Wyniki wyszukiwania "Anna i wilki"

  • Przed premierą Przed premierą, FILM: 23/1975 (1383), strona Przedpremierowo o filmach: „Anna i wilki”, Carlos Saura, Hiszpania, 1972. „Derwisz i śmierć”, Zdravko Velimirovic, Jugosławia, 1974. „Sugarland Expres”, Steven Spielberg, USA, 1974 Zdjęcia: Kadry z filmów: „Anna i wilki” Carlosa Saury, „Derwisz i śmierć” Zdravko Velimirovica, „Sugarland... wydanie 23/1975
  • Niewidoczne granice Niewidoczne granice, FILM: 30/1975 (1390), strona Pod pretekstem recenzji nowego filmu Carlosa Saury, "Anna i wilki", Oscar Sobański dokonuje zwięzłej analizy całego dorobku reżysera. Porusza także kwestię recepcji tej twórczości w ojczyźnie filmowca, Hiszpanii. Na zdjęciu: - kadr z filmu "Anna i wilki". wydanie 30/1975
  • Do pojednania jeden krok Do pojednania jeden krok, FILM: 42/1975 (1402), strona Relacja z Ogólnopolskiego Zjazdu Działaczy Dyskusyjnych Klubów Filmowych i Kin Studyjnych w Częstochowie. Jednym z najważniejszych omawianych problemów był kryzys ruchu upowszechniania kultury filmowej. Na zdjęciach: - kadr z filmu "O miłości", reż. Karel Kachyňa; - kadr z filmu "Anna i... wydanie 42/1975
  • Strefa ochronna Strefa ochronna, FILM: 9/1978 (1525), strona Czy kino jest w stanie odkryć najgłębsze warstwy osobowości człowieka? Na to pytanie odpowiada filozoficznie Aleksander Ledóchowski. Zdjęcia: Kadr z filmu „Anna i wilki” Carlosa Saury. „Portret rodzinny we wnętrzu” Luchino Viscontiego. wydanie 9/1978
  • Wszystko co kocham Wszystko co kocham, FILM: 43/1978 (1559), strona Wywiad z Carlosem Saurą, reżyserem, który nigdy nie dekoruje swoich filmów. Zawsze wybiera istniejący dom, który wybiera z wielkim pietyzmem. Scenopis jest dla niego tylko zapisem idei, a film sam tworzy zawartość. Jak sam twierdzi, jego filmy powstają instynktownie. Zdjęcia: Kadr z filmu... wydanie 43/1978
  • Z przewiązanymi oczami Z przewiązanymi oczami, FILM: 37/1978 (1553), strona Trzy lata temu, w lutym, zamieściłem w „Kulturze” szkic o Saurze; było to przed „Nakarmić kruki", „Elizo, moje życie", „Z przewiązanymi oczami". Wracam do tego szkicu, żeby sprawdzić stawiane hipotezy i podjąć niektóre wątki. W twórczości Saury zmieniła się jedna rzecz, pozornie drobna i... wydanie 37/1978
  • „Buñuelowi poświęcam..." „Buñuelowi poświęcam...", FILM: 8/1975 (1368), strona MROŻONY PEPPERMINT (Peppermint frappé). Reżyseria: Carlos Saura. Wykonawcy: Geraldine Chaplin, José Luis López Vázquez i inni. Hiszpania, 1967. Jaskrawo zielony płyn wypełnia wysmukły kielich wypełniony okruchami lodu. Mrożony peppermint... orzeźwiający zapach mięty, delikatne podzwanianie... wydanie 8/1975
  • Kinorama Kinorama, FILM: 10/1978 (1526), strona W dziale Kinorama przeczytamy: • Wywiad ze scenarzystą filmu „Alicja już tu nie mieszka” Robertem Getchellem. • Kariera Geraldine Chaplin rozkwitła dopiero u boku Carlosa Saury. • O pisarce i scenarzystce Dianie Kurys i jej pierwszych filmach. Zdjęcia: Diana Ladd i Ellen Burstyn w... wydanie 10/1978
  • Z przewiązanymi oczami Z przewiązanymi oczami, FILM: 37/1978 (1553), strona Carlos Saura ponownie stał się obiektem analizy recenzenta. Na podstawie jego filmów można wnioskować o sposobie patrzenia reżysera na rzeczywistość, będącą zwykle obrazem przeciwstawnych dążeń, jak realność i sztuka, pamięć i wyobraźnia, pogranicze snu, sztuki i jawy. Zdjęcie: Geraldine... wydanie 37/1978
  • Dawne kino Włochów; Do pojednania jeden krok Dawne kino Włochów; Do pojednania jeden krok, FILM: 42/1975 (1402), strona Włoski neorealizm poprzedzony był przez epokę faszyzmu. Czy w twórczości takich reżyserów jak Alessandro Blasetti, Mario Camerini i Ferdinando Maria Poggioli można znaleźć zapowiedź nowego nurtu? Na pytanie odpowiada Maria Oleksiewicz. Drugą połowę strony zajmuje relacja z Ogólnopolskiego... wydanie 42/1975
  • Do pojednania jeden krok Do pojednania jeden krok, FILM: 42/1975 (1402), strona Relacja z Ogólnopolskiego Zjazdu Działaczy Dyskusyjnych Klubów Filmowych i Kin Studyjnych w Częstochowie. Jednym z najważniejszych omawianych problemów był kryzys ruchu upowszechniania kultury filmowej. Na zdjęciu: - kadr z filmu "Noce i dnie’’ Jerzego Antczaka. wydanie 42/1975
  • Hollywood nad Sekwaną Hollywood nad Sekwaną, FILM: 35/1978 (1551), strona Carlos Saura opisuje śmierć na różne sposoby. Często stosuje przemieszczanie się akcji między czasem przeszłym, teraźniejszym a przyszłym, co może sugerować nieuchronność rozwiązań ostatecznych. Bożena Sycówna zdecydowała się szczegółowo zanalizować film Saury „Nakarmić kruki”. Kino... wydanie 35/1978
  • Historia bez mitów Historia bez mitów, FILM: 8/1975 (1368), strona Recenzja „Ziemi Obiecanej” Andrzeja Wajdy, autorstwa Jerzego Niecikowskiego, który skupił się na wyłuskaniu prawdy historycznej i tę dostrzegł w dziele reżysera, inaczej niż w powieści Reymonta. Zdjęcie: „Mrożony peppermint”. wydanie 8/1975
  • Strefa chroniona Strefa chroniona, FILM: 9/1978 (1525), strona Nas wejściem do świątyni Apolla Pytyjskiego - napis POZNAJ SIEBIE. Gdyby wzniesiono przybytek X Muzy, nad portykiem należałoby umieścić następujące słowa: POZNAJ INNYCH. To „poznaj siebie" było symbolem pewnej postawy i kultury, najpierw starożytnej, później europejskiej. Świata, którego... wydanie 9/1978
  • A co w roku 1975? A co w roku 1975?, FILM: 3/1975 (1363), strona Reportaż Oskara Sobańskiego o repertuarze filmów kinowych w roku 1975. Zdjęcie: „Romanca o zakochanych” Andrieja Michałkowa-Konczałowskiego. wydanie 3/1975
  • Wajda i literatura Wajda i literatura, FILM: 43/1978 (1559), strona Andrzej Wajda realizując „Panny z Wilka” Jarosława Iwaszkiewicza powrócił do filmowania literatury. Dla wielu będzie to powód do narzekania, że nie wystarczająco oddał sens nadany przez autora, dla innych powód do pochwał, że miał swoją wizję artystyczną. Zdjęcie: Andrzej Wajda na planie... wydanie 43/1978
  • Dziedzictwo, Film krótki i okolice Dziedzictwo, Film krótki i okolice, FILM: 30/1978 (1546), strona Kino bywa czystą rozrywką, ale czasem przybiera też formę niezastąpionej lekcji patriotyzmu lub dialogu z historią. O filmach, które podejmują to wyzwanie - od "Potopu" Jerzego Hoffmana do "Pasji" Stanisława Różewicza - pisze Zbigniew Klaczyński. "Wilki" Bronisława Zemana inspirują Arcitenensa... wydanie 30/1978
  • Film krótki i okolice, Książki Film krótki i okolice, Książki, FILM: 28/1978 (1544), strona W felietonie "Poemat na zlecenie" Arcitenens docenia fotogeniczność pociągu. Wojciech Wierzewski w recenzji "Prób nowej interpretacji historii myśli filmowej" rzuca hasło "powiedzcie co sądzicie o klasykach, a okaże się, jaką współczesną szkołę reprezentujecie". Tym samym dochodzi do wniosku,... wydanie 28/1978
  • Kinorama Kinorama, FILM: 22/1975 (1382), strona W dziale Kinorama przeczytamy: • W Huesca (Hiszpania) odbył się Międzynarodowy Festiwal Filmów Krótkometrażowych. • Michel Piccoli zagrał w „Bankructwie” Petera Fleischmana. • „Romanca za koronę”, opowieść o miłości nastolatków. • Powstaje „Francuski łącznik – część II”. • Nathalie Delon... wydanie 22/1975
  • La Fontaine poprawiony La Fontaine poprawiony, FILM: 30/1975 (1390), strona Na stronie 10 znajdziemy ciąg dalszy recenzji filmu "Anna i wilki" oraz tekst Czesława Dondziłły o "Weronice w kraju czarów". Twórcom udało się osiągnąć złoty środek: ta produkcja skierowana do dzieci nie jest ani zbyt infantylna, ani zbyt brutalna, a sam La Fontaine zyskał współczesną wymowę.... wydanie 30/1975