Wyniki wyszukiwania "Alfred Hitchcock"

  • Komentarze: Martwa natura i… Komentarze: Martwa natura i…, FILM: 1/1978 (1517), strona Niezwykły opis filmu Alfreda Hitchcocka „Szał” autorstwa Tadeusza Sobolewskiego. Zdjęcia: Scena z filmu Alfreda Hitchcocka „Szał”. Reżyser Alfred Hitchcock na planie filmu „Szał”. wydanie 1/1978
  • Książki, Przekraczanie, rozszerzanie, powiększanie Książki, Przekraczanie, rozszerzanie, powiększanie, FILM: 19/1978 (1535), strona W dziale "Książki" recenzja publikacji "Sto filmów włoskich" Hanny Książek-Konickiej. Autorka w udany sposób analizuje motywy cieszące się największym powodzeniem wśród włoskich filmowców, przypomina też produkcje zapomniane, kreśląc tym samym czytelną ewolucję sztuki filmowej tego kraju.... wydanie 19/1978
  • Kinorama Kinorama, FILM: 42/1975 (1402), strona W dziale "Kinorama" przeczytamy o realizacji pięćdziesiątego trzeciego filmu Alfreda Hitchcocka, "Intrydze rodzinnej", a także o lekceważącym stosunku reżysera do swoich aktorów. Na zdjęciu: - Alfred Hitchcock. wydanie 42/1975
  • Kinorama Kinorama, FILM: 50/1975 (1410), strona W kontynuacji działu "Kinorama" przeczytamy tekst o najnowszej wówczas produkcji Alfreda Hitchcocka - filmie oznaczonym kryptonimem "53" (dziś znanym pod nazwą "Intryga rodzinna"). Na zdjęciu: - Sydne Rome; - Alfred Hitchcock z Barbarą Harris. wydanie 50/1975
  • Przekraczanie, rozszerzanie, powiększanie Przekraczanie, rozszerzanie, powiększanie, FILM: 19/1978 (1535), strona Artykuł "Przekraczanie, rozszerzanie, powiększanie" Janusz Skwara poświęca napięciom na linii wierność rzeczywistości - fikcja. W rozważaniach swych posługuje się przykładami dzieł Alfreda Hitchcocka, Michelangelo Antonioniego i Alaina Resnais. Na zdjęciu: - kadr z filmu "Powiększenie"... wydanie 19/1978
  • Rzeczywistość jak film Rzeczywistość jak film, FILM: 3/1975 (1363), strona Wywiad Tadeusz Sobolewskiego z Edwardem Balcerzanem, poetą, teoretykiem literatury na temat bliskości literatury i filmu, możliwości korzystania jednej formy przekazu artystycznego z drugiej. Zdjęcia: „Okno na podwórze” Alfreda Hitchcocka. wydanie 3/1975
  • Kinorama Kinorama, FILM: 26/1975 (1386), strona W dziale Kinorama między innymi: • Alfred Hitchcock znowu realizuje film. Tym razem „Podstęp” według powieści Victora Canninga. • Warren Beatty w stylu retro wystąpi w filmie „Fortuna”, w znanej powszechnie epoce jazzu, w Ameryce lat 30-tych. • Bardzo żywiołową postać żony Lenny’ego Bruce... wydanie 26/1975
  • Koszalińskie spotkania; Drugie życie kina Koszalińskie spotkania; Drugie życie kina, FILM: 35/1975 (1395), strona Relacja z trzeciej edycji Międzynarodowych Spotkań Filmowych pod hasłem "Młodzi i film” w Koszalinie. Aktywiści DKF i kin studyjnych, przedstawiciele środowisk twórczych, młodzież i pedagodzy podjęli szerszą dyskusję o młodych i ich problemach ukazywanych w polskim filmie. W felietonie z cyklu... wydanie 35/1975
  • Kinorama Kinorama, FILM: 41/1975 (1401), strona W dziale "Kinorama" znajdziemy między innymi następujące informacje: - Elvis Presley przytył za bardzo, by zagrać Rudolpha Valentino w filmowej biografii aktora; - Liv Ullmann zagra w meksykańskim dramacie psychologicznym "Elin" w reżyserii Salomona Laitera; - Natalia Warlej wystąpiła w... wydanie 41/1975
  • Agresja jako "acte gratuit" Agresja jako "acte gratuit", FILM: 44/1975 (1404), strona Konrad Eberhardt wysoko ocenia debiutancki film Stevena Spielberga "Pojedynek na szosie". Według reżysera prawdziwa groza jest wkomponowana w znajomy pejzaż, tkwi wewnątrz respektowanego porządku, dlatego uosobieniem zagrożenia staje się w tu cysterna. Ten tok myślenia upodabnia go do Alfreda... wydanie 44/1975
  • Martwa natura i... Martwa natura i..., FILM: 1/1978 (1517), strona Ścigają niewinnego i wszystko świadczy przeciwko niemu, a prawdziwy morderca chodzi bezkarny. Napięcie wywołane przez tę sytuację udziela się nawet martwej naturze. Ma ona do odegrania w „Szale" specjalną rolę. Mimo namacalnej obecności Londynu, jego hal targowych i biurowców, „Szał"... wydanie 1/1978
  • Przekraczanie, rozszerzanie, powiększanie Przekraczanie, rozszerzanie, powiększanie, FILM: 19/1978 (1535), strona Ambicją kina powojennego stało się nieustanne dążenie do uchwycenia autentyzmu życia, do wiarygodności. Włoski neorealizm, cinéma-vérité, francuska i angielska „nowa fala" wchłaniały coraz to nowe elementy życia. Zacierały się różnice pomiędzy fikcją a rzeczywistością, zdarzeniami wymyślonymi a... wydanie 19/1978
  • Zapomniane kroki Zapomniane kroki, FILM: 7/1978 (1523), strona Ciekawie o wprowadzeniu dźwięku do filmów, filmach niemych, dyskusji o przyszłości filmów dźwiękowych. Zdjęcia: Cykl zdjęć „Gwiazdy mówią”. Greta Garbo i Clarence Brown na planie filmu „Anny Christie”. wydanie 7/1978
  • Kinorama Kinorama, FILM: 17/1978 (1533), strona W dziale Kinorama przeczytamy między innymi: • Hale zdjęciowe w Wielkiej Brytanii znowu cieszą się powodzeniem. • Nagamasa Kawakito, japoński prezes Stowarzyszenia Importerów Filmowych chce kontynuować współpracę z kinematografiami krajów zachodnich. • Międzynarodowy Festiwal Filmowy w... wydanie 17/1978
  • Kinorama Kinorama, FILM: 27/1978 (1543), strona Dział "Kinorama" a w nim krótki opis filmów, które trafiły na listę najlepszych filmów magazynu Sowietskij Ekran, rozważania o adaptacjach Patricii Highsmith oraz ciekawy wywiad z reżyserem Johnem Cassavatesem. Na zdjęciach: - Małgorzata Snopkiewicz i Wojciech Wysocki w kadrze z filmu "Con... wydanie 27/1978
  • Kinorama Kinorama, FILM: 36/1978 (1552), strona W dziale Kinorama przeczytamy: • Rozmowa z reżyserem Josufem Chejficem. • Trzecia ekranizacja powieści Johna Buchana „39 kroków” realizowana będzie przez Dona Sharpa. • Kolejnym filmem o kobietach realizowanym przez kobietę są „Przyjaciółki” Claudii Weill. Zdjęcia: Jelena Koreniewa w roli... wydanie 36/1978
  • Kinorama Kinorama, FILM: 38/1978 (1554), strona W dziale Kinorama przeczytamy: • Biankę Jagger odkrył fotograf Cecil Beaton. Optymiści twierdzą, że będzie nową Avą Gardner. • Wiera Marecka (1906 – 1978) wyznaczała pewien kanon artystyczny w kinie radzieckim. • Na podstawie ankiety wysłanej do filmowców, dziennikarzy, dystrybutorów i... wydanie 38/1978
  • Spodziewany powrót do tradycji Spodziewany powrót do tradycji, FILM: 40/1978 (1556), strona Pokazywanie retrospekcji w filmie to nie tylko mgliste rozmazywanie obrazu zwane „mleczkiem retrospekcji”, ale wiele innych zabiegów, o których zdają się zapominać reżyserzy. Na szczęście jest kilku mistrzów, którzy potrafią retrospekcję pokazać autentycznie i z wyczuciem. Zdjęcia:... wydanie 40/1978
  • Kinorama Kinorama, FILM: 51/1978 (1567), strona W dziale Kinorama przeczytamy między innymi: • Włoski teoretyk kina i znawca neorealizmu Cesare Zavattini kręci nowe filmy. • Walka o środowisko naturalne w filmie Leonida Osyki „Morze”. • Nowa wersja filmu Hitchocka „Dama zniknęła” w reżyserii Anthony’ego Page. • Ludmiła Gurczenko w „Pięknym... wydanie 51/1978
  • Sitges 78. Horror nierówny horrorowi Sitges 78. Horror nierówny horrorowi, FILM: 47/1978 (1563), strona Czy wiecie państwo, co to są Zombi? To żywe trupy. W jednym z filmów angielskiej wytwórni Hammer przedsiębiorczy kapitalista zatrudnił Zombi w swojej fabryce. Ciągnął z tego krociowe zyski, bo - jak łatwo zgadnąć - nie musiał tym robotnikom nic płacić, jako że wzorowi nieboszczycy nic nie jadają,... wydanie 47/1978