Wyniki wyszukiwania "Dwie ambicje"

  • Dwie ambicje Dwie ambicje, FILM: 50/1975 (1410), strona Tydzień Filmów Dokumentalnych i Krótkometrażowych w Lipsku zasłynął jako impreza polityczna, gdzie kultywowany jest dokumentalny film publicystyczny, zaangażowany, walczący. Korespondent Jan Olszewski wskazuje na plusy i minusy repertuaru proponowanego w edycji z roku 1975. Na zdjęciach: -... wydanie 50/1975
  • Dwie ambicje Dwie ambicje, FILM: 50/1975 (1410), strona Tydzień Filmów Dokumentalnych i Krótkometrażowych w Lipsku zasłynął jako impreza polityczna, gdzie kultywowany jest dokumentalny film publicystyczny, zaangażowany, walczący. Korespondent Jan Olszewski wskazuje na plusy i minusy repertuaru proponowanego w edycji z roku 1975. Na zdjęciu: -... wydanie 50/1975
  • Tay Garnett – barometr Hollywoodu Tay Garnett – barometr Hollywoodu, FILM: 44/1978 (1560), strona Tay Garnett, niedoceniony reżyser Hollywood, ma na swoim koncie filmy i wspaniałe seriale telewizyjne jak np. „Al Capone i inni” czy „Bonanza”. Atmosfera stadionowa, bicie rekordów to efekt ciężkiej, czasem ponad siły, pracy małych, młodych ludzi, którzy często realizują tylko ambicje swoich... wydanie 44/1978
  • Rozmowa Rozmowa, FILM: 14/1978 (1530), strona Na gzymsie okna najwyższego budynku w mieście stoi człowiek. Rozmawiają z nim dwaj psychiatrzy, w przyległym pokoju czeka na wynik ich usiłowań prokurator, na korytarzu kręcą się poruszeni niezwykłym wydarzeniem urzędnicy (budynek jest biurowcem), na ulicy straż pożarna i zadzierający głowy... wydanie 14/1978
  • Nowa świadomość Nowa świadomość, FILM: 48/1978 (1564), strona Zmienia się społeczeństwo, zmienia się i kino amerykańskie, pojawiają się nowe myśli i nowe motywy. Dawny wzorzec postępowania, akcentujący karierę i powodzenie materialne, zderza się z innym wzorcem życia, w większym stopniu uwzględniającym czynniki etyczne. Zjawisko przejściowe czy zarys... wydanie 48/1978
  • Mannheim 78. Tym razem Afryka Mannheim 78. Tym razem Afryka, FILM: 45/1978 (1561), strona Niewątpliwym wydarzeniem XXVII Międzynarodowych Dni Filmowych w Mannheim był specjalny, retrospektywny przegląd filmów afrykańskich i arabskich ostatnich lat, z których wiele można było dowiedzieć się o aktualnych problemach Trzeciego Świata. Arcydziełem pozostaje tu sławna „Niemoc”... wydanie 45/1978
  • Konfrontacje, czyli zapowiedź repertuaru Konfrontacje, czyli zapowiedź repertuaru, FILM: 12/1975 (1372), strona Na odręcznych plakatach o „Konfrontacjach” umieszczono uzupełniający napis — „przegląd filmów świata". Informacja równa zeru. Ale za tą inskrypcją kryje się cichy dramat: bezskuteczne poszukiwanie formuły słownej, którą można by scharakteryzować imprezę. Nieszczęście w tym, że prezentowane filmy... wydanie 12/1975
  • Sport na głównym torze Sport na głównym torze, FILM: 7/1978 (1523), strona Od blisko dwu lat Zespół Filmowy „Tor" pracuje nad cyklem średniometrażowych filmów fabularnych poświęconych wybitnym polskim sportowcom i sportowi polskiemu w ogóle. Projektodawca tego cyklu jest Witold Zalewski, kierownik literacki zespołu, pisarz mający w dorobku jedną z najlepszych... wydanie 7/1978
  • Presja czasu Presja czasu, FILM: 34/1978 (1550), strona Józef Cyrus ma 30 lat, ukończył studia na wydziałach operatorskim i reżyserskim łódzkiej PWSFTviT. Jego dyplomowy film „Wół" został nagrodzony na tegorocznym Międzynarodowym Festiwalu Filmów Krótkometrażowych w Krakowie. • Dyplom, debiut, nagrody; w przypadku jednego filmu zdarza się to... wydanie 34/1978
  • Trzej uczeni, trzy losy Trzej uczeni, trzy losy, FILM: 28/1975 (1388), strona Na tegorocznym festiwalu kinematografii radzieckiej w Kiszyniowie główna nagroda przypadła filmom „Premia" Siergieja Mikaeliana i „Wybór celu" Igora Tałankina. Pierwszy z nich przedstawiliśmy przed dwoma tygodniami; dziś korespondencja z Moskwy na temat drugiego. Tematem filmu „Wybór celu”... wydanie 28/1975
  • Nie opuszczam Szwecji. Spotkanie z Bibi Andersson Nie opuszczam Szwecji. Spotkanie z Bibi Andersson, FILM: 29/1975 (1389), strona Pojawiła się w Warszawie, na scenie: grała Violę z „Wieczoru Trzech Króli" Szekspira w inscenizacji Ingmara Bergmana podczas warszawskiego sezonu Teatru Narodów. Jest dziś jedną z najwybitniejszych aktorek szwedzkich. Światową sławę zawdzięcza filmowi: po epizodzie w „Uśmiechu nocy” (1955), grała... wydanie 29/1975
  • Smutny koniec „Oskara" Smutny koniec „Oskara", FILM: 9/1949 (65), strona Akademia Filmowa Nauk i Sztuk w Hollywood jest instytucją elitarną. Członkowie jej rekrutują się spośród najlepszych pracowników artystycznych i technicznych kinematografii, przy czym obowiązującą zasadą jest zaproszenie do Akademii, które traktować trzeba jako specjalne wyróżnienie. Prezesem... wydanie 9/1949
  • Karate Karate, FILM: 5/1978 (1521), strona Tuż przed świętami, 22 grudnia ub. roku, „Życie Warszawy" zamieściło wywiad z Józefem Hajdukiem, prezesem Warszawskiej Spółdzielni Pracy im. Stanisława Dubois. Spółdzielnia kiedyś zajmowała się produkcją drewnianych spodów do butów, od 1969 roku natomiast specjalizuje się w zabawkach z drewna -... wydanie 5/1978
  • Pomoc aferzysty Pomoc aferzysty, FILM: 11/1978 (1527), strona Dlaczego piszecie lepiej o twórcach i filmach zagranicznych niż polskich? Takie pytanie zadał mi znajomy, człowiek poważny i na poważnym stanowisku, czytelnik „Filmu". Używając słowa „lepiej", nie myślał o ocenach, tylko o atrakcyjności tekstów i zdjęć. Pytanie warte odpowiedzi. Bo... wydanie 11/1978
  • Uparty marsz pod górę. Korespondencja własna z Bukaresztu Uparty marsz pod górę. Korespondencja własna z Bukaresztu, FILM: 15/1978 (1531), strona Problemem każdej niewielkiej kinematografii, mającej ambicję (lub postawionej wobec konieczności) rozwiązywania swych potrzeb bez wielkich wkładów pieniężnych, jest osiągnięcie wysokiego profesjonalnego poziomu, otwierającego dostęp na rynki światowe i do własnych kin. Istnieje dziś w świecie... wydanie 15/1978
  • Wyłuskane z codzienności. Rozmowa ze Zbigniewem Kamińskim Wyłuskane z codzienności. Rozmowa ze Zbigniewem Kamińskim, FILM: 27/1978 (1543), strona Reżyser Zbigniew Kamiński ma za sobą trzy filmy: nowelę w „cdn" zatytułowaną „Lekcja miłości", pełnometrażowy - „Pani Bovary to ja” i telewizyjny „Rytm serca". • Zaczyna się od planów i nadziei, czy raczej od lęku i niepewności? - Myślę, że trzeba zaczynać od wyobrażenia o zawodzie,... wydanie 27/1978
  • Tren dla stepowego kulona Tren dla stepowego kulona, FILM: 49/1978 (1565), strona O ludziach, którzy z dokumentowania ginącego świata przyrody uczynili swą życiową pasję.  Póki co, rzecz się kotłuje, póki co, trwa wielka wojna o przewartościowanie pojęć z zakresu biologii, cywilizacji i kultury; co komu służy, co komu pomaga, przeszkadza - trudno dociec, nauka nie nadąża...... wydanie 49/1978
  • Córki — matki Córki — matki, FILM: 9/1975 (1369), strona Świt zawitał do jednego z moskiewskich mieszkań. Rozjaśnił wnętrze i sprzęty. Potem zwyczajna poranna krzątanina. Ojciec, matka i dwie prawie dorosłe córki. Dom obszerny, zadbany, świadczący o inteligenckim pochodzeniu rodziny: reprodukcje postimpresjonistów, książki, wszędzie pełno maskotek.... wydanie 9/1975
  • Niezmordowany Coppola Niezmordowany Coppola, FILM: 10/1975 (1370), strona Nieobecność filmu „Ojciec chrzestny — część II” na liście nagród przyznawanych przez amerykańską krytykę była zaskoczeniem dla jego twórcy, Francisa Forda Coppoli. Przecież pierwsze recenzje zgodnie podkreślały ambicje realizatorów, którzy stworzyli nie kontynuację, ale istotne dopełnienie... wydanie 10/1975
  • Szkiełko babuni Szkiełko babuni, FILM: 11/1975 (1371), strona PODWODNA ODYSEJA (The Neptune Factor — An Undersea Odyssey). Reżyseria: Daniel Petrie. Wykonawcy: Ben Gazzara, Yvette Mimieux i inni. Kanada, 1973. Złote rybki w akwarium można — jeżeli się nie jest ichtiologiem — traktować tylko jako miły dla oka, dekoracyjny drobiazg. Złote rybki widziane... wydanie 11/1975