie 42/1975
  • Nowe kino - nowe mity Nowe kino - nowe mity, FILM: 42/1975 (1402), strona W recenzji "Sugarland Express" Czesław Dondziłło stwierdza, że kino amerykańskie potrzebuje nowych mitologii, a Steven Spielberg jest mistrzem w ich kreowaniu. Doskonale "czuje" kino, a jego filmy to synteza starego Hollywood z nowymi, popularnymi motywami. Na zdjęciu: - kadr z filmu... wydanie 42/1975
  • Klasycyzm Howarda Hawksa Klasycyzm Howarda Hawksa, FILM: 5/1978 (1521), strona Howard Hawks był bodaj ostatnim spośród reżyserów filmu amerykańskiego, którzy pracowali w Hollywood niemal od narodzin jego świetności. Po jego śmierci tamto wszystko będzie już tylko wspomnieniem heroicznych początków walki o artystyczny kształt kina przyciągającego rzesze widzów. Hawks... wydanie 5/1978