Wyniki wyszukiwania "Dzięcioł"

  • Młode kino – nowe kino? Młode kino – nowe kino?, FILM: 44/1978 (1560), strona O nowych czasach w kinie radzieckim, które co roku zasilane jest kolejnymi młodymi reżyserami. Ich twórczość odchodzi od typowego, paradokumentalnego rzedstawiania rzeczywistości na rzecz spojrzenia bardziej poetyckiego. Zdjęcia: „Perkusja, dzięcioł i dziewczyna" Dinary Asanowej. wydanie 44/1978
  • Kinorama Kinorama, FILM: 13/1978 (1529), strona W dziale „Kinorama" znajdziemy między innymi następujące informacje: - Federico Fellini szuka inwestorów, którzy dofinansują jego „Miasto kobiet”; - Marlena Dietrich ma zagrać główną rolę w filmie Davida Hemmingsa „Piękny gigolo"; - Gregory Peck wcieli się w postać hitlerowca w filmie „Chłopcy... wydanie 13/1978
  • Wiesław Gołas? – Tak, lubię go Wiesław Gołas? – Tak, lubię go, FILM: 6/1975 (1366), strona Przedstawienie sylwetki Wiesława Gołasa z ogromem jego ról charakterystycznych. Zdjęcie: Wiesław Gołas. „Droga” Sylwestra Chęcińskiego. wydanie 6/1975
  • Blask zapożyczony Blask zapożyczony, FILM: 50/1975 (1410), strona Aleksander Ledóchowski poddaje analizie powojenne kino polskie. Według niego naszej kinematografii brak własnych tradycji - przetwarza ona literaturę, lecz nie wypracowała żadnej konwencji ściśle filmowej. Na zdjęciu: - kadr z filmu "Trzecia część nocy" Andrzeja Żuławskiego. wydanie 50/1975
  • Blask zapożyczony Blask zapożyczony, FILM: 50/1975 (1410), strona Aleksander Ledóchowski poddaje analizie powojenne kino polskie. Według niego naszej kinematografii brak własnych tradycji - przetwarza ona literaturę, lecz nie wypracowała żadnej konwencji ściśle filmowej. Na zdjęciu: - kadr z filmu "Słońce wschodzi raz na dzień" Henryka Kluby. wydanie 50/1975
  • Blask zapożyczony; Zbliżenia Blask zapożyczony; Zbliżenia, FILM: 50/1975 (1410), strona Aleksander Ledóchowski poddaje analizie powojenne kino polskie. Według niego naszej kinematografii brak własnych tradycji - przetwarza ona literaturę, lecz nie wypracowała żadnej konwencji ściśle filmowej. Jerzy Niecikowski w felietonie "Antyraport Warrena" bierze na warsztat "Syndykat... wydanie 50/1975
  • Wiesław Gołas? – Tak, lubię go Wiesław Gołas? – Tak, lubię go, FILM: 6/1975 (1366), strona Na sławnym teatrze „GIobe“ wywieszono niegdyś sentencję: „Wszyscy są aktorami". Skoro tak — kimże jest aktor? Kimś, kto potrafi skupić w sobie cechy powszechne i sztukę ich prezentacji doprowadzić do perfekcji? Kimś, kto ma tak bogatą osobowość, że czerpie z niej przez lata i zawsze jeszcze ma... wydanie 6/1975