Wyniki wyszukiwania "Carlos Saura"

  • Nibylandie Carlosa Saury Nibylandie Carlosa Saury, FILM: 35/1978 (1551), strona Carlos Saura opisuje śmierć na różne sposoby. Często stosuje przemieszczanie się akcji między czasem przeszłym, teraźniejszym a przyszłym, co może sugerować nieuchronność rozwiązań ostatecznych. Bożena Sycówna zdecydowała się szczegółowo zanalizować film Saury „Nakarmić kruki”. Zdjęcia: Kadry... wydanie 35/1978
  • Nibylandie Carlosa Saury Nibylandie Carlosa Saury, FILM: 35/1978 (1551), strona Carlos Saura opisuje śmierć na różne sposoby. Często stosuje przemieszczanie się akcji między czasem przeszłym, teraźniejszym a przyszłym, co może sugerować nieuchronność rozwiązań ostatecznych. Bożena Sycówna zdecydowała się szczegółowo zanalizować film Saury „Nakarmić kruki”. Zdjęcia: Kadry... wydanie 35/1978
  • Carlos Saura w polskiej ambasadzie Carlos Saura w polskiej ambasadzie, FILM: 49/1978 (1565), strona Spotkanie z Carlosem Saurą i jego żoną Geraldine Chaplin w polskiej ambasadzie w Madrycie, gdzie reżyser otrzymał dyplom honorowy „Filmu” za najlepszy film roku 1977. Zdjęcia: Geraldine Chaplin i Carlos Saura. Carlos Saura odbiera dyplom honorowy „Filmu" z rąk ambasadora Eugeniusza... wydanie 49/1978
  • Wszystko, co kocham. Z „Filmem" rozmawia Carlos Saura Wszystko, co kocham. Z „Filmem" rozmawia Carlos Saura, FILM: 43/1978 (1559), strona • Czemu wybiera Pan zawsze za tło swoich filmów ten sam, ściśle określony region Hiszpanii - okolice Madrytu, Segowii, Toledo? - Bo w tym pejzażu jest wszystko, co kocham. Zawsze filmuję to, co kocham. Fascynuje mnie otwartość tego pejzażu, jego bezkres. W moich filmach z reguły jest niewielu... wydanie 43/1978
  • Hollywood nad Sekwaną Hollywood nad Sekwaną, FILM: 35/1978 (1551), strona Carlos Saura opisuje śmierć na różne sposoby. Często stosuje przemieszczanie się akcji między czasem przeszłym, teraźniejszym a przyszłym, co może sugerować nieuchronność rozwiązań ostatecznych. Bożena Sycówna zdecydowała się szczegółowo zanalizować film Saury „Nakarmić kruki”. Kino... wydanie 35/1978
  • Co nowego? Co nowego?, FILM: 5/1978 (1521), strona W dziale Co nowego? miedzy innymi: • Barbara Brylska odznaczona Nagrodą Państwową ZSRR. • Filip Bajon, autor filmów średniometrażowych, nakręcił film o zapaśniku, Zbyszko Cyganiewiczu, „Aria dla atlety”. • Studenckie Centrum Filmowe Rotunda zorganizowało sesję filmową z cyklu Mistrzowie... wydanie 5/1978
  • Przed trybunałem Przed trybunałem, FILM: 37/1978 (1553), strona Opowieść Carlosa Saury o swoich przeżyciach związanych z ostatnim filmem „Z przewiązanymi oczami”, przedstawionego na festiwalu w Cannes. Zdjęcia: Geraldine Chaplin i Jose Luis Gómez. Carlos Saura i Geraldine Chaplin. wydanie 37/1978
  • Wszystko co kocham Wszystko co kocham, FILM: 43/1978 (1559), strona Wywiad z Carlosem Saurą, reżyserem, który nigdy nie dekoruje swoich filmów. Zawsze wybiera istniejący dom, który wybiera z wielkim pietyzmem. Scenopis jest dla niego tylko zapisem idei, a film sam tworzy zawartość. Zdjęcia: Kadr z filmu „Nakarmić kruki”. „Mrożony Peppermint” Carlosa Saury. wydanie 43/1978
  • Wszystko co kocham Wszystko co kocham, FILM: 43/1978 (1559), strona Wywiad z Carlosem Saurą, reżyserem, który nigdy nie dekoruje swoich filmów. Zawsze wybiera istniejący dom, który wybiera z wielkim pietyzmem. Scenopis jest dla niego tylko zapisem idei, a film sam tworzy zawartość. Zdjęcia: Kadr z filmu „Kuzynka Angelika”. Carlos Saura. wydanie 43/1978
  • Przed premierą Przed premierą, FILM: 23/1975 (1383), strona Przedpremierowo o filmach: „Anna i wilki”, Carlos Saura, Hiszpania, 1972. „Derwisz i śmierć”, Zdravko Velimirovic, Jugosławia, 1974. „Sugarland Expres”, Steven Spielberg, USA, 1974 Zdjęcia: Kadry z filmów: „Anna i wilki” Carlosa Saury, „Derwisz i śmierć” Zdravko Velimirovica, „Sugarland... wydanie 23/1975
  • Buñuelowi poświęcam… Buñuelowi poświęcam…, FILM: 8/1975 (1368), strona Obszerna recenzja filmu „Mrożony peppermint” Carlosa Saury autorstwa Oskara Sobańskiego, który zwraca uwagę na bliskość opisu bohatera do obrazu przeciętnego Hiszpana. Dyskusja z różnymi recenzjami filmu Zanussiego „Bilans kwartalny” autorstwa Bogumiła Drozdowskiego. Zdjęcie: „Mrożony... wydanie 8/1975
  • Co nowego? Co nowego?, FILM: 3/1978 (1519), strona W dziale Co nowego? miedzy innymi: • Kolejny film Tadeusza Makarczyńskiego z serii kronik Warszawy. • Po tygodniu filmów polskich w Atenach, z rewizytą i własnymi filmami przejedzie do nas delegacja z Grecji. • Studenckie Centrum Filmowe zorganizowało przegląd filmów Carlosa Saury wraz z... wydanie 3/1978
  • Strefa ochronna Strefa ochronna, FILM: 9/1978 (1525), strona Czy kino jest w stanie odkryć najgłębsze warstwy osobowości człowieka? Na to pytanie odpowiada filozoficznie Aleksander Ledóchowski. Zdjęcia: Kadr z filmu „Anna i wilki” Carlosa Saury. „Portret rodzinny we wnętrzu” Luchino Viscontiego. wydanie 9/1978
  • Kinorama Kinorama, FILM: 10/1978 (1526), strona W dziale Kinorama przeczytamy: • Wywiad ze scenarzystą filmu „Alicja już tu nie mieszka” Robertem Getchellem. • Kariera Geraldine Chaplin rozkwitła dopiero u boku Carlosa Saury. • O pisarce i scenarzystce Dianie Kurys i jej pierwszych filmach. Zdjęcia: Diana Ladd i Ellen Burstyn w... wydanie 10/1978
  • Kinorama Kinorama, FILM: 14/1978 (1530), strona W dziale Kinorama przeczytamy między innymi: • George Pal rozsmakował się w filmach science-fiction. • Współczesna burżuazja hiszpańska, jak zawsze u Carlosa Saury. Tym razem w filmie „Opaska na oczy”. • Prawie 70 karatów sprzedaje Elisabeth Taylor, po byłym mężu Richardzie Burtonie. •... wydanie 14/1978
  • W kinach W kinach, FILM: 16/1978 (1532), strona Przedpremierowo o filmach: „Antyki” Krzysztofa Wojciechowskiego. „Kuzynka Angelika” Carlosa Saury. „Wezwij mnie w świetlistą dal” Giermana Ławrowa i Stanisława Lubszyna. „Caddie” Donalda Crombie. Zdjęcia: Kadry z filmów: „Antyki”, Kuzynka Angelika”, Wezwij mnie w świetlistą dal” i „Caddie”. wydanie 16/1978
  • Zrozumieć, zapomnieć Zrozumieć, zapomnieć, FILM: 18/1978 (1534), strona Recenzja filmu "Kuzynka Angelica" pióra Krzysztofa Kreutzingera. Carlos Saura wkracza w przeszłość, by rozprawić się z hiszpańską wojną domową. Na zdjęciu: - kadr z filmu "Kuzynka Angelica". wydanie 18/1978
  • Czy rzeczywiście? Czy rzeczywiście?, FILM: 18/1978 (1534), strona Relacja z pierwszej edycji festiwalu Tydzień Krytyki Filmowej w Warszawie. Ambitniejsza wersja Konfrontacji wydaje się Janowi Olszewskiemu jej niezamierzoną karykaturą. Na zdjęciach: - Fernando Rey i Geraldine Chaplin w filmie "Elizo, moje życie" Carlosa Saury; - Janice Rule w filmie "3... wydanie 18/1978
  • Eliza w czwartym wymiarze Eliza w czwartym wymiarze, FILM: 25/1978 (1541), strona Recenzent Oskar Sobański rozpatruje film "Elizo, moje życie" w kontekście wcześniejszych obrazów Carlosa Saury. To właśnie tutaj udało się reżyserowi osiągnąć swój ideał - uwolnić materię filmową z więzów literatury. Na zdjęciu: - kadr z filmu "Elizo, moje życie". wydanie 25/1978
  • Kinorama Kinorama, FILM: 29/1978 (1545), strona W dziale "Kinorama" przeczytamy między innymi o: - współpracy Geraldine Chaplin z Carlosem Saurą i Robertem Altmanem; - kolejnym po "Gorączce sobotniej nocy" hicie z Johnem Travoltą - "Grease"; - realizacji filmu "Chrystus zatrzymał się w Eboli" Francesco Rosiego. Na zdjęciu: - Geraldine... wydanie 29/1978